Goeie avond iedereen,
Iemand op een ander forum had me aangeraden om hier eens mijn probleem te komen uitleggen:
Ik had een tijdje geleden kazaa geinstalleerd, maar omdat ik teveel reclame e.d. kreeg heb ik het volledig verwijderd. Maar nu heb ik een nieuw icoontje op mijn bureaublad staan namelijk "click me" blijkbaar is dat iets waardoor je kan bellen over het internet.
Iemand zei me dat dit Spyware kon zijn. Dus heb ik allerlei scans uitgevoerd maar geen enkele kon dit verwijderen. Het laatste wat ik geprobeerd heb is 'hijackthis v...' Met deze scan heb ik 2 malware toestanden gevonden en verwijderd.
Het click me icoon heb ik al verschillende malen proberen te verwijderen maar als ik mijn laptop terug opstart komt het terug.
Kan iemand me even helpen
Alvast bedankt
een probleempje
@ Bleu Sky
nee, dat is het niet, als ik erop klik dan krijg het bericht "this call is not free, the cost is 1,... per minute. Do you want to connect. Yes or No.
Natuurlijk klik ik dan "nee"
Ik heb die Diet K geprobeerd maar nog altijd wordt het niet verwijderd.
Dit heb ik al geprobeerd:
- Norton antivirus
- Ad- Adaware SE
- Spybot - Search
- Hijackthis
- Diet K
nee, dat is het niet, als ik erop klik dan krijg het bericht "this call is not free, the cost is 1,... per minute. Do you want to connect. Yes or No.
Natuurlijk klik ik dan "nee"

Ik heb die Diet K geprobeerd maar nog altijd wordt het niet verwijderd.
Dit heb ik al geprobeerd:
- Norton antivirus
- Ad- Adaware SE
- Spybot - Search
- Hijackthis
- Diet K
Misschien kan dit je helpen
http://www.microsoft.com/athome/securit ... fault.mspx
het is een Betaversie maar ik heb er al goede resultaten mee gehad.
Greetz
Weetgraag
http://www.microsoft.com/athome/securit ... fault.mspx
het is een Betaversie maar ik heb er al goede resultaten mee gehad.
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
- Edward
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 1 keer
Het is al een tijdje geleden dat ik nog zo een hardnekkige had op mijn pc, maar gewoonlijk zette ik dan even Systeemherstel uit om zeker te zijn dat alles werd verwijderd uit het systeem.
Misschien dat dit helpt?
Misschien dat dit helpt?
En zeker dat het niet bij configuratiescherm>software staat?
edit: Dat van Blue-Sky zou toch moeten werken, er staan 2 removals.
1)
2)
edit: Dat van Blue-Sky zou toch moeten werken, er staan 2 removals.
1)
Follow these steps to remove Click Me from your machine. Begin by backing up your registry and your system, and/or setting a Restore Point, to prevent trouble if you make a mistake.
Stop Running Processes:
Kill these running processes with Task Manager:
clickme.exe
Remove Files:
Remove these files (if present) with Windows Explorer:
clickme.exe
readme.htm
2)
Dat klinkt vrij ingewikkeld
+ het is niet hetgeen ik bedoel. Het is een programma waarmee je kan bellen over het internet of zoiets. Als ik erop klik komt er dit:
"This call is not free, this call involves dialing a premium rate number,
the cost is 1,12 euro per minute". Yes No
Het icoon zelf is groen en de letter GD staan erin, meer niet! Ik heb daarjuist op Yes geklikt en ik moest zo lang wachten dat ik het heb afgesloten.
Ik heb het via configuratiescherm/software al geprobeerd. (dat was mijn eerste gedacht ook.)

+ het is niet hetgeen ik bedoel. Het is een programma waarmee je kan bellen over het internet of zoiets. Als ik erop klik komt er dit:
"This call is not free, this call involves dialing a premium rate number,
the cost is 1,12 euro per minute". Yes No
Het icoon zelf is groen en de letter GD staan erin, meer niet! Ik heb daarjuist op Yes geklikt en ik moest zo lang wachten dat ik het heb afgesloten.
Ik heb het via configuratiescherm/software al geprobeerd. (dat was mijn eerste gedacht ook.)
- Kemblin
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
probeer eens dit te doen
start => uitvoeren => typ in het kadertje: msconfig
dan in het venster dat opkomt klik je "opstarten"
daar zie je een lijst met programma's die automatisch worden opgestart, misschien staat er overduidelijk iets met bv "GD phone service" zodat je voor dat programma gewoon het v'tje kunt verwijderen.
Dan verwijder je het icoontje en normaal zou het niet meer terug mogen komen
zo doe ik het toch meestal...
start => uitvoeren => typ in het kadertje: msconfig
dan in het venster dat opkomt klik je "opstarten"
daar zie je een lijst met programma's die automatisch worden opgestart, misschien staat er overduidelijk iets met bv "GD phone service" zodat je voor dat programma gewoon het v'tje kunt verwijderen.
Dan verwijder je het icoontje en normaal zou het niet meer terug mogen komen
zo doe ik het toch meestal...
Er staat inderdaad een hele lijst maar ik het kan zijn dat het een hele andere naam heeft.
als ik het nu eens kon copypasten naar hier, dan konden jullie eens kijken naar bestanden die er niet thuishoren.
als ik het nu eens kon copypasten naar hier, dan konden jullie eens kijken naar bestanden die er niet thuishoren.

@Weetgraag,
Ik heb die Beta versie erop gezet en die heeft nog een hele hoop verwijderd! Maar er zijn drie dingen die ik altijd aanklik om te verwijderen, maar ze komen steeds terug. Bij de scanresultaten zie ik dan dat ze genegeerd worden, hoewel ik wel duidelijk "remove" aangeduid heb.
Ik heb die Beta versie erop gezet en die heeft nog een hele hoop verwijderd! Maar er zijn drie dingen die ik altijd aanklik om te verwijderen, maar ze komen steeds terug. Bij de scanresultaten zie ik dan dat ze genegeerd worden, hoewel ik wel duidelijk "remove" aangeduid heb.
Kan je misschien eens in de eigenschappen kijken van het icoontje,
normaal kan je de locatie terugvinden van het progje en dan ook de werkelijke naam van het programma terugvinden. Met de "Zoeken"optie gaat dit natuurlijk ook, zoek op "Click Me" op je HD.
Greetz
Weetgraag
normaal kan je de locatie terugvinden van het progje en dan ook de werkelijke naam van het programma terugvinden. Met de "Zoeken"optie gaat dit natuurlijk ook, zoek op "Click Me" op je HD.
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
1) ctrl+alt+del>processen>'clickme.exe' verwijderen
2)start>zoeken>'clickme.exe' & 'readme.htm'
(wel opletten dat het het juiste readme.htm bestand is)
3)start>uitvoeren>msconfig>opstarten>'clickme' uitvinken (of iets dat erop gelijkt)
2)start>zoeken>'clickme.exe' & 'readme.htm'
(wel opletten dat het het juiste readme.htm bestand is)
3)start>uitvoeren>msconfig>opstarten>'clickme' uitvinken (of iets dat erop gelijkt)
Hoi iedereen,
Bedankt voor jullie hulp! Het is er eindelijk af!
Ik was vergeten
dat mijn vader vrij veel van pc's afweet en hij heeft zich er 5 minuutjes mee beziggehouden en is er dan achtergekomen dat het zich in mijn Windows bestanden had genesteld (of zoiets).
Toch bedankt!
Groetjes Karolien
xxx
Bedankt voor jullie hulp! Het is er eindelijk af!
Ik was vergeten

Toch bedankt!
Groetjes Karolien
xxx
Goed dat het gelukt is deze malware te verwijderen, en klik niet op alles wat klikbaar is.
(overleg eerst eens...wat is dat voor ‘n website)
Een goede virusscanner kan dit meestal voorkomen. (vooropgesteld deze is up-to-date)
(overleg eerst eens...wat is dat voor ‘n website)
Een goede virusscanner kan dit meestal voorkomen. (vooropgesteld deze is up-to-date)