Niet guest zoals MS dat definieert, maar een user account waarop mensen kunnen inloggen als ze bij mij een computer nodig hebben.
Probleem is dat ik mijn PCs zelden een shutdown geef, omdat ik vaak met dingen bezig ben en niet graag mijn workflow onderbreek.
Om users geen domne dingen te laten doen (ja, hij waarschuwt wel als je een shutdown doet terwijl andere users ook nog ingelogd zijn, maar we weten allemaal hoe goed users warnings lezen

Dit is op zich niet heel moeilijk (hoewel verschrikkelijk omslachtig om uit te voeren op een non-domain pc, want je kan blijkbaar geen gpos op group niveau instellen op een individuele pc, enkel op admins, nonadmins, en indivduele users), maar het probleem is dat ik graag zou hebben dat ze wel een standby/sleep of hibernate mogen doen.
Ik vroeg me af of dit mogelijk was, of kan ik het enkel met de grove borstel verbieden?
PS: heeft het nog zin om je dagdagelijkse user als nonadmin te runnen, eigenlijk?
Ik deed dat vroeger op XP (met het makemeadmin scriptje om een cmd prompt met admin rechten én met je eigen user token te kunnen draaien).
Maar tegenwoordig is dat toch allemaal anders.
Met UAC en elevation prompts draait alles op een admin account ook als nonadmin.
Ik ben van zins om mijn dagelijkse user ook gewoon admin te maken, ik zie niet direct nog een heel goeie reden om dat niet te doen; tenzij hier iemand nog een doorslaggevende reden weet?