te hoge ping

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Primo
Starter
Starter

Ik speel regelmatig games online, maar krijg dikwijls het bericht dat mijn ping te hoog is. Hoe krijg ik die lager?? Duidelijke uitleg graag, ken niet zoveel van de pc.

Primo
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Slechte server ?
Misschien was je iets aant uploaden? (of iemand anders als je met 2 of meerdere pc's op zelfde internet lijn zit)
Slechte verbinding ?

Verkeerde internet type gekozen in het spel ? Want in veel games moet je kiezen wa type internet je hebt (had da is fout staan, had ik ook slechte ping)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

(1)-- Door je upload enkel en alleen te gebruiken voor het spel zelf.
(2)-- En door een gameserver te kiezen waar je een betere ping bij hebt, dus over het algemeen dichter bij jou staat -- dus liever een server in Europa dan in Amerika bijvoorbeeld.

Ook zorgen dat de poort die de game gebruikt, openstaat (iedere game heeft een eigen poort(-nummer), dus even opzoeken welke). Geef even je router-model (indien je een router hebt), welke Windows versie je hebt, en welke firewalls, indien je wil weten hoe je een poort opent.

Een hogere ping kan ook veroorzaakt worden door de server zelf: als die het aantal spelers eigenlijk niet aankan, dan zullen de spelerpositie-wijzigingen te traag doorkomen voor iedereen.

Om gemakkelijk de beste server (=laagste ping) te kiezen, gebruik je een tooltje als het All Seeing Eye (niet gratis! enkel testperiode) of qTracker (wel gratis! :-) )
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”