Hier is nog niet echt een oplossing gevonden, hieronder de uitleg:
Wij hebben sinds kort scarlet (hiervoor enkele maanden proximus), nu sinds wij bij proximus zaten kan mijn NAS (Synology) niet meer online.
Hij is rechtstreeks op de modem aangesloten maar hij maakt geen verbinding met het internet, hiervoor bij telenet heb ik nooit iets speciaals moeten aanpassen zodat hij kon verbinden met het internet.
Intern is de NAS gelukkig wel benaderbaar.
Nu heb ik hier al allerlei topic bekeken en geprobeerd maar nog niets gevonden dat werkt.
Is het normaal dat als je een NAS bij proximus/scarlet aansluit dat deze nog niet direct met het internet verbonden is?
Moet ik hiervoor portforwarding gebruiken?
De NAS moet niet persé van buitenaf benaderbaar zijn, dit werkt via synology quick connect zodra hij verbinding heeft met het internet.
Wat is er al geprobeerd:
- Port forwarding ingesteld om de modem: (met IP 192.168.1.6 & 192.168.1.130)


- Nas in DMZ gezet
Hopelijk hebben jullie nog raad!
Alvast bedankt voor de hulp!

Sven