Ik heb hier nog een oude iPad 2 met wat batterijproblemen die ik een 2de leven wil geven. Het idee kwam op toen ik las dat je Homekit remote kunt gebruiken op voorwaarde dat je een hub hebt, en dat kan dus blijkbaar een iPad zijn die constant powered is. Nu, eerder dan die ergens aan de power aan de kant te leggen, dacht ik dat ik die misschien gewoon in een dock in de living kan plaatsen zodat die ondertussen ook voor andere dingen van nut kan zijn. Idee zou zijn van die nooit te laten locken zodat hij altijd direct bruikbaar is zonder PIN code te moeten gebruiken.
Een van die nuttige dingen, is als remote voor mijn Squeezebox via de Squeezepad app. Hiermee kan dan zowel eigen muziek, Spotify als radio beluisterd worden en is de GUI en info altijd voor iedereen beschikbaar (nu moet mijn dochter altijd aan mij zagen om de 'radio' uit te doen als ze wil gaan Netflixen beneden

). Een andere simpele app is gewoon de built-in klok, zodat we ook altijd een klok kunnen displayen.
Iemand nog leuke ideeën voor andere apps voor zo een home hub alike toepassing ?
En qua security iets waar ik op moet letten ? Ik ga sowieso al zoveel mogelijk IOS beperkingen activeren. Vooral kwestie van dat er niets ongewild op mijn Apple account gebeurt.