Hdmi arc

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member

Hebben jullie daar soms ook problemen mee? De tv waar de netflix app opstaat is met hdmi verbonden met de surroundvoorversterker, maar het gebeurt regelmatig dat het beeld wel meekomt maar niet de klank. Beide uiteinden van fe hdmi kabel zijn aangesloten op de aansluiting met hdmi(arc)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het kan zijn dat de codec niet ondersteund word. Heb je dit enkel bij Netflix, of zijn er andere bronnen op je TV die hetzelfde voor hebben ?
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member

Het enige dat met hdmi met de tv verbonden is, is die surround preprocessor. Op deze zijn ook telenet en de nvidia shield aangesloten. De ene keert 'pakt' het en de andere keer niet. Het klankanaal komt soms niet mee.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ARC is toch bedoeld om wat op je tv aangesloten is, met uitzondering van je versterker, het geluid hiervan op je versterker af te spelen. Dus als je bijv analoge tv zou zien op je tv, dan zou het geluid return de ARC HDMI connectie naar je versterker moeten gaan. Die Telenet en shield zijn met je versterker verbonden ? Indien zo, speel Netflix dan vanaf je shield.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member

Dat kan niet omdat ik een netflix premium abbo heb en de surroundvoorversterker nog geen 4k ondersteund of anders gezegd ondersteund maximum hdmi 1.4b
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Ik zat met een gelijkaardig probleem. ARC deed toch nooit wat ik wilde dat het deed... :-)

Daarom, ARC gewoon uitgezet en een optical van TV naar de versterker voor de audio. Alleen voor NetFlix 4k, de rest gaat wel via HDMI de versterker in.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”