FlashBlue schreef:Als ik het me goed herinner, zijn 2a02100::45:2 en 2a02
100::45:1 , dns servers van telenet...
NIET op je eigen LAN... je router/firewall moet dit al blokken in de eerste plaats.cloink schreef:Maar neen.Portscans zijn de normaalste zaak van de wer... het internet.
Bedankt voor de terugkoppeling.
IP 2a02100::45:1 is van Telenet BVBA en is veilig.
Open aub BullGuard en klik op Instellingen > Geavanceerd> Firewall > Beveiliging.
Klik dan op Configureren en voer 2a02100::45:1 in het veld onder Vertrouwde hosts dan klik op Ok.
Vervolgens klik op Algemeen > Belangrijkste en vink de optie "Meldingen tot een minimum beperken" aan.
HGW staat voor Home GateWay... of maw. de TN modem/router/wireless alles in één (in tegenstelling tot de modem-only).cadsite schreef:Euhm...Wat is een HGW?
Een antwoord dat serieus te wensen overlaat voor een security bedrijf... waaruit besluiten zij dat portscans vanaf een TN IP "veilig" zouden zijncadsite schreef:Ondertussen antwoord van bullguard:
Zullen geen portscans zijn, maar gewoon replies van de DNSv6 servers die de software in kwestie niet juist weet te classificeren (wss eerder door het IPv6 aspect dan het DNS aspectr2504 schreef: Een antwoord dat serieus te wensen overlaat voor een security bedrijf... waaruit besluiten zij dat portscans vanaf een TN IP "veilig" zouden zijn
Het IP in kwestie is 2a02r2504 schreef: Een antwoord dat serieus te wensen overlaat voor een security bedrijf... waaruit besluiten zij dat portscans vanaf een TN IP "veilig" zouden zijn
Hoog tijd om Bullguard dan naar de prullenmand te verwijzen als men het verschil niet kan zien tussen een nieuwe connectie en een reply.CCatalyst schreef:Zullen geen portscans zijn, maar gewoon replies van de DNSv6 servers die de software in kwestie niet juist weet te classificeren (wss eerder door het IPv6 aspect dan het DNS aspect)
Dus alles wat van je provider komt is "veilig" ? Mijn provider heeft geen zaken met mijn netwerk (en moet dus zelf geen connecties starten).ditCh schreef:Het IP in kwestie is 2a02100::45:1, oftewel het IPV6 ip adres van één van de Telenet DNS servers.
*sigh*r2504 schreef:[Dus alles wat van je provider komt is "veilig" ? Mijn provider heeft geen zaken met mijn netwerk (en moet dus zelf geen connecties starten).