Don't worry, de RGB-led-watercooling-Ti versie 2 staat nog op m'n bureau hoor

Wie m'n threads hier gevolgd heeft weet al wel een beetje waarover het gaat. De DAN A4-SFX case is het geesteskind van een zekere Dan, die voor de eerste versie van deze case 1530 mensen bereikte om in totaal €396.659 te investeren op Kickstarter - en dat op minder dan een uur. Zijn 2de versie (met ondersteuning voor AIO) haalde in 6 minuten €550.464 via 2105 backers op een 2de kickstarter campaign.
De derde versie is momenteel te pre-orderen via https://www.sfflab.com/products/dan_a4-sfx .
De DAN A4-SFX is een SFF case, "Small Form Factor" - kan je gerust begrijpen als "kleiner dan normaal". Hierdoor ben je wat beperkt in de keuze voor de interne componenten zoals de afmetingen van een PSU (past alleen een SFX model in) en bijvoorbeeld de CPU coolers die in de case passen - met betrekking tot de maximale hoogte. Deze kast is ook gericht op enthusiast AAA versies van bijvoorbeeld de GPU à la GTX1080 en GTX1080Ti, tesamen met een dikke CPU. Hierdoor moet je ook rekening houden met de temperatuur van je onderdelen, dus je zal het moeten tweaken.
Ik verkoop hier dus die eerste versie van deze case, foto's vind je in een paar threads hier op UB, bijvoorbeeld hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=690578#p690578
Dit zijn de componenten die er in zitten:
- Intel Core i7-7700K
- Noctua NH-L9i
- Asus Maximus VIII Impact
- Kingston HyperX Fury black HX421C14FBK2/32
- Corsair SF600
- Samsung 850 PRO 1TB SATA
- Intel 750 400GB PCIe U.2
Ik heb de volgende aanpassingen aan de case of de componenten gedaan:
- De originele voetjes die niet veel grip hadden vervangen door ronde voetjes met een rubbere ring.
- Een HDMI aansluiting met een male-female aan de voorkant gemaakt. Hiervoor een (proper afgewerkt) gat vanvoor, een nieuw bevesgtigingsstuk voor de USB en HDMI kabel, en een HDMI kabel die achteraan uitkomt die je dan daar in je GPU kan steken.
- Een 3D geprint fan-duct die de CPU cooler forceert om koude buitenlucht te gebruiken ipv opgewarmde lucht van in de case te hergebruiken
- De Intel i7 7700K is ge-delid en de IHS terug bevestigd
Als je daar onderaan klikt op "bestelkosten berekenen", dan zie je de nieuwprijs van al deze onderdelen moest je ze nu nieuw kopen.
Daar kom ik uit op een nieuwprijs van ongeveer €1700 (ja, naar boven afgerond), de case zelf kostte €250. Pak dus heel slordig berekend een kleine €2000 als nieuwprijs momenteel.
Daarom durf ik voor het hele pakket zo'n €1000 te vragen.
Uiteraard kan de case hier thuis getest of bezien worden, een paar benchmarks wil ik er ook nog wel op laten draaien.
Wordt geleverd met alle verpakkingen van de onderdelen erbij maar zonder Windows media of licentie. Al denk ik dat er een pro aan het moederbord geplakt is, dus die activeert zichzelf wel.
Zijn er nog vragen: shoot! Ben je niet akkoord met de prijs, doe een tegenvoorstel met wat argumentatie en wie weet komen we er wel uit.