Speedtouch - verliest NAT data?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik was van plan om een Speedtouc 580 te gaan kopen voor me nieuwe adsl verbindinkje, maar ik kom nu een aantal users tegen op het net die problemen hebben met hun speedtouches (andere modellen).
Met name de NAT (NAPT) entries gaan verloren na x aantal dagen, dit zonder stroompanne of reset of wat dan ook.

Gebruikt hier ieman d NAT op zijn speedtouch? Heeft iemand anders deze bug ook ondervonden?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Yep. Na ongeveer 50 dagen uptime van dat ding. Alle portmappings vallen dan weg. Ik heb het soms en soms ook niet. Ik trek gewoon eens per maand m'n modem uit. Dan heb ik er geen last meer van.

Cheers
Afbeelding
ban
Pro Member
Pro Member

ik heb er inderdaad ook al veel problemen mee gehad.

eerst had ik niet door dat je nat settings nog eens apart moet saven (in de telnet : config->save), dus verloor ik ze iedere paar uur.
maar zelfs nu ik mijn settings goed heb bewaard verliest hij ze soms nog.

ik ga terug overschakelen naar de SIP spoofing trick, die heeft maandenlang erg goed gewerkt. (voor de trick : zie userbase tutorials).
Da's een truc om een fixed ip te gebruiken in combinatie met een speedtouch ZONDER natting. er bestaat ook een DHCP spoof die hetzelfde doet voor dynamische adressen.
als je een linux bakje hebt kan je op deze manier de natting laten doen door de linux box, en de modem (router) de verbinding zelf laten doen, zonder te natten.
erg stabiel en geeft je meer mogelijkheden.

Ban
poohbeer
Pro Member
Pro Member

Sub Zero schreef:Yep. Na ongeveer 50 dagen uptime van dat ding. Alle portmappings vallen dan weg. Ik heb het soms en soms ook niet. Ik trek gewoon eens per maand m'n modem uit. Dan heb ik er geen last meer van.

Cheers
mm, bij jouw is het na 50 dagen en niet altijd , bij die andere knul 10 dagen. Bah, misschien toch maar ander routerke nemen dan.
poohbeer
Pro Member
Pro Member

ban schreef:ik heb er inderdaad ook al veel problemen mee gehad.

eerst had ik niet door dat je nat settings nog eens apart moet saven (in de telnet : config->save), dus verloor ik ze iedere paar uur.
maar zelfs nu ik mijn settings goed heb bewaard verliest hij ze soms nog.

ik ga terug overschakelen naar de SIP spoofing trick, die heeft maandenlang erg goed gewerkt. (voor de trick : zie userbase tutorials).
Da's een truc om een fixed ip te gebruiken in combinatie met een speedtouch ZONDER natting. er bestaat ook een DHCP spoof die hetzelfde doet voor dynamische adressen.
als je een linux bakje hebt kan je op deze manier de natting laten doen door de linux box, en de modem (router) de verbinding zelf laten doen, zonder te natten.
erg stabiel en geeft je meer mogelijkheden.

Ban
ik zie niet meteen een tutorial die iets spoofing uitlegt.
Zowiezo.. ik moet het routerke nog kopen dus dan kan'k beter ander merk nemen die wel fatsoenlijk NAT bijhoudt.
ban
Pro Member
Pro Member

poohbeer schreef:ik zie niet meteen een tutorial die iets spoofing uitlegt.
there ya go laddie :
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... re&sub=sth
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”