Ik heb via de elektricien reeds een kabel liggen die lang genoeg is tot aan het aansluitpunt van Telenet, van het juiste type dus so far so good. Echter was het technisch niet mogelijk om een buis te steken tot aan dat aansluitpunt (betonplaat lag al, sommige stukken zijn niet opengebroken etc...).
Volgens een Telenet medewerker die ik op het werk eens tegenkwam was dat ook geen probleem (wel andere regio dan Dendermonde maar bon. Ik had hem dat gevraagd omdat in het document van Telenet inderdaad staat om zo dicht mogelijk naar het aansluitpunt te trekken), gewoon door de energiebocht tot aan de rooilijn trekken volstaat, werken op de openbare weg doen zij.
Zo gezegd, zo gedaan. Die wachtbuis hebben we ook zitten, dus daar is dan geen probleem.
Ondertussen zitten we op het punt dat we de vooraansluitingen kunnen aanvragen. Gisteren naar de Telenet shop gegaan om dit aan te vragen. Ik weet het, dat kan online maar ik was er toch in de buurt.
Krijg ik daar te horen dat ik zelf de stoep moet opengraven tot aan het aansluitpunt

Dus de vraag is nu, hoe geraak ik hier uit? De stoep zelf openbreken mag niet van de gemeente, Telenet mag dit wel. Kabels over de gevel is een no-go.
Ik wil gerust meegraven om de werken sneller te laten lopen als het daar om te doen is. Ik snap zelfs dat het een extra kost met zich mee zou brengen (binnen rede). Een onoverkomelijk probleem lijkt me dit dus niet te zijn.
De kabel is sowieso nodig omdat er binnen afzienbare tijd een zakelijk abo op komt. Voor privé gebruik zijn we er nog niet uit wat het zal worden.
Mensen met ervaringen? Oplossingen?

Als ik dat vergelijk met de tegenpartij, vrijdagavond 22 uur een vooraansluiting aangevraagd bij Proximus, zaterdag nog voor de middag telefoon om het dossier verder aan te vullen en het is in gang geschoten.