bezorging bestelling via postnl verkeerd afgelopen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Gisteren had hij moeten langskomen.... niemand gezien en levering is verzet naar maandag.
Stuur dan geen mailtje dat het 'vandaag' gaat geleverd worden.
Victory Not Vengeance
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Vorige week vrijdagmiddag wat besteld voor levering in de avond.
Duidelijke vermelding 'afleveren in grote feestzaal'.
Helaas niemand gezien...

Meteen gebeld met dynalogic (verzorgen de express leveringen voor coolblue) maar men kon het niet meer inplannen voor zaterdag wegens drukte. Zou dan meteen pas voor dinsdag zijn (met 1 mei feestdag)

Uiteindelijk order geannuleerd, laten terugbetalen en ter compensatie 10 euro gekregen.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

En wie stond er een uur geleden aan de deur? Jups, onze vaste chauffeur van PostNL.
Victory Not Vengeance
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

testertje schreef:En wie stond er een uur geleden aan de deur? Jups, onze vaste chauffeur van PostNL.
Zo op zondag? Zag zijn toer van de maandag waarschijnlijk aandikken, en dacht, toch vandaag nog maar even de baan op...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9586
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bij ons komt die ook op zondag. Ik zie niet in waarom niet eigenlijk. Veel meer kans dat de mensen thuis zijn en dus goed om de maandag (met stress en files op de baan) wat te ontlasten. Iedereen wint.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

CCatalyst schreef:Bij ons komt die ook op zondag. Ik zie niet in waarom niet eigenlijk. Veel meer kans dat de mensen thuis zijn en dus goed om de maandag (met stress en files op de baan) wat te ontlasten. Iedereen wint.
Ow yeah. En de maandag lekker dingen doen terwijl andere mensen aan het werken zijn: boodschappen, zwemmen, containerpark, ... zonder al die drukte om je heen.
Je zou gek moeten zijn om het niet te doen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 190 keer
Recent bedankt: 3 keer

Recent ook slechte ervaring gehad met levering door postnl.
De levering van mijn zending was volgens tracking voorzien op zaterdag. Wij bleven de hele dag thuis om het te kunnen ontvangen. Niemand gezien. 's Avonds verscheen op de trackingpagina dat de levering op maandag zou gebeuren (paasmaandag !!!). Wij weerom de hele maandag thuis gebleven maar helaas.
Dinsdag ochtend stond er dan dat hij die dag zou komen. Maar plots verandert de trackingpagina : er verdwijnen enkele lijnen en in de plaats ervan staat er op zaterdag : "POP - 2nd delivery" en op dinsdag : "Nobody home; to collection office". In de brievenbus zit een kaartje dat dit een 2e poging is en dat ik het nu zelf moet gaan afhalen. Het is dus ook niet bij de buren aangeboden.
Ik neem telefonisch contact met postNL : daar zegt men dat een nieuwe aanbieding niet meer kan en dat ik het pas ten vroegste kan gaan ophalen op donderdag. Ik bleef dus 3 dagen thuis om dan uiteindelijk het pakket niet te ontvangen en te moeten zien dat een koerier zo maar de historiek in de tracking kan wijzigen en vervalsen. Want op zaterdag is hij dus zeker niet langsgeweest want dan er is ook geen kaartje achtergelaten. En op dinsdag was ik dus ook thuis. Hoeveel moeite heeft hij dan gedaan ? En PostNL wil dan geen 2de aanbieding meer regelen want ze zijn zogezegd al 2 aanbiedingen gebeurd.
Online kreeg ik dus het adres waar ik het 2 dagen later kan gaan ophalen. Op donderdag kom ik om 17.45u bij die krantenwinkel en die blijkt gesloten. Op de winkel staat niets aangegeven over openingsuren of sluitingsdag. En ook in het online bericht van postnl waren die gegevens niet gemeld.
Dus ik terug op vrijdag om dan uiteindelijk mijn pakket te ontvangen maar dat blijkt dus zwaar beschadigd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt wel of de bezorger dit beschadigd pakket niet durfde te leveren en het dan zo maar opgelost heeft.
Terug kontakt genomen met postnl dus met de foto's als bewijs.

Daar krijg ik volgend antwoord op :
Onze chauffeurs mogen pakketten, die beschadigd zijn of raken tijdens het vervoeren, niet overhandigen aan de geadresseerde. Deze zullen dan retour gezonden worden naar de verzender van het pakket.

Zo te zien is niet alleen de buitenkant maar ook de inhoud beschadigd geraakt.
Daarom mijn advies de foto's goed te bewaren en contact opnemen met de verzender van het pakket. Zij kunnen een onderzoek starten bij de zakelijk kant van PostNL.
Bij de leverancier wisten ze dan te zeggen dat zij het verzonden hebben met TNT en verder niets te maken hebben met postnl.

Doorheen de jaren had ik vrij goede ervaringen met postnl en slechte met Bpost. Maar recentere ervaringen leveren het omgekeerde beeld op. Postnl worstelt met een groot kwaliteitsprobleem en snelle leveringen worden niet meer waargemaakt. Intussen heeft Bpost de concurrentie goed bijgebeend.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Nu we toch kritiek spuien op postnl:

Bij mij werd het pakje gewoon achtergelaten voor de deur en heeft de leverancier zelf getekend in mijn plaats:

Afbeelding

Dat is dus niet mijn handtekening.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

R2D2 schreef: Dus ik terug op vrijdag om dan uiteindelijk mijn pakket te ontvangen maar dat blijkt dus zwaar beschadigd.

Het lijkt wel of de bezorger dit beschadigd pakket niet durfde te leveren en het dan zo maar opgelost heeft.
Terug kontakt genomen met postnl dus met de foto's als bewijs.

Daar krijg ik volgend antwoord op :
Onze chauffeurs mogen pakketten, die beschadigd zijn of raken tijdens het vervoeren, niet overhandigen aan de geadresseerde. Deze zullen dan retour gezonden worden naar de verzender van het pakket.

Zo te zien is niet alleen de buitenkant maar ook de inhoud beschadigd geraakt.
Daarom mijn advies de foto's goed te bewaren en contact opnemen met de verzender van het pakket. Zij kunnen een onderzoek starten bij de zakelijk kant van PostNL.
Bij de leverancier wisten ze dan te zeggen dat zij het verzonden hebben met TNT en verder niets te maken hebben met postnl.

Doorheen de jaren had ik vrij goede ervaringen met postnl en slechte met Bpost. Maar recentere ervaringen leveren het omgekeerde beeld op. Postnl worstelt met een groot kwaliteitsprobleem en snelle leveringen worden niet meer waargemaakt. Intussen heeft Bpost de concurrentie goed bijgebeend.
Dit pakket aanvaard je dan toch gewoon zelf niet bij afhalen?
Vind de reactie van de leverancier wel cru, "wij verzenden het met x als die dat doorgeven aan y dan is dat niet onze schuld". Op zich waar maar als je merkt dat ze dit doen dan moeten ze TNT maar aanspreken en daar een case openen.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

R2D2 schreef:Recent ook slechte ervaring gehad met levering door postnl.
De levering van mijn zending was volgens tracking voorzien op zaterdag. Wij bleven de hele dag thuis om het te kunnen ontvangen. Niemand gezien. 's Avonds verscheen op de trackingpagina dat de levering op maandag zou gebeuren (paasmaandag !!!). Wij weerom de hele maandag thuis gebleven maar helaas.
Dinsdag ochtend stond er dan dat hij die dag zou komen. Maar plots verandert de trackingpagina : er verdwijnen enkele lijnen en in de plaats ervan staat er op zaterdag : "POP - 2nd delivery" en op dinsdag : "Nobody home; to collection office". In de brievenbus zit een kaartje dat dit een 2e poging is en dat ik het nu zelf moet gaan afhalen. Het is dus ook niet bij de buren aangeboden.
Ik neem telefonisch contact met postNL : daar zegt men dat een nieuwe aanbieding niet meer kan en dat ik het pas ten vroegste kan gaan ophalen op donderdag. Ik bleef dus 3 dagen thuis om dan uiteindelijk het pakket niet te ontvangen en te moeten zien dat een koerier zo maar de historiek in de tracking kan wijzigen en vervalsen. Want op zaterdag is hij dus zeker niet langsgeweest want dan er is ook geen kaartje achtergelaten. En op dinsdag was ik dus ook thuis. Hoeveel moeite heeft hij dan gedaan ? En PostNL wil dan geen 2de aanbieding meer regelen want ze zijn zogezegd al 2 aanbiedingen gebeurd.
Online kreeg ik dus het adres waar ik het 2 dagen later kan gaan ophalen. Op donderdag kom ik om 17.45u bij die krantenwinkel en die blijkt gesloten. Op de winkel staat niets aangegeven over openingsuren of sluitingsdag. En ook in het online bericht van postnl waren die gegevens niet gemeld.
Dus ik terug op vrijdag om dan uiteindelijk mijn pakket te ontvangen maar dat blijkt dus zwaar beschadigd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt wel of de bezorger dit beschadigd pakket niet durfde te leveren en het dan zo maar opgelost heeft.
Terug kontakt genomen met postnl dus met de foto's als bewijs.

Daar krijg ik volgend antwoord op :
Onze chauffeurs mogen pakketten, die beschadigd zijn of raken tijdens het vervoeren, niet overhandigen aan de geadresseerde. Deze zullen dan retour gezonden worden naar de verzender van het pakket.

Zo te zien is niet alleen de buitenkant maar ook de inhoud beschadigd geraakt.
Daarom mijn advies de foto's goed te bewaren en contact opnemen met de verzender van het pakket. Zij kunnen een onderzoek starten bij de zakelijk kant van PostNL.
Bij de leverancier wisten ze dan te zeggen dat zij het verzonden hebben met TNT en verder niets te maken hebben met postnl.

Doorheen de jaren had ik vrij goede ervaringen met postnl en slechte met Bpost. Maar recentere ervaringen leveren het omgekeerde beeld op. Postnl worstelt met een groot kwaliteitsprobleem en snelle leveringen worden niet meer waargemaakt. Intussen heeft Bpost de concurrentie goed bijgebeend.
Zeker melden bij PostNL, aangezien zij met zelfstandigen werken in België hebben ze minder zicht en controle op de kwaliteit. Als niemand zijn klacht meld kan PostNL het ook moeilijk weten en er iets aan doen. Die negatieve evolutie komt misschien ook door de aanpak en hoe ze de zelfstandigen verlonen.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 418
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

boran_blok schreef:Nu we toch kritiek spuien op postnl:

Bij mij werd het pakje gewoon achtergelaten voor de deur en heeft de leverancier zelf getekend in mijn plaats:

Afbeelding

Dat is dus niet mijn handtekening.

Hier gisteren ook van dat, gewoon alles afgegooid voor de deur en zelf getekend.
Met een camera op zen kop :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9586
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

boran_blok schreef: Dat is dus niet mijn handtekening.
Ook niet zijn handtekening. De handtekening is "deur". De koerier wou u via die manier communiceren waar het pakket achtergelaten werd.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

ik had Dent gelezen Maar goed. Het is uiteindelijk goed afgelopen, maar is toch niet bepaald ideaal hé.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6971
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Men zou systematisch moeten klagen dat het pakje niet is aangekomen, er zal dan vanuit de verkoopkant wnel reactie komen dat dit niet meer mag gebeuren.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pakjesdiensten kunnen zelf natuurlijk ook meer doen... waarom lezen ze iemand z'n eID niet in bij ontvangst ?

Op die manier heeft men meer zekerheid wie het pakje in ontvangst heeft genomen en kan men het niet meer zomaar voor je deur droppen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9586
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Pakjesdiensten kunnen zelf natuurlijk ook meer doen... waarom lezen ze iemand z'n eID niet in bij ontvangst ?

Op die manier heeft men meer zekerheid wie het pakje in ontvangst heeft genomen en kan men het niet meer zomaar voor je deur droppen.
Dat duurt veel te lang. Het lezen op zich duurt te lang en de gemiddelde tijd voor iemand om zijn/haar e-ID te halen duurt véél te lang.

Ik weet niet of je de beurs zowat volgt maar de cijfers liegen er niet om: de klassieke retail is aan het sterven tvv van e-commerce dat steeds dominanter wordt. De koerierdiensten krijgen dus steeds meer volume te verwerken en gaan dus zeker niet staan springen voor procedures die geen tijdsbesparing vormen.

Los daarvan, in het kader van de evolutie van klassieke retail naar e-commerce, heb ik deze week een "Amazon Pantry" doos besteld. Was een zware doos van 20 kg dat ze met UPS Standard vanuit Spanje naar hier verstuurd hebben. Kostprijs verzending: 3,99 EUR op een totale prijs van 43 EUR met de goederen inbegrepen. Nu heb ik al wat ervaring met Amazon, maar hoe ze daar winst op maken is mij toch een raadsel. Of UPS moet wel héél voordelige tarieven voor hen hanteren, want met 3,99 EUR zal je normaal ook aan bedrijfstarieven helemaal niet toekomen om een doos van 20 kg met UPS te verzenden. Deze zending werd wellicht serieus gesubsidieerd door Amazon (met andere woorden: door andere Amazon-klanten).
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

CCatalyst schreef:Deze zending werd wellicht serieus gesubsidieerd door Amazon (met andere woorden: door andere Amazon-klanten).
Graag gedaan.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

CCatalyst schreef:...
Los daarvan, in het kader van de evolutie van klassieke retail naar e-commerce, heb ik deze week een "Amazon Pantry" doos besteld. Was een zware doos van 20 kg dat ze met UPS Standard vanuit Spanje naar hier verstuurd hebben. Kostprijs verzending: 3,99 EUR op een totale prijs van 43 EUR met de goederen inbegrepen. Nu heb ik al wat ervaring met Amazon, maar hoe ze daar winst op maken is mij toch een raadsel. Of UPS moet wel héél voordelige tarieven voor hen hanteren, want met 3,99 EUR zal je normaal ook aan bedrijfstarieven helemaal niet toekomen om een doos van 20 kg met UPS te verzenden. Deze zending werd wellicht serieus gesubsidieerd door Amazon (met andere woorden: door andere Amazon-klanten).
Die wordt gesubsidieerd door de Amazon en UPS medewerkers...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Voor PostNl is de maandag een vrije dag, dit wou ik toch even melden, raar maar waar..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1548
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
Bedankt: 114 keer

Gho, enigzins ergens wel logisch. Veel bedrijven kunnen bijvoorbeeld als je in het weekend bestelt pas op dinsdag leveren omdat ze in het weekend geen personeel hebben in hun magazijn etc. Als er geen (of zo over veel minder) pakjes zijn om rond te brengen haalt het ook niet uit dat je mensen de baan op stuurt.
Nu met Coolblue die elke dag levert zal daar waarschijnlijk ook wel verandering in komen.


Sent from my iPad using Tapatalk
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9586
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

laroyj schreef:Voor PostNl is de maandag een vrije dag, dit wou ik toch even melden, raar maar waar..
Maar de zondag blijkbaar niet.

Zoals ik al zei: slim gezien van die mannen. Op zondag geen tijdsrovende files te trotseren en veel meer mensen thuis... De maandag neem je dan maar een dag vrij.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6552
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

CCatalyst schreef: Kostprijs verzending: 3,99 EUR op een totale prijs van 43 EUR met de goederen inbegrepen. Nu heb ik al wat ervaring met Amazon, maar hoe ze daar winst op maken is mij toch een raadsel. Of UPS moet wel héél voordelige tarieven voor hen hanteren, want met 3,99 EUR zal je normaal ook aan bedrijfstarieven helemaal niet toekomen om een doos van 20 kg met UPS te verzenden. Deze zending werd wellicht serieus gesubsidieerd door Amazon (met andere woorden: door andere Amazon-klanten).
Tja, "iemand" betaald natuurlijk die kosten. Kijk maar naar de (goedkope) kleding industrie. Daar wordt de kost gedragen door de "werknemers" van de sweatshops in o.a. Bangladesh.
In de transport- en koeriersector heb je dan de situaties zoals Jost en de Pano reportage over DHL.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

En net om die situaties te verbeteren moeten we méér online shoppen.

Nu verschuilen die bedrijven zich achter periodes van piekactiviteit (moederdag, vaderdag, kerst, nieuwjaar, ...) maar als er overal elke dag een koerier voor de deur moet staan moeten ze wel meer mensen vast in dienst hebben net zoals bpost. Die postbode passeert hier elke dag, zelfs als er niks moet gebracht worden... gewoon omdat de buren links of rechts wel iets hebben.
Natuurlijk kunnen ze blijven werken met interims, maar op een bepaald moment gaan ze dan toch de switch moeten maken want het aantal mensen dat interims doen is ook niet oneindig groot.

Nu... postnl moet hier vandaag een pakje aflevering met lampen :) Spannend :wink:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9586
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

on4bam schreef: Tja, "iemand" betaald natuurlijk die kosten. Kijk maar naar de (goedkope) kleding industrie. Daar wordt de kost gedragen door de "werknemers" van de sweatshops in o.a. Bangladesh.
In de transport- en koeriersector heb je dan de situaties zoals Jost en de Pano reportage over DHL.
In het geval van Amazon zou de grote winstmaker AWS wel nog een groot deel van de verliesposten in de logistieke afdeling compenseren, wat ethisch niet zo laakbaar is. Maar AWS zal ook wel niet alles compenseren.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”