Omgeving Mechelen - hulp bij fijn solderen

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
BartV
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo daar. Voor mijn zoon z'n aquarium heb ik RGBW strips gekocht (5-aderig) om via een controller een 24u-cyclus na te kunnen bootsen. Deze strips zijn op de daartoe voorziene plaatsen af te knippen. Bedoeling is dat er verschillende strips naast elkaar komen (het is maar een kleine visbak met enkel in het midden een opening, vandaar). Onderling dienen deze dus gesoldeerd te worden. Heb me een soldeerbout aangeschaft en het zelf een poging gegeven maar zonder ervaring gaat me dit duidelijk nooit lukken ...

Is er iemand rond het Mechelse (of Antwerpse, daar werk ik dus dat kan ook) die mij hierbij zou kunnen helpen (tegen milde vergoeding uiteraard)? Voor jullie is het waarschijnlijk een lachertje maar het enige wat ik er tot nu toe aan heb overgehouden zijn stevige blaren op m'n vingers :cry:

Alvast bedankt allemaal!

Mvg,

Bart

PS: het gaat om 7 parallel banen dus 65 puntjes die dienen gesoldeerd te worden. Had dit graag ergens deze week kunnen afronden want kinderen en lang wachten gaan niet altijd even goed samen :oops:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Herstellingen Hofmans in de Brusselpoortstraat wilt da misschien doen voor u .

Die hersteld zelf nog vele zaken dus ....
The eternal and true pessimist :D
BartV
Starter
Starter

Iemand enig idee eigenlijk hoeveel werk dit is en wat dat ongeveer zou mogen kosten?
Heb een berichtje gekregen van iemand die het wel wil doen, maar die prijs is naar mijn gevoel een beetje crazy ... maar heb er geen ervaring mee dus weet ook niet wat ik mag verwachten natuurlijk!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer
Bedankt: 728 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Zal straks eens aan mijn collega vragen wat het ons gaat kosten.
We hebben gisteren ochtend 50 voedingen en led-strips binnen gebracht bij assabb+ om te solderen. Dus 100 puntjes.
Gisteren namiddag kregen we telefoon dat het klaar was, dus gek veel geld kan dat niet kosten.
Over welk bedrag sprak jouw offerte?
BartV
Starter
Starter

Die persoon vroeg daar meer dan 100 euro voor (en als het "moeilijk" zou blijken kon daar nog "wel wat" bijkomen).
Dat lijkt me erg veel maar nogmaals, geen idee wat zoiets zou moeten kosten (had zelf eerder ergens tussen de 30 of 40 euro in gedachten maar geen idee hoe realistisch dat dus is).
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer
Bedankt: 728 keer
Provider
Te Koop forum

Op zich lijkt dat wat aan de hoge kant, maar ik denk dat €75 toch redelijk normaal is.
We hebben nog geen factuur, ik hou je op de hoogte wat wij gaan betalen.

Mocht het voor mezelf zijn, ik deed het gewoon zelf. Moeilijk is dat echt niet. Wel het juiste materiaal (bout en soldeersel) gebruiken natuurlijk.
BartV
Starter
Starter

OK, alvast bedankt voor die richtprijs. Heb dat filmpje even bekeken maar dit is veel fijner werk vrees ik. Op diezelfde breedte zijn er namelijk 5 draden te solderen dus die zitten erg kort bij elkaar ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BartV schreef:Is er iemand rond het Mechelse (of Antwerpse, daar werk ik dus dat kan ook) die mij hierbij zou kunnen helpen (tegen milde vergoeding uiteraard)?
Ga eens langs bij de radioamateurs in het Mechelse (iedere donderdagavond om 20u in cafe Komisfeu).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 770 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ja, radio amateurs moeten dat wel kunnen.

Btw, offtopic maar ivm dat ander topic inzake hulp: valt dit technisch gezien dan ook onder zwartwerk?
BartV
Starter
Starter

Er mag altijd een factuur opgemaakt worden uiteraard :wink:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Voor de duidelijkheid: dit moet uiteraard kunnen.

Ik vroeg me gewoon af waar eigenlijk de lijn getrokken zou worden, als je een wildvreemde mag helpen solderen, maar niet snel effe een kabeltje trekken in een renovatie.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer

Dit is natuurlijk ook gewoon zwartwerk hé :).
Een wildvreemde helpen om iets te doen, is zwartwerk.
Of daar nu voor betaald wordt of niet, maakt niet uit.

De administratie zal er niet over vallen, maar het is niet slecht om de regels te kennen :).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

De totale kapitalisering en bureaucratisering van de maatschappij dus.
Alles wat niet op papier staat is zwartwerk, ook als het gratis is.
En wss kan je als individu niet eens je diensten op papier aanbieden zonder eerst zelfstandige te zijn met de ganse papiermolen die daarbij hoort :-)

Soit, terug ontopic:
Een makerspace of dergelijke geeft een goeie kans om iemand te vinden met de nodige kennis.
Of eens langs een radioclub passeren, dat zijn (in tegenstelling tot wat sommige mensen verwachten van een radioclub) geen babbelaars maar techneuten met interesse voor en kennis van electronica.
BartV
Starter
Starter

Hey allemaal, bedankt voor jullie reacties! Heb ondertussen iemand gevonden die mij met plezier wil helpen en me ondertussen nog wat "soldeerkennis" bij wil brengen ook! Er bestaan nog goede mensen in deze wereld :wink:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

heist_175 schreef:Dit is natuurlijk ook gewoon zwartwerk hé :).
Een wildvreemde helpen om iets te doen, is zwartwerk.
Of daar nu voor betaald wordt of niet, maakt niet uit.

De administratie zal er niet over vallen, maar het is niet slecht om de regels te kennen :).
Moraalridder.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”