Wat vind je van het beeldformaat van je huidige 50" ? Zoals hierboven gezegd moet je niet afgaan op richtlijnen maar wat jij zelf goed vindt, dus vergelijk met wat je nu hebt.
Als je die 50" nu eigenlijk te klein vindt, dan moet je m.i. voor de 65" gaan. Uiteindelijk is 55" slechts 10% meer dan nu, dus echt groot gaat het verschil niet zijn. Met 65" ga je er echter al 30% op vooruit.
Zelf wil ik geen LCD TV Meer. Ik kom zot van het Dirty Screen Effect, en da's gewoon eigen aan alle LCD TVs. Op rtings.com testen ze TVs hier ook op :
https://www.rtings.com/tv/tests/picture ... effect-dse en als je dan de foto van 'good gray uniformity' ziet, dan vind ik dat nog altijd niet zo denderend. Onze 10j oude plasma TV heeft op dat vlak gewoon een perfect beeld. Op een volkomen grijs oppervlak is er echt geen enkele vlek te zien.
Aan hun tabel is ook te zien dat OLED ook op dat vlak superieur is aan LCD. Enige dat me tot nu toe nog altijd tegengehouden heeft, is burn-in. Ik lees toch af en toe over problemen met image retention of burn-in. Nu, onze plasma hebben we dus 10j en eigenlijk nog geen burn-in problemen. Image Retention (i.e. tijdelijk) is er wel altijd geweest.