Verschillende tabellen, kolommen aligneren niet

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb op een webpagina twee verschillende tabellen staan, met identiek dezelfde indeling. Nu is het zo dat de kolommen van die tabellen niet aligneren (de inhoud is natuurlijk anders)... ook niet als ik deze een vaste width geef, en eentje als width een * geef.

Hoe krijg ik deze tabellen toch goed ?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Misschien stukje code ? Kan het me zo niet echt inbeelden.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

HTML-tabellen zullen altijd "groeien" als er meer inhoud is dan dat er in past, tenzij je met overflow gaat werken (en dan krijg je scrollbalken in een cel).

Hoe je dat doet?

Code: Selecteer alles

...
<td><div style="overflow='auto';width='400px';height='40px';">inhoud van een cel</div></td>...
Da's zo uit het hoofd, de juiste code zal wel anders zijn ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:HTML-tabellen zullen altijd "groeien" als er meer inhoud is dan dat er in past
Feit is dat sommige kolommen identiek dezelfde inhoud hebben, maar toch verschillend zijn van breedte, ondanks er een width=100 opstaat bv. Dat men kolom met width="*" zich aanpast kan ik best begrijpen, maar niet de andere die groter worden dan noodzakelijk voor de tekst.

Ik tracht hier wel wat code te posten kortelings... misschien dat dat duidelijker is dan.
Lukse
Premium Member
Premium Member

meon schreef:

...
<td><div style="overflow='auto';width='400px';height='40px';">inhoud van een cel</div></td>...
Da's zo uit het hoofd, de juiste code zal wel anders zijn ...

<td><div style="overflow: auto; width: 400px; height: 40px;">inhoud van een cel</div></td>
:wink:

Nu ben ik niet zeker over hetvolgende, maar volgens mij kan je voor de width van een td geen * gebruiken.
Wat je dan doet is die width weglaten, en de width van de table op 100% zetten.
Maar zoals ik al zei, ben er niet zeker van.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik moet men pagina nog eens nakijken, want als ik een voorbeeldje maak blijkt het wel correct te werken :?
auke

Als ik een tabel maak word de tekst automatisch zwart terwijl ik normaal rode tekst heb moet je hier een code voor gebruiken of zo? zo ja welke?

http://www.freewebs.com/jadezone/abilities.htm
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als je

<TABLE BORDER="0" BGCOLOR="YELLOW">
vervangt door

<TABLE BORDER="0" BGCOLOR="YELLOW" color="red">
dan werkt het.

Dit komt hoogst waarschijnlijk omdat je een nieuw deel van de site begint en daar de global tags niet goed op werken.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Even naar de code gekeken (want je kleurkeuze doet eerlijk gezegd pijn aan de ogen ;)) en merk dat dit in iets als kladblok moet zijn gemaakt, ben ik correct?
In elk geval heb je enkel een <font color="red"> op het hoogste niveau staan. Je tekst in je tabellen moet je dus opnieuw in het rood zetten. Dus in je table-data krijg je dan zoiets:
...
<td><font color="red">Je tekst></font></td>
...
Gast

meon schreef:Even naar de code gekeken (want je kleurkeuze doet eerlijk gezegd pijn aan de ogen ;)) en merk dat dit in iets als kladblok moet zijn gemaakt, ben ik correct?
In elk geval heb je enkel een <font color="red"> op het hoogste niveau staan. Je tekst in je tabellen moet je dus opnieuw in het rood zetten. Dus in je table-data krijg je dan zoiets:
...
<td><font color="red">Je tekst></font></td>
...
Bedankt het heeft gewerkt.
Over de kleur ik ga een blauwe achterkant maar met zwarte letters zie je het niet goed daarom had ik geel.
En het is gemaakt in freewebs.com
Plaats reactie

Terug naar “Development”