Nog mensen uit regio Brugge die momenteel snelheidsissues hebben met Telenet ? Moet al minstens sinds gisteren middag zijn. Het is toen dat ik merkte dat toen ik een nieuwe iPad configureerde, alle apps enorm traag installeerden. 's Avonds zie ik met Speedtest op de iPad dat ik maar 2 Mpbs download heb, terwijl upload mooi 20 Mbps is (Whoppa). Dacht eerst dat het aan de nieuwe iPad lag, maar heb nu vanmorgen wat getest en ligt duidelijk aan Telenet want ook met andere toestellen, bedraad (welliswaar powerline) als wifi rechtstreeks naar de Telenet modem krijg ik dezelfde slechte resultaten. (EDIT: nu ook rechtstreeks bedraad naar HGW getest en zelfde resultaat).
Heb al eens de Telenet HGW uitgezet en daarna weer aan gezet, maar probleem blijft.
Telenet download enorm traag
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ook niet goed gelezen heOfloo schreef:Test bedraad als dat goed is dan is het de wifi connectie.

Maar bon, gelukkig is de Helpdesk check bij Telenet al intelligenter dan vroeger. Herinner me dat je vroeger niet binnen geraakte als ze zagen dat je Internet verbinding had. Nu gelukkig wel binnengeraakt. Wel eerst nogal wat arrogantie van de Heldpesk medewerker...
* Ah ja, meneer X, ik zie al wat het probleem is.. Heb je al eens je Telemeter gecheckt ? Je zit op Smalband.
- Erm, dat zou dan wel raar zijn, want ik heb de Telemeter gecheckt en ik zit nog niet aan mijn 750GB.
* Dan zul je toch nog eens goed moeten kijken, want ik zie hier 1.3 TB.
- Erm, daarvan is 800GB in de daluren, wat niet meetelt. Ik heb de Telemeter hier voor me. Trouwens, smalband is 10 Mbps, geen 2Mbps en dan zou ook Upload geen 20 Mbps zijn.
* Ja, maar Upload kan je niet zo goed testen.
- Ik ben vroeger al op smalband gevallen en dit is echt duidelijk een ander probleem.
* ... ... Ja, inderdaad, ik zie dat we iemand gaan moeten sturen...
Ook het eerste dat ik ervan hoor: Telenet kan ook interventies in het weekend doen, maar dan moet je €5 betalen (EDIT: tarieven: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -of-kabel/) . Aangezien ik echter volgende week nauwelijks thuis ben dan toch maar gekozen dat ze morgen langskomen... Misschien hangen ze al direct zo een nieuwe witte

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Lees jij eigenlijk wel vooraleer te reageren ?Ofloo schreef:Powerline is niet wat ik bedoel met bedraad, en check ook je kabels eens.

Trouwens, mijn test was ruim:
* iPad wifi->router->kabel1->powerline->HGW. Slecht: iPad slecht?
* iPad wifi->HGW. Slecht: iPad slecht ?
* Telefoon wifi->HGW. Slecht: wifi slecht (naar zowel router als HGW ??)
* Laptop->kabel2->router->kabel1->powerline->HGW. Slecht: kan al niets meer anders dan HGW/Telenet zijn...
* Laptop->kabel3->HGW. Confirmed Telenet probleem.