Linage OS op een Oneplus One installeren

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Zijn er hier al mensen die hun Oneplus One (Bacon) naar Linage OS gezet hebben?

Is er een makkelijke manier om dat te doen? Online vind ik tientallen tutorials maar die verschillen allemaal en blijkbaar is dan ook nog niet alle software op de One toestellen hetzelfde? Ik zie daar filmpjes passeren van een mogelijkheid om uw toestel te backuppen in de recovery mode maar dat ontbreekt alvast bij mij.

Iemand een werkende handleiding/stappenplan want ik raak er alvast niet meer aan uit...

Bestaat er trouwens een mogelijkheid om eerst alles te backuppen? Contacten en dergelijke worden nu al automatisch opgeslagen...
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik denk dat je voor een volledige backup richting Titanium moet zien, de rest weet ik niet.

Is Linage de opvolger van Cyanogen trouwens?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

ik dacht dat je een 1-op-1 upgrade kon doen van CM naar LOS (versie van CM op je toestel nemen, zelfde build van LOS nemen, die flashen)
enige wat je daarna opnieuw moet installeren zijn de gapps (maar niet je account)

durf natuurlijk wel niets garanderen... ik moet zelf ook wel stilaan eens kijken om mijn one een nieuw os te geven, exodus lijkt een beetje doodgebloeid te zijn
honda4life schreef: Is Linage de opvolger van Cyanogen trouwens?
jep :)

EDIT:
Given the EXPERIMENTAL nature of this process, we are going to remove this option in two months time.
dus ik denk dat je pech hebt... begin van het jaar kon het dus, maar jan+2 != april...
je kan misschien ergens nog naar die builds zoeken en zo upgraden, maar anders zal het een full backup worden (dacht wel dat titanium dat kon als je geroot was, en anders kijken in CWM/TWRP naar een backup optie)

heeft google ondertussen al een iets of wat deftige automatische recovery, of is dat nog steeds dweilen met de kraan open?
laatste reinstall dat ik deed koos google blijkbaar at random de apps die ze terug gingen zetten op mijn toestel... ook leuk :roll:
jc_dnl
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Slafes schreef:Zijn er hier al mensen die hun Oneplus One (Bacon) naar Linage OS gezet hebben?

Is er een makkelijke manier om dat te doen? Online vind ik tientallen tutorials maar die verschillen allemaal en blijkbaar is dan ook nog niet alle software op de One toestellen hetzelfde? Ik zie daar filmpjes passeren van een mogelijkheid om uw toestel te backuppen in de recovery mode maar dat ontbreekt alvast bij mij.

Iemand een werkende handleiding/stappenplan want ik raak er alvast niet meer aan uit...

Bestaat er trouwens een mogelijkheid om eerst alles te backuppen? Contacten en dergelijke worden nu al automatisch opgeslagen...
Ik heb LineageOS nog in januari geïnstalleerd. Werkt beter dan cyanogenOS. Instructies staan op de officiële wiki. Heel eenvoudig.

https://wiki.lineageos.org/devices/bacon
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Die laatste had ik ook al bekeken, de opties van eerste de experimental te installeren en dan flashen naar recenter bleek, na lang zoeken, inderdaad niet meer te werken. Ik begrijp alleen niet goed waar die filmpjes op Youtube vandaan komen die doen uitschijnen dat het gewoon een file downloaden is en klaar. Toch duidelijk andere software dan op mijn One staat precies.

Zo poepsimpel lijkt het me nu ook niet om eerlijk te zijn, eerst een hoop installeren via de pc en uitvoeren etc... We zullen eens stap voor stap de tutorial volgen dan, ik weet tenminste dat deze dan alvast werkt.

Er is niet direct een volledige backup mogelijk via Google volgens mij. Nu, meer dan foto's moeten er bij mij ook niet bewaard worden, veel games hebben al een soort backup via google zelf, games die dat niet hebben, das jammer.
jc_dnl
Starter
Starter

Slafes schreef:Die laatste had ik ook al bekeken, de opties van eerste de experimental te installeren en dan flashen naar recenter bleek, na lang zoeken, inderdaad niet meer te werken. Ik begrijp alleen niet goed waar die filmpjes op Youtube vandaan komen die doen uitschijnen dat het gewoon een file downloaden is en klaar. Toch duidelijk andere software dan op mijn One staat precies.

Zo poepsimpel lijkt het me nu ook niet om eerlijk te zijn, eerst een hoop installeren via de pc en uitvoeren etc... We zullen eens stap voor stap de tutorial volgen dan, ik weet tenminste dat deze dan alvast werkt.

Er is niet direct een volledige backup mogelijk via Google volgens mij. Nu, meer dan foto's moeten er bij mij ook niet bewaard worden, veel games hebben al een soort backup via google zelf, games die dat niet hebben, das jammer.
Wat is er niet duidelijk?

Eerst fastboot&adb op je computer installeren en de rest is a piece of cake eigenlijk.
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

ik zeg niet dat het niet duidelijk is, wel dat het niet "eenvoudig" is...

Als ik 2 pagina's naar beneden moet scrollen met een stappenplan en 2 programma's op de pc moet installeren valt dat bij mij niet meer onder eenvoudig.

Eenvoudig is voor mij: je download 1 file, klikt op installeren en het werkt. :bdaysmile:
jc_dnl
Starter
Starter

Slafes schreef:ik zeg niet dat het niet duidelijk is, wel dat het niet "eenvoudig" is...

Als ik 2 pagina's naar beneden moet scrollen met een stappenplan en 2 programma's op de pc moet installeren valt dat bij mij niet meer onder eenvoudig.

Eenvoudig is voor mij: je download 1 file, klikt op installeren en het werkt. :bdaysmile:
Zo simpel is het inderdaad niet :-)
AfbeeldingAfbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het is inderdaad simpel 'k heb het nog net gedaan, alhoewel in linux je minder moet aantrekken van de drivers, .. en adb

Eerst drivers installeren van apparaat
Reboot naar recovery mode power + volume down reboot in recovery
Zet sideload aan
Zorg dat adb geïnstalleerd is en kijk adb devices << als administrator of root in linux, je zou je apparaat moeten kunnen zien
adb sideload <image> dat je gedownload hebt.

* 'k ga er wel vanuit dat je apparaat geunlocked is en dat je iets als twrp recovery erop hebt staan. Anders moet je dat misschien eerst installeren/unlocken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb een standaard One, dus niet geroot. Ga me daar eens mee bezighouden tijdens het verlengde weekend. Niet de eerste keer dat ik een Android toestel flash maar blijkbaar is dat niet altijd hetzelfde en als tutorials elkaar dan tegenspreken wordt het echt wel ambetant. :) Vroeger nog met Odin gewerkt en dergelijke maar dat is al redelijk passé. :)
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Slafes schreef:Vroeger nog met Odin gewerkt en dergelijke maar dat is al redelijk passé. :)
Odin is zeker nog niet passé ! Wordt nog altijd gebruikt voor het rooten van Samsung toestellen. Komen nog regelmatig updates uit en vind dit toch nog een van de gemakkelijkste manieren om een telefoon te rooten.
Internet via Mobile Vikings
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Het moet zijn dat ik toch compleet een noob ben wat foons betreft want ik krijg zelfs adb niet ingesteld...

On Windows 10:
Open the Start menu, and type “advanced system settings”
Select “View advanced system settings”

Bon, die optie heb ik dus al niet... Wat nu.

Heb al liggen worstelen met andere handleidingen, maar die gaan er allemaal van uit dat ADB dus al werkzaam is. Dus, laat het eenvoudig maar vallen, ben er ondertussen al weer 2 uur mee kwijt.

Bon, Bacon root toolkit gebruikt... Kan helaas geen backup nemen... Pffft, hopeloos.
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 63 keer

Je zal moeten googlen...

in het kort...

Je hebt adb de eerste keer nodig om uw stock recovery te vervangen door een bruikbaar toolkit recovery zoals twrp.

Om adb te laten werken moet je de juiste oneplus drivers op uw pc hebben. Uw oneplus moet ook in developpers mode staand met usb debugging aan.

Google eens op oneplus one en "all in one". Da's een batch file die het allemaal doet.

Daarna is oneplus geroot. Dan kan je via uw pc en adb of via twrp en een usb station met otg kabel een rom flashen zoals bvb. linage of ressurection remix.

Ik gebruik ressurection remix tot mijn tevredenheid. Met CM en linage heb ik teveel bluetooth drops in mijn wagen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Bon, gelukt, maar zelfs in de officiële update instructies staat er het één en ander dat niet direct klopt. Bon, de all-in-one heeft me een stuk vooruit geholpen en dan goed zoeken.

Laat ik zeggen dat voor niet techneuten het toch niet zo simpel is, een kennis van DOS is zelfs aangenaam... Het duurt ook alles samen behoorlijk lang dus...
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”