yvesvn schreef:Dus mijn vermoeden (error) in de OS V06.53 van FB ????????
Iemand die weet HOE ik dat kan kontroleren ?
Ik denk eerder een error in jouw instellingen. Ik zou je aanraden om:
- een factory reset doen, en al jouw telefonie settings opnieuw in te geven.
- van de gelegenheid gebruik te maken om de Firmware te updaten naar 07.01
yvesvn schreef:De Euracom is inmiddels al verwijderd uit mijn installatie(+-2mnd)
Je had vroeger een ISDN centrale aangesloten op de So bus van de Fritz!Box.
Ik vermoed dat je nu één of meerdere ISDN toestellen direct hebt aangesloten op de So uitgang van de Fritz!Box?
Een ISDN bus die niet goed aangesloten is, of verkeerd getermineerd, kan voor heel veel problemen en rare verschijnselen zorgen

.
Zonder in detail te gaan, moet je weten dat:
- een ISDN verbinding een 4-draads "bus" is, dat niet als een "ster" mag verkabeld mag worden, maar als een bus; dat wil zeggen: de verbinding gaat van het ene toestel naar het volgende.
- het einde van deze bus correct moet getermineerd worden (afsluitweerstanden) nà het laatste toestel in de bus.
- de Fritz!Box onvoldoende stroom levert op de So bus om meer dan één passief toestel te voeden (met andere woorden: als je meerdere ISDN toestellen gebruikt moeten deze hun eigen stroomvoorziening hebben).
Een "truukje" om punt (b) en (c) op te lossen, is om op het einde van de bus een (ongebruikte) Belgacom NT1 aan te sluiten. Deze geeft extra stroom op de bus, en bevat ook de juiste afsluitweerstanden

.
yvesvn schreef:Zo kwam ik ook dit tegen in de 7490 , onder sicherheit
5060 UDP, TCP, IPv6, IPv4 Telefonie (SIP)
7078-7109 UDP, IPv6, IPv4 Telefonie (RTP)
Dat is perfect. Dat zijn de poorten die de Fritz!Box gebruikt voor VoIP.
yvesvn schreef:Misschien dan een nieuw FB kopen 7590
Dat zal bovengenoemd probleem niet oplossen

.