Sagem Modem/Belgacom decoder

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bartvm
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Zolder opgeruimd!

Hier staat nog een Sagem modem (VDSL2 F3464) en een Belgacom decoder (V4 Cisco). Misschien heeft iemand hier een idee wat ik daar nog mee kan, of iemand hier kan die dingen nog gebruiken...

Weggooien is zo zonde?
bartvm
Starter Plus
Starter Plus

Nu zie ik op mijn faktuur dat ik mijn nieuwe decoder v5 huur voor 8€ per maand.

Kan ik die v5 teruggeven aan Belgacom en die v4 (achtergelaten door Scarlet destijds) gebruiken? Die v4 werkt, heb ik net getest.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Misschien ook nuttig om weten dat de decoders V4 worden omgeruild bij diegene waarop de SW versie: NTE-v4_6.42.1.30 staat.
Je kan dit controleren via de instellingen op je TV menu.
Deze omruiling gebeurt in verschillende golven.
De oude V4 moet niet meer teruggestuurd worden en kun je naar het recyclage park brengen.
bartvm
Starter Plus
Starter Plus

Deze v4 heb ik net gereset en die werkt perfekt.

Dan kan die v5 terug naar Proximus, zodat ik die huur niet meer moet betalen, of zie ik iets over het hoofd? (96€ per jaar toch...)
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Volgens mij moet dit inderdaad lukken, want iemand die nog met een aangekochte decoder zit moet ook geen huurgeld betalen, ik heb zelf ook een aangekochte decoder en betaal ook geen huurgeld.
De oude V5 decoder zou je kunnen binnenbrengen in een Proximus winkel waar ze ook meer uitleg kunnen geven.
Wat ik ook niet weet is of de V4 nog lang zal ondersteund worden door Proximus (net zoals de ondersteuning/werking gestopt is voor de v3, begin dit jaar dacht ik) , maar dan kun je nog altijd weer een huur decoder aanvragen in dit geval.
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Proximuswinkels aanvaarden geen materiaal meer. Best telefonisch regelen, dan sturen ze je info om ergens heen te sturen via Kiala. Ikzelf heb zeker 4 jaar een gekochte V4 gebruikt, tot hij het begaf onlangs.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

nooit telefonisch werken.
Doe het via de site... krijg je ten minste bevestiging en een ticketnummer.
Aan de telefoon bij Proximus zijn ze zeer behulpzaam, maar vaak staat er niets op papier en heb je uiteindelijk geen been om op te staan!
jackho
Elite Poster
Elite Poster

phildww schreef:Proximuswinkels aanvaarden geen materiaal meer. Best telefonisch regelen, dan sturen ze je info om ergens heen te sturen via Kiala. Ikzelf heb zeker 4 jaar een gekochte V4 gebruikt, tot hij het begaf onlangs.
Dan moet dit heel recent zijn :-) , want het is zo dat een ruime tijd geleden je,
uw Proximus toestellen
- kon "binnenbrengen" (omdat je bv een toestel niet meer wilt gebruiken of bij een opzeg abonnement...)
- en ook kon "omruilen" (defect toestel bijvoorbeeld) in een Proximus winkel.

Dit werd echter veranderd omdat de Proximus winkels geen stock meer houden van Internet en TV materiaal...
en je zo
- het omruilen moest laten gebeuren via een pakjesdienst en dit via UPS (vroeger Kiala) (ook wordt met Bpost gewerkt),
- Het "binnenbrengen" van deze toestellen kan wel nog altijd via een Proximus winkel waar je een bewijs krijgt van je afgeleverd toestel (zeker er naar vragen indien ze dit niet automatisch geven, want kan nuttig zijn als er ergens later iets verkeerd loopt met facturering en je dan een bewijs in handen hebt) en je kunt het eveneens via hun pakjesdienst terugsturen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”