Ik heb op een webpagina twee verschillende tabellen staan, met identiek dezelfde indeling. Nu is het zo dat de kolommen van die tabellen niet aligneren (de inhoud is natuurlijk anders)... ook niet als ik deze een vaste width geef, en eentje als width een * geef.
Hoe krijg ik deze tabellen toch goed ?
Verschillende tabellen, kolommen aligneren niet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Misschien stukje code ? Kan het me zo niet echt inbeelden.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
HTML-tabellen zullen altijd "groeien" als er meer inhoud is dan dat er in past, tenzij je met overflow gaat werken (en dan krijg je scrollbalken in een cel).
Hoe je dat doet?
Da's zo uit het hoofd, de juiste code zal wel anders zijn ...
Hoe je dat doet?
Code: Selecteer alles
...
<td><div style="overflow='auto';width='400px';height='40px';">inhoud van een cel</div></td>...
-
- Deel van't meubilair
Feit is dat sommige kolommen identiek dezelfde inhoud hebben, maar toch verschillend zijn van breedte, ondanks er een width=100 opstaat bv. Dat men kolom met width="*" zich aanpast kan ik best begrijpen, maar niet de andere die groter worden dan noodzakelijk voor de tekst.meon schreef:HTML-tabellen zullen altijd "groeien" als er meer inhoud is dan dat er in past
Ik tracht hier wel wat code te posten kortelings... misschien dat dat duidelijker is dan.
meon schreef:Da's zo uit het hoofd, de juiste code zal wel anders zijn ...Code: Selecteer alles
... <td><div style="overflow='auto';width='400px';height='40px';">inhoud van een cel</div></td>...
<td><div style="overflow: auto; width: 400px; height: 40px;">inhoud van een cel</div></td>

Nu ben ik niet zeker over hetvolgende, maar volgens mij kan je voor de width van een td geen * gebruiken.
Wat je dan doet is die width weglaten, en de width van de table op 100% zetten.
Maar zoals ik al zei, ben er niet zeker van.
-
- Deel van't meubilair
Ik moet men pagina nog eens nakijken, want als ik een voorbeeldje maak blijkt het wel correct te werken 

Als ik een tabel maak word de tekst automatisch zwart terwijl ik normaal rode tekst heb moet je hier een code voor gebruiken of zo? zo ja welke?
http://www.freewebs.com/jadezone/abilities.htm
http://www.freewebs.com/jadezone/abilities.htm
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Als je vervangt door dan werkt het.
Dit komt hoogst waarschijnlijk omdat je een nieuw deel van de site begint en daar de global tags niet goed op werken.
<TABLE BORDER="0" BGCOLOR="YELLOW">
<TABLE BORDER="0" BGCOLOR="YELLOW" color="red">
Dit komt hoogst waarschijnlijk omdat je een nieuw deel van de site begint en daar de global tags niet goed op werken.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Even naar de code gekeken (want je kleurkeuze doet eerlijk gezegd pijn aan de ogen
) en merk dat dit in iets als kladblok moet zijn gemaakt, ben ik correct?
In elk geval heb je enkel een <font color="red"> op het hoogste niveau staan. Je tekst in je tabellen moet je dus opnieuw in het rood zetten. Dus in je table-data krijg je dan zoiets:
...
<td><font color="red">Je tekst></font></td>
...

In elk geval heb je enkel een <font color="red"> op het hoogste niveau staan. Je tekst in je tabellen moet je dus opnieuw in het rood zetten. Dus in je table-data krijg je dan zoiets:
...
...
Bedankt het heeft gewerkt.meon schreef:Even naar de code gekeken (want je kleurkeuze doet eerlijk gezegd pijn aan de ogen) en merk dat dit in iets als kladblok moet zijn gemaakt, ben ik correct?
...
...
Over de kleur ik ga een blauwe achterkant maar met zwarte letters zie je het niet goed daarom had ik geel.
En het is gemaakt in freewebs.com