Modem only?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Dedion
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Bestaat de optie om bij belgacom een modem only te krijgen als particulier?

Bedoeling is om erachter een pppoe sessie op te zetten die niet door belgacom te pas en te onpas overrulled zal worden door hun login settings te pushen naar de bbox3 (die in bridge staat)

Van de servicedesk moet ik alvast geen hulp verwachten, ze snappen het niet...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Als ik het goed heb heeft Proximus geen modem-only.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

je kan toch gewoon een (eventueel 2de) pppoe sessie opbouwen achter de modem?
Dedion
Starter
Starter

Met een vast ip geeft dat blijkbaar conflicten...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1004 keer
Bedankt: 3735 keer
Recent bedankt: 22 keer
Provider

Ik begrijp jouw probleem:
  • - om het vast IP op jouw eigen router te krijgen, moet je de PPPoE sessie van de B-box3 uitzetten.
    - maar als Proximus jouw settings pusht, dan maakt de B-box3 terug een eigen PPPoE verbinding, en ben je het vast IP op je eigen router kwijt.
Ik vrees dat hiervoor geen oplossing bestaat, maar ik denk niet dat Proximus "te pas en ten onpas" nieuwe settings pusht naar jouw B-box3.
Welke router heb jij?
Ik kan mijn router (FritzBox) zo instellen, dat ik bij ieder nieuw (publiek) IP adres, een mail krijg ...
Misschien niet direct een oplossing, maar je wordt dan toch wel onmiddellijk verwittigt, als je router een ander IP krijgt!
datakiller schreef:Als ik het goed heb heeft Proximus geen modem-only.
Eigenlijk heeft Proximus wel een "modem-only", namelijk de A-mod3
Deze wordt gebruikt bij bepaalde business configuraties, waarbij dan een eigen router (of de door Proxumus geleverde TG670) de PPPoE verbinding maakt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dedion
Starter
Starter

Doordat de router (ubnt usg pro) geen wan connectie meer heeft is mailen geen optie.

Je hebt me wel op een ander idee gebracht, ik kan een fritzbox in gebruik nemen,
Dan kan belgacom geen settings meer pushen

Wel belachelijk dat belgacom geen modem only kan leveren en de klant daarvoor een dure modem\router moet gaan downgraden tot modem
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Dedion schreef:Doordat de router (ubnt usg pro) geen wan connectie meer heeft is mailen geen optie
Deze uitspraak begrijp ik niet goed, kan je dit eens uitleggen?
Dedion schreef:Je hebt me wel op een ander idee gebracht, ik kan een fritzbox in gebruik nemen,
Dan kan belgacom geen settings meer pushen
Volgens mij ben je een beetje paranoia in verband met "settings pushen".
Is dit uit eigen ervaring? Of heeft iemand U hiervoor bang gemaakt?
Als je gewoon de PPPoE op de B-box3 disabeled, denk ik niet dat dit vlug zal overschreven worden (tenzij je de B-box reset)!
Dedion schreef:Wel belachelijk dat belgacom geen modem only kan leveren en de klant daarvoor een dure modem\router moet gaan downgraden tot modem
Als je de FritzBox als gewone modem wil downgraden, koop dan de goedkoopst mogelijke (approved) FritzBox. Kijk eens op marktplaats.nl ...

Persoonlijk zou ik gewoon proberen met de B-box3 (en uitgeschakelde PPPoE) en zien waar U dat brengt.
PS. Kan je als "fixed IP" klant geen a-mod3 krijgen bij Proximus?
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Heeft dit ook niet iets te maken als je ook decoders wilt aansluiten.
Dedion
Starter
Starter

Voor te mailen is toch geen optie, want dan zie ik toch niet het ip waarop de router zit als ik de bbox al van op afstand zou kunnen benaderen

En paranoia, heb het op een 3 maanden al 5 keer gehad dat de pppoe settings in de bbox terug enabled waren EN user en paswoord ingevuld!

Bedankt voor de marktplaats tip

Heb nagevraagd, zo een modem only model is enkel voor dure bussiness klanten

Voor decoders weet ik niet, die heb ik niet nodig
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Dedion schreef:Voor te mailen is toch geen optie, want dan zie ik toch niet het ip waarop de router zit als ik de bbox al van op afstand zou kunnen benaderen
Wat ik bedoel is het volgende:
  • stel je hebt een eigen router met PPPoE, en je hebt PPPoE op je B-box disabled: jouw eigen router krijgt het vast IP dat toegekend is aan je lijn.
  • stel dat Proximus jouw PPPoE settings terug enabled, met jouw login en paswoord: jouw B-box3 krijgt nu het vast IP, de PPPoE sessie op jouw eigen router wordt gedisconnected, en je eigen router krijgt een nieuw (dynamisch) IP.
  • je eigen router heeft nu nog altijd internet, alleen niet het gewenste vast IP. Als je nu van de router een mail zou krijgen, dan weet je hoe laat het is, en kan je de B-box terug disabelen ...
Dedion schreef:En paranoia, heb het op een 3 maanden al 5 keer gehad dat de pppoe settings in de bbox terug enabled waren EN user en paswoord ingevuld!
Dat is inderdaad f***ck, je kan er dus niet voor zorgen dat de PPPoE op de b-box uitgeschakeld blijft ???
Dedion
Starter
Starter

De lijn is niet zcht snel en ook af en toe onstabiel.

Als lijn kort even uitvalt dan gaat belgacom blijkbaar hun settings pushen en de instellingen resetten
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”