Speedtouch home, paswoord kwijt

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ronnieb
Starter
Starter

Hallo,

ik heb hier nog een Speedtouch Home liggen maar ik geraak niet meer erin om mijn login van mijn provider te veranderen. Ik heb namelijk destijds een paswoord gezet om in mijn modem te geraken.
Ik heb al geprobeerd om mijn modem te resetten met de aangehaalde methodes in de manual maar dit lukt blijkbaar niet.
Wie o wie kan mij helpen om toch mijn paswoord terug te halen of om mijn modem op een andere manier toch gereset te krijgen?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik dacht dat een ping of death (kan ook zijn dat het ping of life heet), http://www.bruring.com/vbulletin/showth ... g+of+death hier vind je meer info.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ronnieb
Starter
Starter

Hallo,

ik heb dat nu dadelijk al geprobeerd, ook met dat tooltje dat op dat ander forum staat, de alcaping. Maar dat blijkt niet te werken. Ik weet dat mijn modem op 171.26.18.1 staat, dan krijg ik de webinterface waar hij vraagt voor mijn login maar ik geraak er niet in.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Is er dan echt geen reset knop op die dozen?
Anders naar die winkel gaan waar je 'm kocht en proberen om te wisselen.
Sloppy Joe
Member
Member

ronnieb,

voor je alcaping moet je wel het ip-adres van de LAN interface gebruiken en niet die van de WAN interface.

Het ip-adres 171.26.18.1 is namelijk die van de WAN interface oftewel het publieke ip-adres, de speedtouch home gebruikt default 10.0.0.138 als ip-adres op de LAN interface.

Doe eventueel een ipconfig in de cmd prompt en kijk wat je default gateway is. Gebruik dat adres in je alcaping....

Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
ronnieb
Starter
Starter

Hallo,

ik heb dat IP-adres destijds verandert van 10.0.0.138 naar 171.26.18.1 dus ik zit wel degelijk op de LAN-interface. Als ik surf naar 171.26.18.1, kom ik op de web-interface terecht. Ik ben op dat moment niet verbonden met Internet.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”