Bij het meten van de snelheid van een wigo bus 4GB krijg ik met utp direct aangesloten op de modem
een magere 104Mbit down en 5mbit up.
Enige vreemde dat ik zie is dat er een coax switch tussen zit
2 in en 2 uit
telenet coax komt binnen op in1
modem zit op in 2
en de 2 uit's gaan naar een versterker.
Kan het daar aan liggen of zal het ergens ander zitten want dat zijn normale praktijken want die dingen doen niets meer dan het signaal splitsen?
Fout aangesloten coax switch?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Het zijn altijd de simpele dingen die ik altijd vergeet te proberen vandaar:
Probeer de modem eens een reboot te geven door hem even zonder stroom te zetten en dan gewoon terug speedtest via http://beta.speedtest.net/nl
Probeer de modem eens een reboot te geven door hem even zonder stroom te zetten en dan gewoon terug speedtest via http://beta.speedtest.net/nl
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Wat jij beschrijft zijn geen "normale praktijken", en een slechte aangesloten splitter (slechte kwaliteit, slechte connectoren) kunnen storingen/verzwakkingen veroorzaken.konda schreef:Enige vreemde dat ik zie is dat er een coax switch tussen zit
2 in en 2 uit
modem zit op in 2
Kan het daar aan liggen of zal het ergens ander zitten want dat zijn normale praktijken want die dingen doen niets meer dan het signaal splitsen?
De "normale praktijk" is een NIU
- - de telenet coax komt binnen op de NIU "ingang".
- de modem wordt rechtstreeks aangesloten op de "DATA uitgang" van de NIU, deze kabel mag niet gesplitst worden.
- tot 4 TV's kunnen aangesloten worden op de 4 "uitgangen" (waarvan 2 versterkt).

opmerking: er bestaan verschillende uitvoeringen van de NIU, het principe blijft echter hetzelfde.
Inderdaad een goede raad.lanadekat schreef:Probeer de modem eens een reboot te geven door hem even zonder stroom te zetten en dan gewoon terug speedtest
Bij snelheidsaanpassingen aan het abonnement, komen de nieuwe snelheden pas in voege nà een modem reboot (herprovisionering).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Modem zou ook op een uit moeten zitten, zonder versterker, dus ja het ligt voor 100 percent hieraan.konda schreef:Bij het meten van de snelheid van een wigo bus 4GB krijg ik met utp direct aangesloten op de modem
een magere 104Mbit down en 5mbit up.
Enige vreemde dat ik zie is dat er een coax switch tussen zit
2 in en 2 uit
modem zit op in 2
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik kon vandaag terug gaan kijken, de papier lade van de printer was open en er kon niet geprint worden 
Modem reset gedaan (is er eentje met batterij) hielp niets.
Dan naar vriendelijke dame op 015666666 getelefoneerd en er komt iemand kijken naar wat er aan de hand is.
Gaat om zo iets als ditte maar dan met 2 in en 2 uit

Modem reset gedaan (is er eentje met batterij) hielp niets.
Dan naar vriendelijke dame op 015666666 getelefoneerd en er komt iemand kijken naar wat er aan de hand is.
Gaat om zo iets als ditte maar dan met 2 in en 2 uit

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
Jij hebt een modem met noodvoeding staan, ik denk dat deze ook maar een 100 mbit poort hebben, in die tijd zetten ze 2 modems als je dan meer als 100mbit nodig hebt.
in de telefoon modem zit een batterij voor noodvoeding (meestal in combinatie met alarmsysteem, alarm knop via ziekenkas, lift). verder staat er ook nog een coax schakelaar om de versterker te bypassen bij stroomuitval.
in de jaren daarna hebben ze versterkers gezet met ingebouwde bypass switch, er werd ook een standaard modem geplaatst met tussen de voeding en de modem een NIMH battery pack, deze versie is ondertussen overal defect , de versie welke jij hebt modem met lithium batterij werken vaak wel nog na al die jaren.
sinds een jaar plaatsen ze tussen de voeding en de modem een lithium batterij backup, deze zijn wel weer goed.
in de telefoon modem zit een batterij voor noodvoeding (meestal in combinatie met alarmsysteem, alarm knop via ziekenkas, lift). verder staat er ook nog een coax schakelaar om de versterker te bypassen bij stroomuitval.
in de jaren daarna hebben ze versterkers gezet met ingebouwde bypass switch, er werd ook een standaard modem geplaatst met tussen de voeding en de modem een NIMH battery pack, deze versie is ondertussen overal defect , de versie welke jij hebt modem met lithium batterij werken vaak wel nog na al die jaren.
sinds een jaar plaatsen ze tussen de voeding en de modem een lithium batterij backup, deze zijn wel weer goed.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
svb6220E heeft een gigabit poort
Heb snelheden over de 180mbit met dat soort modem genoeg zien passeren.
*Al moet ik zeggen dat op een gegeven moment die daar ook plots niet meer wilde werken aan de snelheden die het voorheen wel haalde.

Heb snelheden over de 180mbit met dat soort modem genoeg zien passeren.
*Al moet ik zeggen dat op een gegeven moment die daar ook plots niet meer wilde werken aan de snelheden die het voorheen wel haalde.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
telenet all in one kan je niet bridgen.konda schreef:Installateur is langs gekomen heeft batterij modem laten staan voor telefonie en heeft nieuwe modem nui en splitter geplaatst.
Nu nog uitvissen hoe ik die modem kan bridgen