Heeft er nog iemand in Leuven met een ftth verbinding problemen met het maken van een pppoe verbinding? Rond 8u is die hier uitgevallen en werkt nog steeds niet. Ik heb uiteraard de bbox3 van proximus terug geplaatst en krijg nog steeds geen verbinding. De lampjes op de ONT branden zoals anders.
Op de helpdesk van proximus zeggen ze dat ze nog geen support leveren voor ftth, dus gaan "ze" mij binnen 10 minuten terug bellen. Ik neem aan dat "ze" ftth techniekers zijn?
Fingers crossed.
Edit:
En nu brandt het lampje "optical" op de ONT plots rood, en "lan" is uit. Zouden ze daar vanalles aan het herstarten zijn?
internet down fiber 016
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Als de led-signalen dezelfde zijn als dat wij die gebruiken in de professionele wereld:
Groen wilt zeggen: er is licht.
Oranje wilt zeggen: er is licht, maar er klopt iets niet (bijvoorbeeld: geen stabiele bitrate, in het geval wij puur audio over de lijn sturen bijvoorbeeld).
Rood wilt zeggen: er is geen licht.
Als dit ook zo voor de Px ontvangers zou zijn, wilt dit wijzen op geen licht, dit kan ofwel aan de zender liggen, ofwel aan de vezel.
Zonder dat er een monitoring in jouw ONT zit, kunnen ze dit in feite niet weten bij Proximus (voor hetzelfde geld werkt de tweede vezel, die jij gebruikt om te zenden, wel).
Ik heb alvast geen ervaring met deze situatie op de particuliere markt bij proximus, maar dit is wat ik zou vermoeden alvast.
Groen wilt zeggen: er is licht.
Oranje wilt zeggen: er is licht, maar er klopt iets niet (bijvoorbeeld: geen stabiele bitrate, in het geval wij puur audio over de lijn sturen bijvoorbeeld).
Rood wilt zeggen: er is geen licht.
Als dit ook zo voor de Px ontvangers zou zijn, wilt dit wijzen op geen licht, dit kan ofwel aan de zender liggen, ofwel aan de vezel.
Zonder dat er een monitoring in jouw ONT zit, kunnen ze dit in feite niet weten bij Proximus (voor hetzelfde geld werkt de tweede vezel, die jij gebruikt om te zenden, wel).
Ik heb alvast geen ervaring met deze situatie op de particuliere markt bij proximus, maar dit is wat ik zou vermoeden alvast.
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
- Bedankt: 44 keer
Sinds een paar minuten terug internet.
Blaatpraat: Er is maar 1 actieve fiber. Zenden en ontvangen gebeurt op dezelfde.
Edit: Het probleem bleek een defect in de straatkast te zijn. Gisterenavond geen telefoon gekregen. Waarschijnlijk omdat het probleem pas rond middernacht opgelost was. Deze ochtend hebben ze wel gebeld om te verifiëren dat alles terug werkt.
Blaatpraat: Er is maar 1 actieve fiber. Zenden en ontvangen gebeurt op dezelfde.
Edit: Het probleem bleek een defect in de straatkast te zijn. Gisterenavond geen telefoon gekregen. Waarschijnlijk omdat het probleem pas rond middernacht opgelost was. Deze ochtend hebben ze wel gebeld om te verifiëren dat alles terug werkt.