1 van die leefruimtes is de living. Hier staat de TV (decoder) + PC. Er is dus nood om via 1 UTP zowel TV als internet te sturen. Onder de TV staat een tweede switch (UBNT Unifi US-8) van waaruit enkele UTPs vertrekken naar de decoder, PC, HTPC e.d.
Mijn vraag luidt als volgt: Hoe kan ik (als het uberhaupt al mogelijk is) alle TV verkeer scheiden van het internet verkeer. Ik dacht initieel dat het zo eenvoudig was als de decoder poort aan een VLAN (30) toewijzen, de andere poorten ongemoeid laten, en 2 uplinks te voorzien van de 16p switch naar de BBOX. 1 voor VLAN30, 1 voor VLAN10 & VLAN1 (native UBNT VLAN).
Blijkt dat dit toch niet zo straight forward is dan gedacht. Is er iemand die mij kan verder helpen hieromtrent? (bonuspunten indien hij/zij vertrouwd is met unifi controller

Noot: als ik geen enkel VLAN instel, en alle poorten op de default setting laat staan, werkt de setup wel (decoder krijgt signaal en PC krijgt internet). d.m.v. IGMP snooping, kan ik ook de scheiding bekomen. Maar for the sake of experience had ik toch graag geweten of dit debacle op te lossen valt m.b.v. VLANs.
Alvast dank!