Simpele vraag, blijkbaar niet zo simpel antwoord.
Ik heb iets opgenomen op DVD, van TV op m'n DVD-recorder. Nu zou ik een deel van die opname moeten hebben als WMV-bestand om online te plaatsen. Wat is volgens jullie de beste werkwijze met welke tools? Vooral synchronisatie blijkt een probleem te zijn.
Ik heb al zoveel geprobeerd ... ik word er moedeloos van.
De tools die ik geprobeerd heb zijn DVDx, MainConcept MPEG Pro Decoder/encoder for Adobe Premiere Pro, Gordian Knot (met dit laatste wel gewenste resultaat, maar om daar 'een deel van een film' mee te nemen is ook niet vanzelfsprekend - help me).
DVD -> WMV
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Ik denk dat er niks anders op zal zitten dan van dvd -> avi en dan naar wmv te gaan. Van avi naar wmv kan je gewoon via Adobe Premiere doen. Maar de beste manier om van een DVD naar een avi te gaan... Nog nooit bij stilgestaan.
Je kan misschien hier eens kijken tot en met stap 2 : http://www.doom9.nl/gknot-main2.htm
Cheers
Je kan misschien hier eens kijken tot en met stap 2 : http://www.doom9.nl/gknot-main2.htm
Cheers
Zo moeilijk is het niet hoor

- dvd rippen met dvd decrypter (vob files, geen iso) (gratis programma)
- openen met tmpgenc mpeg editor en stuk eruit knippen da ge nodig hebt (niet gratis, ma denk da ge er ne trial van kunt downloaden, of anders vindt ge er wel iets op
)
- converteren naar wmv met windows media encoder (te vinden op ms site, gratis)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik had met dvd decrypter de vobfiles al demuxed (naar m2v/ac3) en in premiere gegooid, maar de synchronisatie is dan hopeloos.Lukse schreef:Zo moeilijk is het niet hoor![]()
- dvd rippen met dvd decrypter (vob files, geen iso) (gratis programma)
- openen met tmpgenc mpeg editor en stuk eruit knippen da ge nodig hebt (niet gratis, ma denk da ge er ne trial van kunt downloaden, of anders vindt ge er wel iets op
)
- converteren naar wmv met windows media encoder (te vinden op ms site, gratis)
Ik zou eigenlijk in de eerste plaats van DVD -> DV moeten gaan. Die codec is tenminste geschikt om te editen (ondersteunt scrubbing en zo).
Als je tmpgenc gebruikt hoef je niet te demuxen, je kan de vobs er zo ingooien.meon schreef:Ik had met dvd decrypter de vobfiles al demuxed (naar m2v/ac3) en in premiere gegooid, maar de synchronisatie is dan hopeloos.
Vob files zijn gewoon mpg files eh.
- meon
- Administrator
Mja, "gewoon" zou ik ze niet noemen
.
MPEG2 en AC3 streams zijn namelijk helemaal niet geschikt om te editen. Vandaar die MainConcept MPEG Pro plugin, dat zou het antwoord daar op moeten zijn, maar dat werkt nog niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik zal straks tmpgenc proberen.

MPEG2 en AC3 streams zijn namelijk helemaal niet geschikt om te editen. Vandaar die MainConcept MPEG Pro plugin, dat zou het antwoord daar op moeten zijn, maar dat werkt nog niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik zal straks tmpgenc proberen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Download Bsplayer, open je M2V (mpv, mpeg, whatever video stream) en open dan load external audio file, om te zien of je geluid dan nog synchroon is met je video!!
Daarna: Extract je AC3 naar wav, dmv b.v. HeadAc3he (gooooglen), of andere, gemakkelijker is (px's 3 AC3 to wave) PX3convert.exe.
Als dat klaar is, toch even checken of audio nog in synch is, zou wel moeten.
Daarna zoals gezegd zijnde met Windows Media Encoder omzetten (misschien dat je eerst kan frameserven met avisynth, etc...), of eventueel, met virtualDub video en wav geluid als DV opslagen (DV codec installeren) en dan die DV in windows media encoder gebruiken (das misschien beter en handiger, dan heb je daarna geen probleem om die audio en video terug aaneen te zetten)
check www.ondertitels.info/phpBB2 daar vind je meer info
Daarna: Extract je AC3 naar wav, dmv b.v. HeadAc3he (gooooglen), of andere, gemakkelijker is (px's 3 AC3 to wave) PX3convert.exe.
Als dat klaar is, toch even checken of audio nog in synch is, zou wel moeten.
Daarna zoals gezegd zijnde met Windows Media Encoder omzetten (misschien dat je eerst kan frameserven met avisynth, etc...), of eventueel, met virtualDub video en wav geluid als DV opslagen (DV codec installeren) en dan die DV in windows media encoder gebruiken (das misschien beter en handiger, dan heb je daarna geen probleem om die audio en video terug aaneen te zetten)
check www.ondertitels.info/phpBB2 daar vind je meer info
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
ik denk iets mpeg4(bv laatste nieuwe xvid) toch nog een betere kwaliteit geeft op lage bitrate dan wmv. Eigenlijk gaan all die dingen tegelijk met virtualdubmod, kan je rechtstreeks je vob(mpeg2) openen, wel is handiger als je vob files samenvoegt met bv vstrip. met virtualdubmod kan je dan vrij handig instellen van welk frame tot welk frame je wilt hebben. op http://www.doom9.nl zal wel ergens een handleiding van staan. Normaal kan je ook wmv9 gebruiken in vbm maar dat is mij nog niet gelukt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
mja xvid geeft natuurlijk betere kwaliteit, maar als je ze op internet wil zetten om door iedereen te laten bekijken is het wel verstandiger wmv 9 te gebruiken, die codec heb je normaal al, of die wordt vanzelf gedownload.
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Zit dit in linux/bsd/macos/... ? Xvid draait op alles...is het wel verstandiger wmv 9 te gebruiken
greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
- meon
- Administrator
De reden waarom het WMV moest zijn is simpel: MMS-protocol 
Het moest effectief gaan dienen als een stream (waarin je kan skippen) over windows media services. Het kon ook nog quicktime of realvideo zijn, maar ik denk dat als je tussen die 3 moet kiezen toch wel voor WMV gaat
Xvid kan dat tot nader order niet (wegens index).

Het moest effectief gaan dienen als een stream (waarin je kan skippen) over windows media services. Het kon ook nog quicktime of realvideo zijn, maar ik denk dat als je tussen die 3 moet kiezen toch wel voor WMV gaat

Xvid kan dat tot nader order niet (wegens index).
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik draai nu wel geen windows meer, maar ik kan me nog wel herinneren dat dat daar goed onder ging en dat zelfs mijn broer (computer leek) niet de minste moeite had om een xvidje af te spelen.niet op de pc van jan met de pet
Maar ik snap je punt. (en dat van meon nog meer na zijn reden gelezen te hebben

greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.