Cd-Rw station wordt niet herkent.
Ik heb nu een nieuwe pc gekocht, maar toen ik de cd brander uit mijn oude pc haalde en toen in mijn nieuwe pc stopte, vond windows deze drive niet. Alle kabeltjes erin gestoken(3) en toen jumpertjes juist gezet. Ik heb ze zeker 5 keer veranderd van plaats, maar het werkte nog altijd niet. Ik heb ook eens de cd-rw alleen in de pc gestoken en toen werd hij ook niet herkend. Kan iemand me helpen? 

Laatst gewijzigd door MaRtO 18 apr 2005, 21:31, in totaal 2 gewijzigd.
Alles eens extra goed aandrukken heeft me al veel geholpen.Jumper gewoon in master zetten.
@Kikker: Nee, maar ik veronderstel van wel. Kun je dit misschien ergens aan en uit shakelen?
edit: Er is dus stroom, het lampje flikkert en ik kan de drive open doen.
edit 2: Ik kan het cd-rw station ook op de pc krijgen, maar niet allebij de drives, dus ik denk dat het iets met de jumpers te maken heeft. De ene staat op de master en de andere op de slave. Als ik ze dan omwissel staat het cd-rom station op de pc. En voor wat dient "cable select" dan?
edit: Er is dus stroom, het lampje flikkert en ik kan de drive open doen.

edit 2: Ik kan het cd-rw station ook op de pc krijgen, maar niet allebij de drives, dus ik denk dat het iets met de jumpers te maken heeft. De ene staat op de master en de andere op de slave. Als ik ze dan omwissel staat het cd-rom station op de pc. En voor wat dient "cable select" dan?
De naam zegt het zelf: de kabel bepaald welk device master/slave is.
Hiervoor hebt ge wel ne CS-enabled kabel nodig (met een zwarte,, grijze & blauwe plug).
Hiervoor hebt ge wel ne CS-enabled kabel nodig (met een zwarte,, grijze & blauwe plug).
Laatst gewijzigd door satori 19 apr 2005, 12:27, in totaal 1 gewijzigd.
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
I prefer to call it... ARRR-chiving...
Ik heb nu weer een ander probleem. Toen ik mijn oude harde schijf van 6 gb bijgestoken had en opnieuw geformatteerd had stond er dat hij maar 2 gb groot is. En bij de opties van formatteren, was de maximum grote dat ik kon kiezen maar 2015mb. Weten jullie hoe dit komt of weten jullie er een oplossing voor?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Mmm... NTFS bedoel je ?°MaRtO°° schreef:NFTS, wat ik vroeger ook al gebruikte.