Hoi,
Sinds april 2011 staat hier een SVB6120E. Nooit geen problemen mee gehad... Ik heb een Whop en zag op de website van TN dat de uploadstream opgekrikt is tot 10 Mbps. Jammer genoeg haal ik maar 6 Mbps. Dit is getest rechtstreeks door de pc aan de modem te koppelen.
Ook heb ik de test uitgevoerd op https://www2.telenet.be/content/www-tel ... dsnelheid/ en merk dat mijn 'buren' wel 9 Mbps halen.
Ik heb wat gezocht op dit forum en heb gezien dat dit probleem met deze modem nog voorkomt.
Blijkbaar moet ik nu een CV6181E hebben of beter zelfs een CV7160E. (dit zijn modem only modellen)
TN heeft ook twee modellen die ze zullen gebruiken voor hun 1 Gigabit netwerk. Zijn die twee modellen zonder router ?
Zijn er nog andere (recentere) modellen in de CVxxxxx reeks ?
En hoe begin ik er best aan om die vervanging te krijgen ?
Alvast bedankt !
SBV6120E vervangen door ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De specificaties voor de SBV6120E zijn...
WAN throughput: 172 Mbps
WAN throughput upstream: 131 Mbps
... maw. het toestel is normaal nog prima geschikt voor je Whop.
Telenet vervangt trouwens spontaan de modems die niet meer voldoen voor het product dat je hebt.
WAN throughput: 172 Mbps
WAN throughput upstream: 131 Mbps
... maw. het toestel is normaal nog prima geschikt voor je Whop.
Telenet vervangt trouwens spontaan de modems die niet meer voldoen voor het product dat je hebt.
Dit is het probleem. Met bellen zal ik iemand aan de lijn krijgen die zegt dat die modem eurodocsis 3.0 aankan en het probleem bij mij ligt...
Gisteren had ik al gezocht naar info over die modem en kwam dit topic tegen.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=44553
Zelfde probleem dus al ik.
Gisteren had ik al gezocht naar info over die modem en kwam dit topic tegen.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=44553
Zelfde probleem dus al ik.
-
- Deel van't meubilair
Probeer het rustig uit te leggen aan TN... met grootse woorden kom je er meestal niet.
Moest het allemaal niet helpen kan je je natuurlijk een maandje overschakelen naar Whoppa en nadien terug een Whop.
Moest het allemaal niet helpen kan je je natuurlijk een maandje overschakelen naar Whoppa en nadien terug een Whop.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Je zit idd vaak vast op een niet technisch aangelegde level1 helpdesker die geen enkele term of concept kent dat niet in zijn draaiboekje staat.
Ik heb soms ook last met een ingewikkelder probleem uitgelegd te krijgen, omdat ik termen zoveel mogelijk technisch correct gebruik, ipv het gangbare commerciele/nontechnische gebruik ervan.
Als je een whoppa had, was het makkelijker, dan hoef je zelfs niks uit te leggen want die modem kan de aangeboden snelheden van whoppa niet aan.
Soms helpt het om de problemen ietwat te overdrijven.
De telenet helpdesk maakt jammer genoeg enkel een momentopname bij het testen van de modem; dingen die "af en toe" gebeuren kunnen zij (ergerlijk genoeg) niet zien, en als het toestel doet wat het moet doen op de moment van de test, dan vlagt de niet technisch aangelegde helpdesker dit als "alles is altijd in orde want mijn momentopname is een representatief beeld op de 24/7 werking van dit toestel"
(wss ook omdat hij dat zo moet en zo aangeleerd heeft gekregen).
Maw als je de pech hebt dat het "goed genoeg" werkt wanneer zij testen, kan het wel eens een uphill battle worden om dit opgelost te krijgen.
Ik denk wel dat dat model van modem oud genoeg is intussen (2 generaties) dat je met wat porren redelijk makkelijk een vervanging zou moeten kunnen scoren.
Alvast veel geluk
PS: Denk er bij eventuele vervanging wel effe aan dat, als je nog altijd een pure modem wilt ipv een all in one, je dat een paar keer benadrukt en er zelf persoonijk bij bent bij de eventuele interventie; anders durft dat fout te lopen.
Ik heb soms ook last met een ingewikkelder probleem uitgelegd te krijgen, omdat ik termen zoveel mogelijk technisch correct gebruik, ipv het gangbare commerciele/nontechnische gebruik ervan.
Als je een whoppa had, was het makkelijker, dan hoef je zelfs niks uit te leggen want die modem kan de aangeboden snelheden van whoppa niet aan.
Soms helpt het om de problemen ietwat te overdrijven.
De telenet helpdesk maakt jammer genoeg enkel een momentopname bij het testen van de modem; dingen die "af en toe" gebeuren kunnen zij (ergerlijk genoeg) niet zien, en als het toestel doet wat het moet doen op de moment van de test, dan vlagt de niet technisch aangelegde helpdesker dit als "alles is altijd in orde want mijn momentopname is een representatief beeld op de 24/7 werking van dit toestel"

Maw als je de pech hebt dat het "goed genoeg" werkt wanneer zij testen, kan het wel eens een uphill battle worden om dit opgelost te krijgen.
Ik denk wel dat dat model van modem oud genoeg is intussen (2 generaties) dat je met wat porren redelijk makkelijk een vervanging zou moeten kunnen scoren.
Alvast veel geluk

PS: Denk er bij eventuele vervanging wel effe aan dat, als je nog altijd een pure modem wilt ipv een all in one, je dat een paar keer benadrukt en er zelf persoonijk bij bent bij de eventuele interventie; anders durft dat fout te lopen.
-
- Deel van't meubilair
Trouwens je kan bij TN ook een gratis check-up vragen... bij dergelijk bezoek kan je ook vrij eenvoudig een nieuwe modem verkrijgen.
Bedankt voor de tips.
Gisteren een mail verstuurd met twee screenshots van speedtelenet en speed.net... In mijn eerste zin 2011 vermeld; met de hoop dat ze de modem als versleten beschouwen.
Op het einde al geschreven dat bij vervanging van de modem ik opnieuw een modem only model wens.
Gisteren een mail verstuurd met twee screenshots van speedtelenet en speed.net... In mijn eerste zin 2011 vermeld; met de hoop dat ze de modem als versleten beschouwen.
Op het einde al geschreven dat bij vervanging van de modem ik opnieuw een modem only model wens.
-
- Deel van't meubilair
Sinds wanneer kan je mails naar Telenet sturen ?
Trouwens zo'n dingen moet je niet via mail doen... ik vrees dat het weinig resultaat heeft.
Trouwens zo'n dingen moet je niet via mail doen... ik vrees dat het weinig resultaat heeft.
Deze morgen heb ik gebeld naar dat gratis check-up 0800 nummer. (helemaal mee tournee)
Ik had onmiddellijk iemand aan de lijn. Uitgelegd dat mijn modem van 2011 dateert en ik de maximum upstream niet haal. Ze begreep dit; en maakte er geen discussie over. Ik zei dat waarschijnlijk een nieuwe modem nodig zal zijn en dat ik een model zonder router wou. Ze zei "u wenst dus een model enkel met wifi". Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij bestaan die niet, en ben hier ook niet dieper op ingegaan. 2x gevraagd dat ze zeker "model only" moest invullen in de informatie voor de technieker, zodat hij zeker niet voor niks zou langskomen.
Er werd op geen enkel ogenblik aangedrongen voor een all in one model.
Afspraak 24/4.
Nadat ik neergelegd had, kreeg ik dan nog geen minuut later telefoon van 015/xxxxxx i.v.m. met mijn vraag die ik ingevuld had, via het contactformulier. Ik zei dat ik net gebeld had en er een afspraak was gemaakt. Ik heb niks meer gevraagd, want je weet nooit dat deze mevrouw zou lastig doen i.v.m. modem only...
Tot nu toe verliep het dus vlot
Ik had onmiddellijk iemand aan de lijn. Uitgelegd dat mijn modem van 2011 dateert en ik de maximum upstream niet haal. Ze begreep dit; en maakte er geen discussie over. Ik zei dat waarschijnlijk een nieuwe modem nodig zal zijn en dat ik een model zonder router wou. Ze zei "u wenst dus een model enkel met wifi". Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij bestaan die niet, en ben hier ook niet dieper op ingegaan. 2x gevraagd dat ze zeker "model only" moest invullen in de informatie voor de technieker, zodat hij zeker niet voor niks zou langskomen.
Afspraak 24/4.
Nadat ik neergelegd had, kreeg ik dan nog geen minuut later telefoon van 015/xxxxxx i.v.m. met mijn vraag die ik ingevuld had, via het contactformulier. Ik zei dat ik net gebeld had en er een afspraak was gemaakt. Ik heb niks meer gevraagd, want je weet nooit dat deze mevrouw zou lastig doen i.v.m. modem only...

-
- Deel van't meubilair
Modem only's met WIFI bestaan inderdaad niet... feit is dat de persoon je gewoon niet begreep.dejavu schreef:Ze zei "u wenst dus een model enkel met wifi". Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij bestaan die niet
Gewoon vriendelijk zijn tegen de technieker en vertellen dat je een modem-only wil (normaal gezien hebben ze die steeds bij in hun camionet).
-
- userbase crew
Inderdaad, ze verstond u helemaal niet.
Daarom dat ik er ook zo op drukte dat je er zelf echt wel bij moet zijn als de technieker aankomt.
Als iemand van de familie hem ontvangt, is het garanti miserie
Laatste tip: de modem only herken je omdat hij maar 1 netwerkpoort (en 2 telefoonpoorten heeft); de routers hebben een ingebouwde switch met 4 netwerkpoorten.
Daarom dat ik er ook zo op drukte dat je er zelf echt wel bij moet zijn als de technieker aankomt.
Als iemand van de familie hem ontvangt, is het garanti miserie

Laatste tip: de modem only herken je omdat hij maar 1 netwerkpoort (en 2 telefoonpoorten heeft); de routers hebben een ingebouwde switch met 4 netwerkpoorten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
dejavu schreef:Deze morgen heb ik gebeld naar dat gratis check-up 0800 nummer. (helemaal mee tournee)
Afspraak 24/4.
tip: zodra de tech bij u is, vraag aan hem specifiek om een modem only, ze hebben die wel bij maar bij een Helemaal Mee bezoek plaatsen ze meestal zo'n nieuwe witte (all in one) modem. Dus zorg dat ge aan de technieker zelf vraagt dat ge zo een modem only wilt.
Intussen is alles in orde gekomen. Afspraak was 10 - 14:30 en om 10:15 stond hij hier al.
Probleem uitgelegd. Hij heeft zijn laptop aan de oude modem gekoppeld. Een test uitgevoerd, en er kwam een schermpje dat het abonnement te zwaar was voor de modem.
Hij ging deze vervangen; voordat hij naar weer zijn camionette ging, zei ik dat het een modem only moest zijn. Was geen probleem.
Ik heb nu een CV7160E gekregen en haal nu 9 Mbps. Soms zelfs 9,5 Mbps
Zeker een betere service dan in 2011, waar ik bij de overgang naar fibernet, 3 maanden heb moeten bedelen voor een modem only.
(zelf naïef geweest door hen te geloven dat je die router in het all-in-one model zelf kon uitschakelen)
Maar deze keer ben ik best tevreden
Probleem uitgelegd. Hij heeft zijn laptop aan de oude modem gekoppeld. Een test uitgevoerd, en er kwam een schermpje dat het abonnement te zwaar was voor de modem.
Hij ging deze vervangen; voordat hij naar weer zijn camionette ging, zei ik dat het een modem only moest zijn. Was geen probleem.
Ik heb nu een CV7160E gekregen en haal nu 9 Mbps. Soms zelfs 9,5 Mbps
Zeker een betere service dan in 2011, waar ik bij de overgang naar fibernet, 3 maanden heb moeten bedelen voor een modem only.
(zelf naïef geweest door hen te geloven dat je die router in het all-in-one model zelf kon uitschakelen)
Maar deze keer ben ik best tevreden

-
- userbase crew
Juist, toen was het huilen met de pet op, want iedereen moest en zou die nieuwe hgw hebben.dejavu schreef:Zeker een betere service dan in 2011, waar ik bij de overgang naar fibernet, 3 maanden heb moeten bedelen voor een modem only.
En die leugen herinner ik mij nog, want ik moest in die periode ook net een nieuwe hebben.
Toen heb ik gelukkig toch geweigerd

Daarna zijn ze van verhaal veranderd en kreeg je deze leuke conversatie, tot vervelens toe:
"Ik wil een modem-only, geen router."
"Jamaar, je kan de wifi afzetten hoor."
Horendol ben ik daarvan geworden :-p