Gisteren had hij moeten langskomen.... niemand gezien en levering is verzet naar maandag.
Stuur dan geen mailtje dat het 'vandaag' gaat geleverd worden.
bezorging bestelling via postnl verkeerd afgelopen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Vorige week vrijdagmiddag wat besteld voor levering in de avond.
Duidelijke vermelding 'afleveren in grote feestzaal'.
Helaas niemand gezien...
Meteen gebeld met dynalogic (verzorgen de express leveringen voor coolblue) maar men kon het niet meer inplannen voor zaterdag wegens drukte. Zou dan meteen pas voor dinsdag zijn (met 1 mei feestdag)
Uiteindelijk order geannuleerd, laten terugbetalen en ter compensatie 10 euro gekregen.
Duidelijke vermelding 'afleveren in grote feestzaal'.
Helaas niemand gezien...
Meteen gebeld met dynalogic (verzorgen de express leveringen voor coolblue) maar men kon het niet meer inplannen voor zaterdag wegens drukte. Zou dan meteen pas voor dinsdag zijn (met 1 mei feestdag)
Uiteindelijk order geannuleerd, laten terugbetalen en ter compensatie 10 euro gekregen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
Zo op zondag? Zag zijn toer van de maandag waarschijnlijk aandikken, en dacht, toch vandaag nog maar even de baan op...testertje schreef:En wie stond er een uur geleden aan de deur? Jups, onze vaste chauffeur van PostNL.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bij ons komt die ook op zondag. Ik zie niet in waarom niet eigenlijk. Veel meer kans dat de mensen thuis zijn en dus goed om de maandag (met stress en files op de baan) wat te ontlasten. Iedereen wint.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
Ow yeah. En de maandag lekker dingen doen terwijl andere mensen aan het werken zijn: boodschappen, zwemmen, containerpark, ... zonder al die drukte om je heen.CCatalyst schreef:Bij ons komt die ook op zondag. Ik zie niet in waarom niet eigenlijk. Veel meer kans dat de mensen thuis zijn en dus goed om de maandag (met stress en files op de baan) wat te ontlasten. Iedereen wint.
Je zou gek moeten zijn om het niet te doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 190 keer
Recent ook slechte ervaring gehad met levering door postnl.
De levering van mijn zending was volgens tracking voorzien op zaterdag. Wij bleven de hele dag thuis om het te kunnen ontvangen. Niemand gezien. 's Avonds verscheen op de trackingpagina dat de levering op maandag zou gebeuren (paasmaandag !!!). Wij weerom de hele maandag thuis gebleven maar helaas.
Dinsdag ochtend stond er dan dat hij die dag zou komen. Maar plots verandert de trackingpagina : er verdwijnen enkele lijnen en in de plaats ervan staat er op zaterdag : "POP - 2nd delivery" en op dinsdag : "Nobody home; to collection office". In de brievenbus zit een kaartje dat dit een 2e poging is en dat ik het nu zelf moet gaan afhalen. Het is dus ook niet bij de buren aangeboden.
Ik neem telefonisch contact met postNL : daar zegt men dat een nieuwe aanbieding niet meer kan en dat ik het pas ten vroegste kan gaan ophalen op donderdag. Ik bleef dus 3 dagen thuis om dan uiteindelijk het pakket niet te ontvangen en te moeten zien dat een koerier zo maar de historiek in de tracking kan wijzigen en vervalsen. Want op zaterdag is hij dus zeker niet langsgeweest want dan er is ook geen kaartje achtergelaten. En op dinsdag was ik dus ook thuis. Hoeveel moeite heeft hij dan gedaan ? En PostNL wil dan geen 2de aanbieding meer regelen want ze zijn zogezegd al 2 aanbiedingen gebeurd.
Online kreeg ik dus het adres waar ik het 2 dagen later kan gaan ophalen. Op donderdag kom ik om 17.45u bij die krantenwinkel en die blijkt gesloten. Op de winkel staat niets aangegeven over openingsuren of sluitingsdag. En ook in het online bericht van postnl waren die gegevens niet gemeld.
Dus ik terug op vrijdag om dan uiteindelijk mijn pakket te ontvangen maar dat blijkt dus zwaar beschadigd.

Het lijkt wel of de bezorger dit beschadigd pakket niet durfde te leveren en het dan zo maar opgelost heeft.
Terug kontakt genomen met postnl dus met de foto's als bewijs.
Daar krijg ik volgend antwoord op :
Doorheen de jaren had ik vrij goede ervaringen met postnl en slechte met Bpost. Maar recentere ervaringen leveren het omgekeerde beeld op. Postnl worstelt met een groot kwaliteitsprobleem en snelle leveringen worden niet meer waargemaakt. Intussen heeft Bpost de concurrentie goed bijgebeend.
De levering van mijn zending was volgens tracking voorzien op zaterdag. Wij bleven de hele dag thuis om het te kunnen ontvangen. Niemand gezien. 's Avonds verscheen op de trackingpagina dat de levering op maandag zou gebeuren (paasmaandag !!!). Wij weerom de hele maandag thuis gebleven maar helaas.
Dinsdag ochtend stond er dan dat hij die dag zou komen. Maar plots verandert de trackingpagina : er verdwijnen enkele lijnen en in de plaats ervan staat er op zaterdag : "POP - 2nd delivery" en op dinsdag : "Nobody home; to collection office". In de brievenbus zit een kaartje dat dit een 2e poging is en dat ik het nu zelf moet gaan afhalen. Het is dus ook niet bij de buren aangeboden.
Ik neem telefonisch contact met postNL : daar zegt men dat een nieuwe aanbieding niet meer kan en dat ik het pas ten vroegste kan gaan ophalen op donderdag. Ik bleef dus 3 dagen thuis om dan uiteindelijk het pakket niet te ontvangen en te moeten zien dat een koerier zo maar de historiek in de tracking kan wijzigen en vervalsen. Want op zaterdag is hij dus zeker niet langsgeweest want dan er is ook geen kaartje achtergelaten. En op dinsdag was ik dus ook thuis. Hoeveel moeite heeft hij dan gedaan ? En PostNL wil dan geen 2de aanbieding meer regelen want ze zijn zogezegd al 2 aanbiedingen gebeurd.
Online kreeg ik dus het adres waar ik het 2 dagen later kan gaan ophalen. Op donderdag kom ik om 17.45u bij die krantenwinkel en die blijkt gesloten. Op de winkel staat niets aangegeven over openingsuren of sluitingsdag. En ook in het online bericht van postnl waren die gegevens niet gemeld.
Dus ik terug op vrijdag om dan uiteindelijk mijn pakket te ontvangen maar dat blijkt dus zwaar beschadigd.

Het lijkt wel of de bezorger dit beschadigd pakket niet durfde te leveren en het dan zo maar opgelost heeft.
Bij de leverancier wisten ze dan te zeggen dat zij het verzonden hebben met TNT en verder niets te maken hebben met postnl.Onze chauffeurs mogen pakketten, die beschadigd zijn of raken tijdens het vervoeren, niet overhandigen aan de geadresseerde. Deze zullen dan retour gezonden worden naar de verzender van het pakket.
Zo te zien is niet alleen de buitenkant maar ook de inhoud beschadigd geraakt.
Daarom mijn advies de foto's goed te bewaren en contact opnemen met de verzender van het pakket. Zij kunnen een onderzoek starten bij de zakelijk kant van PostNL.
Doorheen de jaren had ik vrij goede ervaringen met postnl en slechte met Bpost. Maar recentere ervaringen leveren het omgekeerde beeld op. Postnl worstelt met een groot kwaliteitsprobleem en snelle leveringen worden niet meer waargemaakt. Intussen heeft Bpost de concurrentie goed bijgebeend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
Nu we toch kritiek spuien op postnl:
Bij mij werd het pakje gewoon achtergelaten voor de deur en heeft de leverancier zelf getekend in mijn plaats:

Dat is dus niet mijn handtekening.
Bij mij werd het pakje gewoon achtergelaten voor de deur en heeft de leverancier zelf getekend in mijn plaats:

-
- Plus Member
- Twitter: DirkRonsmans
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 5 keer
Dit pakket aanvaard je dan toch gewoon zelf niet bij afhalen?R2D2 schreef: Dus ik terug op vrijdag om dan uiteindelijk mijn pakket te ontvangen maar dat blijkt dus zwaar beschadigd.
Bij de leverancier wisten ze dan te zeggen dat zij het verzonden hebben met TNT en verder niets te maken hebben met postnl.Onze chauffeurs mogen pakketten, die beschadigd zijn of raken tijdens het vervoeren, niet overhandigen aan de geadresseerde. Deze zullen dan retour gezonden worden naar de verzender van het pakket.
Daarom mijn advies de foto's goed te bewaren en contact opnemen met de verzender van het pakket. Zij kunnen een onderzoek starten bij de zakelijk kant van PostNL.
Vind de reactie van de leverancier wel cru, "wij verzenden het met x als die dat doorgeven aan y dan is dat niet onze schuld". Op zich waar maar als je merkt dat ze dit doen dan moeten ze TNT maar aanspreken en daar een case openen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Zeker melden bij PostNL, aangezien zij met zelfstandigen werken in België hebben ze minder zicht en controle op de kwaliteit. Als niemand zijn klacht meld kan PostNL het ook moeilijk weten en er iets aan doen. Die negatieve evolutie komt misschien ook door de aanpak en hoe ze de zelfstandigen verlonen.R2D2 schreef:Recent ook slechte ervaring gehad met levering door postnl.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 1 keer
boran_blok schreef:Nu we toch kritiek spuien op postnl:
Hier gisteren ook van dat, gewoon alles afgegooid voor de deur en zelf getekend.
Met een camera op zen kop

-
- Elite Poster
Ook niet zijn handtekening. De handtekening is "deur". De koerier wou u via die manier communiceren waar het pakket achtergelaten werd.boran_blok schreef: Dat is dus niet mijn handtekening.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
ik had Dent gelezen Maar goed. Het is uiteindelijk goed afgelopen, maar is toch niet bepaald ideaal hé.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Men zou systematisch moeten klagen dat het pakje niet is aangekomen, er zal dan vanuit de verkoopkant wnel reactie komen dat dit niet meer mag gebeuren.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Pakjesdiensten kunnen zelf natuurlijk ook meer doen... waarom lezen ze iemand z'n eID niet in bij ontvangst ?
Op die manier heeft men meer zekerheid wie het pakje in ontvangst heeft genomen en kan men het niet meer zomaar voor je deur droppen.
Op die manier heeft men meer zekerheid wie het pakje in ontvangst heeft genomen en kan men het niet meer zomaar voor je deur droppen.
-
- Elite Poster
Dat duurt veel te lang. Het lezen op zich duurt te lang en de gemiddelde tijd voor iemand om zijn/haar e-ID te halen duurt véél te lang.r2504 schreef:Pakjesdiensten kunnen zelf natuurlijk ook meer doen... waarom lezen ze iemand z'n eID niet in bij ontvangst ?
Ik weet niet of je de beurs zowat volgt maar de cijfers liegen er niet om: de klassieke retail is aan het sterven tvv van e-commerce dat steeds dominanter wordt. De koerierdiensten krijgen dus steeds meer volume te verwerken en gaan dus zeker niet staan springen voor procedures die geen tijdsbesparing vormen.
Los daarvan, in het kader van de evolutie van klassieke retail naar e-commerce, heb ik deze week een "Amazon Pantry" doos besteld. Was een zware doos van 20 kg dat ze met UPS Standard vanuit Spanje naar hier verstuurd hebben. Kostprijs verzending: 3,99 EUR op een totale prijs van 43 EUR met de goederen inbegrepen. Nu heb ik al wat ervaring met Amazon, maar hoe ze daar winst op maken is mij toch een raadsel. Of UPS moet wel héél voordelige tarieven voor hen hanteren, want met 3,99 EUR zal je normaal ook aan bedrijfstarieven helemaal niet toekomen om een doos van 20 kg met UPS te verzenden. Deze zending werd wellicht serieus gesubsidieerd door Amazon (met andere woorden: door andere Amazon-klanten).
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Graag gedaan.CCatalyst schreef:Deze zending werd wellicht serieus gesubsidieerd door Amazon (met andere woorden: door andere Amazon-klanten).
Victory Not Vengeance
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Die wordt gesubsidieerd door de Amazon en UPS medewerkers...CCatalyst schreef:...
Los daarvan, in het kader van de evolutie van klassieke retail naar e-commerce, heb ik deze week een "Amazon Pantry" doos besteld. Was een zware doos van 20 kg dat ze met UPS Standard vanuit Spanje naar hier verstuurd hebben. Kostprijs verzending: 3,99 EUR op een totale prijs van 43 EUR met de goederen inbegrepen. Nu heb ik al wat ervaring met Amazon, maar hoe ze daar winst op maken is mij toch een raadsel. Of UPS moet wel héél voordelige tarieven voor hen hanteren, want met 3,99 EUR zal je normaal ook aan bedrijfstarieven helemaal niet toekomen om een doos van 20 kg met UPS te verzenden. Deze zending werd wellicht serieus gesubsidieerd door Amazon (met andere woorden: door andere Amazon-klanten).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
Voor PostNl is de maandag een vrije dag, dit wou ik toch even melden, raar maar waar..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
- Bedankt: 114 keer
Gho, enigzins ergens wel logisch. Veel bedrijven kunnen bijvoorbeeld als je in het weekend bestelt pas op dinsdag leveren omdat ze in het weekend geen personeel hebben in hun magazijn etc. Als er geen (of zo over veel minder) pakjes zijn om rond te brengen haalt het ook niet uit dat je mensen de baan op stuurt.
Nu met Coolblue die elke dag levert zal daar waarschijnlijk ook wel verandering in komen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Nu met Coolblue die elke dag levert zal daar waarschijnlijk ook wel verandering in komen.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
Maar de zondag blijkbaar niet.laroyj schreef:Voor PostNl is de maandag een vrije dag, dit wou ik toch even melden, raar maar waar..
Zoals ik al zei: slim gezien van die mannen. Op zondag geen tijdsrovende files te trotseren en veel meer mensen thuis... De maandag neem je dan maar een dag vrij.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 639 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Tja, "iemand" betaald natuurlijk die kosten. Kijk maar naar de (goedkope) kleding industrie. Daar wordt de kost gedragen door de "werknemers" van de sweatshops in o.a. Bangladesh.CCatalyst schreef: Kostprijs verzending: 3,99 EUR op een totale prijs van 43 EUR met de goederen inbegrepen. Nu heb ik al wat ervaring met Amazon, maar hoe ze daar winst op maken is mij toch een raadsel. Of UPS moet wel héél voordelige tarieven voor hen hanteren, want met 3,99 EUR zal je normaal ook aan bedrijfstarieven helemaal niet toekomen om een doos van 20 kg met UPS te verzenden. Deze zending werd wellicht serieus gesubsidieerd door Amazon (met andere woorden: door andere Amazon-klanten).
In de transport- en koeriersector heb je dan de situaties zoals Jost en de Pano reportage over DHL.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
En net om die situaties te verbeteren moeten we méér online shoppen.
Nu verschuilen die bedrijven zich achter periodes van piekactiviteit (moederdag, vaderdag, kerst, nieuwjaar, ...) maar als er overal elke dag een koerier voor de deur moet staan moeten ze wel meer mensen vast in dienst hebben net zoals bpost. Die postbode passeert hier elke dag, zelfs als er niks moet gebracht worden... gewoon omdat de buren links of rechts wel iets hebben.
Natuurlijk kunnen ze blijven werken met interims, maar op een bepaald moment gaan ze dan toch de switch moeten maken want het aantal mensen dat interims doen is ook niet oneindig groot.
Nu... postnl moet hier vandaag een pakje aflevering met lampen
Spannend 
Nu verschuilen die bedrijven zich achter periodes van piekactiviteit (moederdag, vaderdag, kerst, nieuwjaar, ...) maar als er overal elke dag een koerier voor de deur moet staan moeten ze wel meer mensen vast in dienst hebben net zoals bpost. Die postbode passeert hier elke dag, zelfs als er niks moet gebracht worden... gewoon omdat de buren links of rechts wel iets hebben.
Natuurlijk kunnen ze blijven werken met interims, maar op een bepaald moment gaan ze dan toch de switch moeten maken want het aantal mensen dat interims doen is ook niet oneindig groot.
Nu... postnl moet hier vandaag een pakje aflevering met lampen

-
- Elite Poster
In het geval van Amazon zou de grote winstmaker AWS wel nog een groot deel van de verliesposten in de logistieke afdeling compenseren, wat ethisch niet zo laakbaar is. Maar AWS zal ook wel niet alles compenseren.on4bam schreef: Tja, "iemand" betaald natuurlijk die kosten. Kijk maar naar de (goedkope) kleding industrie. Daar wordt de kost gedragen door de "werknemers" van de sweatshops in o.a. Bangladesh.
In de transport- en koeriersector heb je dan de situaties zoals Jost en de Pano reportage over DHL.