Gisteren reed ik ergens waar de weg geel en zwart zag (kleuren naast elkaar) maar ik heb geen idee van de betekenis (en dat na 4 jaar

Google? zoek eens naar "navi farbcode strasse gelb rot schwarz"r2504 schreef:Tja, en waar moet ik die vinden ?
Ik vermoed dat je het dan hebt over een GPS met RTTI (wat ik niet heb).selder schreef:Geel, oranje en rood zijn de druktes van de weg, zwart is "totale stilstand" of "afgesloten"...
Dergelijks details heb ik in België toch ook reeds ontvangen via louter RDS/TMC.selder schreef:Dat werkt in Duitsland trouwens een pak beter, daar krijg je veel gedetailleerdere informatie recht op je dashboard tussen je wijzeplaten "binnen 2Km band op de rechterstrook" bijvoorbeeld.
Brasschaatsebaan van Schilde naar 's Gravenwezel.selder schreef:Ik kan op mijn RTTI eens kijken welke kleur weg het is? Welke weg en waar was het?
RTTI bevat volgens mij veel meer informatie... RDS/TMC is louter van de autostrades/hoofdwegen.Sasuke schreef:Zonder RTTI krijg je die info ook door, maar dan van het ouderwetse TIM/TMC systeem. Dit loopt soms enkele uren achter, dus ja ...![]()
TMC komt via het RDS signaal... is dus in gans België te ontvangen.Sasuke schreef:Vermoedelijk reed je door een gebied waar er nog iets van TMC werd uitgezonden.