hallo,
ik zit met volgend probleem, ik ben bezig aan een stock programma in access ( zal dit later eventueel in vb.net willen maken ), maar nog niet
veel ervaring mee.
Probleem: elk artikel heeft natuurlijk een naam ... en een omschrijving in memo veld.
Hoe werkt het:
Artikels, prijs , ... omschrijving exporteren naar een excel file, deze file wordt dan via een utility geïmporteerd naar de website.
Het probleem zit hem in het memo veld: hier bevinden zich de details van de artikelen.
Probleem: indien je dit veld exporteerd naar excel is dit gewone tekst en op de site trekt dit natuurlijk op niets.
Nu vroeg ik me af of het mogelik is de tekst in het memo veld op te slaan als html. ( dus met html tags <br> ....
Op deze manier komen de details per artikel deftig op de site.
Hoe doe ik dit of moet ik te werk gaan ?
Bestaat er een of andere functie die dit automatisch doet ??
Of moet je dit programmeren en zo de nodige html tags invoeren
Heb reeds wat gegoogled maar nog niet echt een voorbeeld gevonden
alvast bedankt
access 2003 of vb..net
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Line breaks krijg je door in je memoveld \n te vervangen door <br> (d'er is waarschijnlijk wel een replace()-achtige functie)
Maar over wat soort andere opmaak heb je het dan? In een memo-veld kan je toch geen opmaak gebruiken?
Maar over wat soort andere opmaak heb je het dan? In een memo-veld kan je toch geen opmaak gebruiken?
Laatst gewijzigd door meon 05 apr 2005, 22:41, in totaal 1 gewijzigd.
Misschien moet ik hiervoor wel een tekst veld gebruiken maarmeon schreef:Line breaks krijg je door in je memoveld \n te vervangen door <br> (d'er is waarschijnlijk wel een replace()-achtige functie)
het is de bedoeling dat het op deze wijze wordt bewaard in het record van de database
Code: Selecteer alles
GA-K8N nForce3 150 chipset <br><br>Processor Socket 754 for AMD Athlon64 <br><br>Chipset NVIDIA nForce3 150 Platform Processor <br><br>Super I/O: ITE IT8712F chip <br><br>Integrated Peripherials<br><br>Realtek 8100C Ethernet controller <br><br>Realtek ALC658 Audio AC97 Codec <br><br>Memory Type: DDR400/ 333/ 266- 184pin <br><br>Max capacity: Up to 3GB by 3 DIMM slots <br><br>Internal I/O Connectors <br>2 x UDMA ATA 133/100/66 Bus Master IDE connectors <br>1 x FDD connector <br>2 x USB 2.0/1.1 connectors (supports 4 ports) <br>S/P DIF input/output pin header <br>2 x cooling fan pin headers <br><br>CD/AUX in <br>1 x Game/Midi connector <br><br>Expansion Slots <br>1 x AGP slot (8x/4x-AGP 3.0 compliant), supports 1.5v display card only. <br>5 x PCI slots (PCI 2.3 compliant) <br><br>Rear Panel I/O <br>PS/2 Keyboard / Mouse <br>2 x USB 2.0/1.1 ports <br>1 x RJ45 ports <br>2 x COM ports <br>1 x LPT <br><br>Audio (1 x Line-in / 1 x Line-out / 1 x Mic) connector <br><br>CPU/AGP/DIMM setting <br>CPU FSB / Vcore Voltage adjustable via BIOS <br><br>AGP Voltage / Clock adjustable via BIOS <br><br>DIMM Voltage / Clock adjustable via BIOS <br><br>Power <br>ATX power connector and ATX 12V connector <br><br>Power-off by Windows 98/ Me/ 2000/ XP shut down and switch <br><br>Form Factor <br>ATX form factor <br>30.5 x 24.4 cm <br><br>H/W Monitoring <br>System health status auto-detect and report by BIOS <br><br>Hardware detecting and reporting for case open, CPU voltage, and fan speed. <br><br>BIOS <br>2 M bit flash ROM, Award BIOS <br><br>Other Features <br>XpressT Installation <br>XpressT Recovery <br>Q-FlashT <br>@BIOST <br>
Als ik je vraag goed versta, heb je een access database die je aanpast, sla je die op als excel file en converteer je deze excel file daarna naar een htm(l) bestand?
Dat exporteren etc. is best wel een ingewikkelde aangelegenheid. Je zou altijd asp.net kunnen leren en direct uit je database diepen
, just a thought. Dan pas je de dbase aan en je site is ook geupdate.
-De oplossing:
Ik veronderstel dat je daar voor geen webspace hebt, dan is de gemakkelijkste manier wel degelijk van de linebreaks in je memoveld te zetten in pure html. Dit is niet te programmeren, enkel te vervangen zoals Meon zegt.
Dat exporteren etc. is best wel een ingewikkelde aangelegenheid. Je zou altijd asp.net kunnen leren en direct uit je database diepen

-De oplossing:
Ik veronderstel dat je daar voor geen webspace hebt, dan is de gemakkelijkste manier wel degelijk van de linebreaks in je memoveld te zetten in pure html. Dit is niet te programmeren, enkel te vervangen zoals Meon zegt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Waarom moet het 1st geexporteerd worden naar Excel??
Is het niet veel gemakkelijker om gwn een "report" te maken in Access?
Hiervan kunt ge exact bepalen welke velden ge moet hebben, en ook
precies waar ze moeten staan. Er is ook de mogelijkheid om die report te
exporteren naar html, en dan kunt ge eventueel een css'ke toevoege.
ik heb me wellicht slecht uitgedrukt met het excel probleem, ik zie excel omdat ik het bestand steeds met dit programma open maar de export is infeite een tab delimited txt bestand.satori schreef:Waarom moet het 1st geexporteerd worden naar Excel??
Om dit te bekijken open ik het met excel, vandaar dat ik vermelde export naar excel wat dus niet correct is
sorry hiervoor
Moet het per sé een tab-delimited bestand zijn, of mag dit ook anders?
De gemakkelijkste oplossing is exporteren naar XML, en dan een (xterne) data-island maken in uw html-bestand. Kijk hier ns: http://www.w3schools.com/xml/xml_data_island.asp.
Access exporteert de lf/cr's ook deftig mee naar XML, en als ge in uw html paragraaf-tags derrond zet, dan worden de linefeeds ook deftig weergegeven in eindresultaat.
De gemakkelijkste oplossing is exporteren naar XML, en dan een (xterne) data-island maken in uw html-bestand. Kijk hier ns: http://www.w3schools.com/xml/xml_data_island.asp.
Access exporteert de lf/cr's ook deftig mee naar XML, en als ge in uw html paragraaf-tags derrond zet, dan worden de linefeeds ook deftig weergegeven in eindresultaat.
Code: Selecteer alles
<td><p><span datafld="memoveld"></span></p></td>