Windows voor raspberry pi?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Zijn er userbasers die al windows 10 op een raspberry hebben geprobeerd?
Ik heb een raspbery 2 en 3 en meerdere 1's, maar ik vermoed dat de 1e versie niet gaat werken.

https://developer.microsoft.com/en-us/w ... GetStarted

Normaal draai ik linux op die dingen, maar ben wel benieuwd wat een raspberry met windows kan.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Provider

Voor zover ik gezien heb is het geen windows zoals je windows gewend bent.
Ja, het start iets op, en dan eindig je in een console-window. En dat is het zowat...
Ik had geen zin om verder te kijken wat je er eigenlijk precies mee aankon, maar het is zeker geen vervanger van een windows op PC...
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Is inderdaad geen windows zoals je hem kent.
Heb er vorig jaar wat met gespeeld op een pi2
Als het opstart krijg je wel een interface te zien, maar veel kan je daar niet in doen.
Ook heeft het een webinterface. En via deze kan je zelfgemaakte code gaan runnen, voornamelijk UWP apps.
Of kunt het ook gaan controllen via powershell

Maar het is echt zoals de naam het zegt gemaakt voor IOT, dus gemaakt om een applicatie te draaien die bijvoorbeeld robotje aanstuurd, of voor op een beurs een bepaalde app met touchscreen en daar dan niet meer het risico lopen dat u gebruiker zomaar op u windows/linux terechtkomt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het is idd *geen* echte windows.

Het gaat om windows 10 iot core, en die draait alleen een aantal windows universal apps, geen standaard desktop apps en zeker geen desktop interface met volwaardige programmas.

Je moet ook een windows 10 pc hebben om de apps te deployen (hoewel dat geen 100% regel blijkt te zijn want sommigen slagen erin met win7 te werken).

Hier is meer info:
http://www.techrepublic.com/article/win ... d-to-know/
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”