Uitbreiden wifi signaal

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lennertc
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb een Bbox3 in mijn patch kast in de kelder staan.
Deze zit dus in een ijzeren kast en 'onder' beton waardoor we weinig bereik hebben in de living.
Ik had graag een extra acces point of iets dergelijks geïnstalleerd in mijn living om overal bereik te hebben.
Aan mijn tv heb ik nog enkele UTP connecties over.
Graag had ik iets gevonden die ik maar in te pluggen heb in de UTP fiche en stopcontact en die het bestaande signaal uitbreid.
Ik heb al acces points, brigdes, repeaters, extra routers,etc.. tegen gekomen, maar weet niet wat de beste oplossing is voor mijn situatie?
Iemand die mij hier verder kan in helpen?

Alvast bedankt,
Lennert
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

Je hebt een acces point nodig. Maar zomaar je sigaal uitbreiden door je utp kabel in te pluggen gaat niet. Je gaat de ssid moeten instellen in je acces point.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
lennertc
Starter
Starter

Heb je weet van een degelijk merk/type?
Ik vond deze https://tweakers.net/productreview/1186 ... pack).html
Als je alles correct instelt, krijg je dan overal 'hetzelfde' signaal? Kan uw apparaat dan overgaan van het ene naar het andere zonder dat je daar iets van merkt?

Groeten,
L.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

als je alleen/voornamelijk 5GHz apparaten hebt biedt de WiFi bridge die Proximus verkoopt een goede prijs/kwaliteit. En aangezien die twee ethernetpoorten heeft kan je de UTP die naar de STB gaat via de bridge leiden. En als je idd dezelfde SSID instelt op de bbox3 en de bridge kan je van de ene naar de andere overgaan zonder dat je daar iets van merkt
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”