petrol242 schreef:Allez komaan. Alsof dat dat de grootste kost zou zijn. Als je een klantendienst contacteert is er meestal iets mis met de dienstverlening. Als je die dienst adverteert moet je hem ook leveren.
*kuch* ... ga eens een dag op een klantendienst meeluisteren, ik heb op klantendiensten gezeten en in de field vroeger, en ik garandeer je dat je het zo gek niet kan verzinnen of "het is de fout van de operator" (letterlijk, je kan het zo gek niet verzinnen: een usb modem met een ps2 converter in de ps2 poort steken en dan klagen dat je internet niet werkt, bv)
petrol242 schreef:
Zoals al gezegd zijn bedrijven geen vzw's en is het hun bedoeling om zoveel mogelijk winst te genereren. 
.. Je wordt in een multi-play pakket gewurgd of je kan oprotten. Koppelverkoop was lange tijd verboden...
...In België is er geen vrije telecom markt. Niet voor mobiel, niet voor media, niet voor vaste aansluitingen.
dat bedrijven winst willen is dus normaal, invloed van de politiek ook (in belgie moeten we eerst eens beginnen de politiek uit te dunnen, en dan pas naar de bedrijfswereld te kijken, dat zal zowiezo al een enorm verschil maken: operationele onkosten van 5 regeringen blijven financieren is absurd).
dat je in een x-play pakket geduwd zou worden is zever (combinatie is altijd goedkoper: 1 klant = 1 support/onkost, ongeacht aantal producten. normaal dus dat meerdere producten afnemen van 1 bedrijf goedkoper is. is met alles zo, overal.) en koppelverkoop heeft geen enkel voor of nadeel an sich.
(of je moet veels te impulsief zijn en eigenlijk niet met geld overweg kunnen, maar dan zou ik de oorzaak toch eerder bij het educatief systeem zoeken)
en tenslotte geen vrije telecom markt... tgoh, er is de illusie en we hebben het geweldig bekwame BIPT (sarcasme, voor de duidelijkheid), dus daar heb je wel een punt.
maar ik roep al een eeuwigheid dat we 1 netbeheerder moeten hebben (en wat mij betreft 1 voor ELK type net) en daarop aanbieders, niet 1 net beheerd door 1 partij die vervolgens zelf mag aanbieden EN anderen moet toelaten, dat is vragen voor wraakroepende prijsstellingen imho.
maar als we niet eerst de overheid aanpakken krijg je dan een nog hogere telecomfactuur, kwestie van "transport" en "distributie" taksen en bijdrages voor het "groene" gedeelte e.d. (klinkt bekend?)