mag ik ff jullie gedachte over mijn siteje?
ik weet dat t een lange laadtijd heeft
maar buiten dat zou ik jullie mening wille vrage.
layout, graphic design enz...
www.stormclan.be
-------------
ik zou in php deze pagina willen aanpassen zodat ik ipv via ftp te updaten, online alles kan aanpassen aangezien dit dikwijls moet geüpdate worden.
http://www.stormclan.be/roster.php
het liefst zou ik dit via een admin gedeelte doen.
Ik heb een nieuwssysteem op mijn site staan en zou het admin gedeelte ervan willen uitbreiden.
Dit zou dus de eerste stap er voor zijn.
Iemand een idee hoe ik er aan begin, wat de velden voor de db zijn en welke waarde ze moeten hebben?
site/design check en php vraag
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je site is niet dynamisch in de breedte... zelfs als ik m'n browser maximize op 1024*768 krijg ik nog steeds horizontale scrollbars wat volgens mij compleet not-done is.peter.horrie schreef:mag ik ff jullie gedachte over mijn siteje?
layout, graphic design enz...
Voor het overige is het alvast beter dan mijn droevige grafische kunsten.
dit lijkt me al een php site te zijn, dus waarschijnlijk een bestaand pakket ?
ik zou eerst even kijken of dit pakket geen updates heeft die je geven wat je wil.
Als je echt zelf een php admin pagina gaat maken zou ik daar zeker een compleet aparte pagina van maken, los van het bestaande.
Dat kan je vrij makkelijk doen door in de bestaande index.php pagina te gaan kijken naar welke database/table/sql hij gebruikt om het roster te laten zien.
Daarna schrijf je dan een aparte pagina (liefst met apache authentificatie en SSL) waarin je een HTML formpje steekt om de waardes in de database te veranderen.
Als je meer details wil zal ik de code van je pagina moeten zien vrees ik, of toch minstens meten weten wat voor php applicatie hieronder draait.
ik zou eerst even kijken of dit pakket geen updates heeft die je geven wat je wil.
Als je echt zelf een php admin pagina gaat maken zou ik daar zeker een compleet aparte pagina van maken, los van het bestaande.
Dat kan je vrij makkelijk doen door in de bestaande index.php pagina te gaan kijken naar welke database/table/sql hij gebruikt om het roster te laten zien.
Daarna schrijf je dan een aparte pagina (liefst met apache authentificatie en SSL) waarin je een HTML formpje steekt om de waardes in de database te veranderen.
Als je meer details wil zal ik de code van je pagina moeten zien vrees ik, of toch minstens meten weten wat voor php applicatie hieronder draait.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Meestal staat men browser niet maximized... maar ongeveer op 800*600. Nu daar gaat het niet specifiek over, wel het feit dat de website duidelijk 1280*1024 nodig heeft om geen scrollbars te hebben... en da's een beetje overdreven.ban schreef:"zelfs" ? in welke resolutie surf je dan normaal ? 640x480 ?
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Het design ziet er niet slecht uit. Maar zoals r2504 zegt, best ontwerpen op 1024x786 aangezien er nog veel mensen dit gebruiken. Ik zit hier op 1152x864 en ik zie geen scrollbars.
Wat die ene pagina betreft... Die online of offline wordt blijkbaar door een 3th party gedaan, dus daar moet je niet naar kijken. Dan heb je maar 3 velden nodig eigenlijk : een id (gewoon soort volgnummer, dan de primaire sleutel van je tabel), de naam en de rank.
In je admin gedeelte moet je dan maar een interface maken waarmee je zinvol de database uitvult en aanpast.
Cheers
Wat die ene pagina betreft... Die online of offline wordt blijkbaar door een 3th party gedaan, dus daar moet je niet naar kijken. Dan heb je maar 3 velden nodig eigenlijk : een id (gewoon soort volgnummer, dan de primaire sleutel van je tabel), de naam en de rank.
In je admin gedeelte moet je dan maar een interface maken waarmee je zinvol de database uitvult en aanpast.
Cheers
-
- Starter
over die resolutie...
pas ik wel ff rap aan.
center kolom is 1000 px
(gerekend dat ie op 1024x768 kan bekeken worden)
later heb ik 2 zijkollometjes toegevoegd (randen)
die elk 60px zijn.
dus das wel degelijk een foutje en zeker niet de bedoeling.
Ik zag dit zelf niet aangezien mijn resolutie op 1280x1024 staat.
Over die PHP vraag.
Ik heb een bestaand script aangepast en online gezet.
Dit kwam niet uit een pakket, dat was een apart scriptje.
De rest (includes, etc) heb ik zelf geschreven.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kan ik beginnen met het uitbreiden van men siteje
pas ik wel ff rap aan.
center kolom is 1000 px
(gerekend dat ie op 1024x768 kan bekeken worden)
later heb ik 2 zijkollometjes toegevoegd (randen)
die elk 60px zijn.
dus das wel degelijk een foutje en zeker niet de bedoeling.
Ik zag dit zelf niet aangezien mijn resolutie op 1280x1024 staat.
Over die PHP vraag.
Ik heb een bestaand script aangepast en online gezet.
Dit kwam niet uit een pakket, dat was een apart scriptje.
De rest (includes, etc) heb ik zelf geschreven.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kan ik beginnen met het uitbreiden van men siteje