internet down fiber 016

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 877
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Heeft er nog iemand in Leuven met een ftth verbinding problemen met het maken van een pppoe verbinding? Rond 8u is die hier uitgevallen en werkt nog steeds niet. Ik heb uiteraard de bbox3 van proximus terug geplaatst en krijg nog steeds geen verbinding. De lampjes op de ONT branden zoals anders.

Op de helpdesk van proximus zeggen ze dat ze nog geen support leveren voor ftth, dus gaan "ze" mij binnen 10 minuten terug bellen. Ik neem aan dat "ze" ftth techniekers zijn?

Fingers crossed.

Edit:
En nu brandt het lampje "optical" op de ONT plots rood, en "lan" is uit. Zouden ze daar vanalles aan het herstarten zijn?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1407
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Als de led-signalen dezelfde zijn als dat wij die gebruiken in de professionele wereld:
Groen wilt zeggen: er is licht.
Oranje wilt zeggen: er is licht, maar er klopt iets niet (bijvoorbeeld: geen stabiele bitrate, in het geval wij puur audio over de lijn sturen bijvoorbeeld).
Rood wilt zeggen: er is geen licht.

Als dit ook zo voor de Px ontvangers zou zijn, wilt dit wijzen op geen licht, dit kan ofwel aan de zender liggen, ofwel aan de vezel.
Zonder dat er een monitoring in jouw ONT zit, kunnen ze dit in feite niet weten bij Proximus (voor hetzelfde geld werkt de tweede vezel, die jij gebruikt om te zenden, wel).

Ik heb alvast geen ervaring met deze situatie op de particuliere markt bij proximus, maar dit is wat ik zou vermoeden alvast.
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 877
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Sinds een paar minuten terug internet.

Blaatpraat: Er is maar 1 actieve fiber. Zenden en ontvangen gebeurt op dezelfde.

Edit: Het probleem bleek een defect in de straatkast te zijn. Gisterenavond geen telefoon gekregen. Waarschijnlijk omdat het probleem pas rond middernacht opgelost was. Deze ochtend hebben ze wel gebeld om te verifiëren dat alles terug werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”