Waarschijnlijk is dit voor gamers, bij spellen waar veel geupload moet worden wel een voordeel.
Mvg,
Kikker
Nieuw : Belgacom ADSL Fast Click
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Tsja echt veel kost het belgacom niet om dit voor iedereen open te zetten...je zit toch vast aan volumelimiet. Wat dat betreft zijn de adsl-ers in Nederland beter af, zelfs budget adsl abo's hebben 320 Kbps up...zwaarste plus zelfs 1024!Zerror schreef:Hier is upload snelheid kennelijk in orde (tussen 20-30 kb/sec), het blijft natuurlijk belachelijk weinig en zo'n voorstellen van extra te betalen voor een uurtje sneller te gaan zijn echt ridicul.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Sinds gisteren zie ik staan: Verbonden met Belgacom Skynet - 4,0 Mbps.
Blij en hoopvol doe ik een speedtest en haal een dazzling 340 KB/sec download en 13 KB/sec uploadspeed!
Mijn verschillen zijn dus: 10 KB/sec snellere download (waaaaaw) en terug de snelheid van toen ik 128 kbit upload had
Geef mij maar de situatie terug van eergisteren of de tijd daarvoor hoor. Dit is u blij maken met een dode kat in een zak (om maar 2 zegswijzen door mekaar te halen).
Blij en hoopvol doe ik een speedtest en haal een dazzling 340 KB/sec download en 13 KB/sec uploadspeed!
Mijn verschillen zijn dus: 10 KB/sec snellere download (waaaaaw) en terug de snelheid van toen ik 128 kbit upload had

Geef mij maar de situatie terug van eergisteren of de tijd daarvoor hoor. Dit is u blij maken met een dode kat in een zak (om maar 2 zegswijzen door mekaar te halen).
meon, heb je ook eerder sync-uitval zoals ik ook al schreef in deze thread? Ik zie nog even deze voormiddag, als het blijft duren...zie quotemeon schreef:Geef mij maar de situatie terug van eergisteren of de tijd daarvoor hoor. Dit is u blij maken met een dode kat in een zak (om maar 2 zegswijzen door mekaar te halen).
Na het verhogen naar Upstream/Downstream Rate (kbps) 512/4640 moet ik tot mijn spijt vaststellen dat er teveel syncloss is, ik bekijk dat nog een tijdje, blijft dat duren zal ik vragen dat ze mij terug op de vorige snelheid zetten. (naar schatten zit ik op 5 Km van de centrale)
Ofwel komen deze syncloss wegens de werkzaamheden aan het systeem.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
ik haal hier 420 KB/sec download - upstream is 20 KB/secmeon schreef:Sinds gisteren zie ik staan: Verbonden met Belgacom Skynet - 4,0 Mbps.
Mijn verschillen zijn dus: 10 KB/sec snellere download (waaaaaw) en terug de snelheid van toen ik 128 kbit upload had![]()
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik ben nog geen 36 uur verbonden, ik zou deze avond eens in de routerlogs moeten kijken. Ik zit denk ik trouwens op minder dan 2 Km van de centrale, dus afstand zal het wel niet zijn.
Ik vraag me dan nog steeds af hoe Belgacom dit als een upgrade kan beschouwen, naar mijn mening is dit een downgrade van de dienstverlening.
Synchen doe ik wel degelijk tegen 4640/512.
Ik vraag me dan nog steeds af hoe Belgacom dit als een upgrade kan beschouwen, naar mijn mening is dit een downgrade van de dienstverlening.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 156 keer
Klagen dus...als er genoeg klachten binnen komen zullen ze moeten kiezen:meon schreef:Ik ben nog geen 36 uur verbonden, ik zou deze avond eens in de routerlogs moeten kijken. Ik zit denk ik trouwens op minder dan 2 Km van de centrale, dus afstand zal het wel niet zijn.
* Niet meer upload afknijpen dus iedereen 400 Kbps
* Ander afknijp systeem bedenken/kopen/invoeren
* upstream sync weer terug naar 192/256 en fast klik abo weer weg
Bij mij thuis was de synchronisatie uitval te hoog op 4640, noodgedwongen heb ik gebeld naar Belgacom om mij terug te schakelen naar 3360 downstream, de upstream is gelukkig op 512 gebleven.meon schreef:Ik ben nog geen 36 uur verbonden, ik zou deze avond eens in de routerlogs moeten kijken. Ik zit denk ik trouwens op minder dan 2 Km van de centrale, dus afstand zal het wel niet zijn.
Ik vraag me dan nog steeds af hoe Belgacom dit als een upgrade kan beschouwen, naar mijn mening is dit een downgrade van de dienstverlening. Synchen doe ik wel degelijk tegen 4640/512 .
Volgens de uitleg van de vriendelijke mevr. op de klantendienst Belgacom zou deze hogere snelheid problemen veroorzaken bij meer dan 3 km van de centrale.
Sinds het terugschakelen naar 3360 downstream geen sync-uitval meer.
Grtz,

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
misschien ligt het wel aan dat groene mormel aka speedtouch usb. ik heb daar vroeger ook nooit meer dan 320Kb/s uitgekregen. Was het maximun van die modem ook geen 4mbit ?
ps zit nu ook met een 85kbit upload die op niets trekt
ps zit nu ook met een 85kbit upload die op niets trekt
Wel ik heb even vóór 20:00 uur de optie Multi geactiveerd, en ca. een half uurtje later dus om 20:40 effe de verbinding verbroken zoals beschreven in hun e-mail.meon schreef:Synchen doe ik wel degelijk tegen 4640/512.
Dan heb ik opnieuw een speedtest gedaan waarvan ik hier het screenshot plak.
En,... dat ziet er nu al helemaal anders uit. upload 65 kbit/s of 8 kbyte/s
download, werd op mijn vraag terug op 3360 ipv 4640 gezet.
Hier de log van de speedtest op ub: Skynet 2816 65 20:42 31/03/2005
- Bijlagen
-
- screen_sh_multi.jpg
- (91.51 KiB) 100 keer gedownload
Het is niet alleen voor dat, ook het gratis Norton Packet zit daarin.CueBoy schreef:Blue, begrijp ik nu goed dat je voor 8 Kbyte/s upload betaald hebt ?
Als ik het goed begrepen heb : geld terugvragen !
Ik denk dat dit voor mij de ideale optie is, zo dien ik niet meer in een apart contract te betalen voor mijn Norton Packet.
(dus financieel geen verlies)
En de 5 Giga is toegevoegd aan de 10 Giga en is dus nu op 15 Giga gebracht.
Gebruikt volume voor deze maand 3.07 GB van de beschikbare 15 GB
Bovendien staat in een e-mail van Belgacom:
Zie kleine tekst in blauw.> Belgacom heeft het genoegen uw inschrijving op de optie Belgacom ADSL Multi te bevestigen.
Als ADSL-gebruiker verwacht u vooral een veilige internetaansluiting en de mogelijkheid deze te gebruiken met verschillende computers.
Concreet:
U kunt uw aansluiting delen met maximum vier computers.
Het Belgacom Security Pack garandeert u een veiliger omgeving dankzij de toepassingen, antivirus, firewall, controle van de persoonsgegevens, spam alert en parental control.
Het Belgacom Security Pack zal u binnen de 2 weken toegestuurd worden per post. Als u binnen deze termijn niets heeft ontvangen, verzoeken we u u te wenden tot een Belgacom verkooppunt.
5 Gbytes extra volume per maand maken de gegevensoverdracht makkelijker.
30 minuten na ontvangst van dit bericht zullen de 5 Gbytes beschikbaar zijn. Wij raden u aan om uw internetverbinding na deze tijdspanne gedurende enkele seconden uit te schakelen en daarna opnieuw in te schakelen. Op die manier kunt u het bijkomende volume activeren.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 04 apr 2005, 07:11, in totaal 3 gewijzigd.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Ah , multi houdt dus geen snelheidsverhoging in...
Had ik eigenlijk zelf kunnen weten. 't Zal mij leren half slapend een bericht te lezen, én er dan nog willen op reageren ook.
Had ik eigenlijk zelf kunnen weten. 't Zal mij leren half slapend een bericht te lezen, én er dan nog willen op reageren ook.

If you can't beat them, confuse them.
Ik ben onlangs overgschakeld van de groene furbie naar een Topcom Webr@cer 1154 modem-router. Resultaat : op 1300 meter van de centrale haalde ik vroeger maximaal 3090 kilobit. Sinds de wijziging van usb naar ethernet is dit 3407 kilobit. De upload is zoals bij velen echter te laag.crapiecorn schreef:misschien ligt het wel aan dat groene mormel aka speedtouch usb. ik heb daar vroeger ook nooit meer dan 320Kb/s uitgekregen. Was het maximun van die modem ook geen 4mbit ?
Om de hogere upload te hebben moet je wel deze optie bestellen, dit kan je hier lezen.Anonymous schreef:De upload is zoals bij velen echter te laag.
Wil je deze hogere upload-snelheid permanent kan je dat hier bestellen.
Zolang je dat niet besteld hebt blijft je upload 192 kbps.
Vraag: Wie heeft er Belgacom ADSL Power besteld, en hoe is het daar gesteld met de upload, heb je daar ook de rode X staan zoals ik hieronder heb voor de Optie ADSL Multi?
Zie screenshot Belgacom ADSL Multi.
- Bijlagen
-
- multi.jpg
- (81.85 KiB) 242 keer gedownload
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 252 keer
Skynet ADSL Go+Power hier, en ja: ik heb ook het Firefox equivalent van een rood x-jeBlue-Sky schreef:Om de hogere upload te hebben moet je wel deze optie bestellen, dit kan je hier lezen.Anonymous schreef:De upload is zoals bij velen echter te laag.
Wil je deze hogere upload-snelheid permanent kan je dat hier bestellen.
Zolang je dat niet besteld hebt blijft je upload 192 kbps.
Vraag: Wie heeft er Belgacom ADSL Power besteld, en hoe is het daar gesteld met de upload, heb je daar ook de rode X staan zoals ik hieronder heb voor de Optie ADSL Multi?
Zie screenshot Belgacom ADSL Multi.

De UB speedtest is zo goed als juist nu ik de Power optie heb:
-- volgens UB: 3407 / 362 (= 426 / 45). Als ik van de nieuwsgroepen download, toont het NetStatLive tooltje 426KB/s en de applicatie zelf 400-405KB/s. De uploadsnelheid is waarschijnlijk ~46.5KB/s, dus da's vrijwel hetzelfde - maar het NetstatLive tooltje toont wel een uploadsnelheid van gemiddeld ~50KB/s. Kan dat aan de overhead liggen? (wordt die trouwens meegerekend in de volumes of niet?)
Toen ik de sync-upgrade kreeg en nog geen Power had, was er een groot verschil in gemeten uploadsnelheid tussen deze drie:
(1)-- UB test: ~104kbps (= ~13KB/s)
(2)-- snelheid gemeten via NetStatLive tooltje: zeer 'spikey' met een gemiddelde uploadsnelheid van 27-35KB/s de eerste week of zo na de upgrade. Later ietsje lager tot gemiddeld 24-28KB/s maar nog steeds zeer spikey (15-50KB/s). Deze snelheden klopten niet, want:
(3)-- snelheden en volumes gemeten in applicaties zelf, toonden aan dat de ware snelheid vlak na de upgrade rond de 22.5KB/s lag, en een paar weken later naar 18-20.5KB/s terugzakte.
Zowel de UB test als die van speedtest.nl (= ~17KB/s up) gaven steeds te lage metingen, maar de ware uploadsnelheid was effectief minder dan voor de sync-upgrade, want toen haalde ik een stabiele 21.5KB/s en kon ik dat ook verifiëren met zowel de applicaties als het NetstatLive tooltje.
ADSL Fast Click.The_Borg schreef:Dit is toch een grap, right?
Met deze optie verhoogt u twee uur lang de (upload-) transmissiesnelheid van uw bestanden door ze van 192 kbps op te trekken naar 400 kbps. dit enkel voor ADSL-GO !!! Dan blijven de mensen met een ADSL PLUS in de kou staan hé, die kunnen daar niet van genieten,terwijl ze wel een veel duurder abonnement betalen (54.95€) kunnen ze dan ADSL PLUS niet meteen op 400 kbps zetten ??? de meesten werken daar met 2 computers of meer en die zou het wel leuker vinden om die 400 kbps te hebben