Al een tijdje heb ik volgend probleem op mijn werk pc (Win10 Pro met alle updates geinstalleerd), dat ik niet opgelost krijg.
Als ik een file wil downloaden in Internet Explorer (of Chrome, Firefox) krijg ik steeds melding "Your current security settings do not allow this file to be downloaded".
Ook wanneer ik via explorer een bestand probeer te openen vanop een network share, krijg ik een gelijkaardige melding: "Your internet security settings prevented one or more files from being opened.".
Wanneer ik zoek naar dit probleem, dan kom ik steeds op sites die zeggen dat ik file downloads moet toestaan in de internet settings. Uiteraard heb ik dit al lang gechecked, en dit staat goed voor alle zones.
Ook heb ik al eens alle settings terug op default levels geplaatst, en een volledige reset gedaan van Internet Explorer, maar dit helpt niet.
Wanneer ik een website toevoeg aan trusted sites, dan lukt het wel om bestand te downloaden van dit domein.
Als ik inlog op lokaal administrator account ipv domein account, dan lukt wel alles. Het is niet zo dat deze security setting afgedwongen wordt door de domein controller.
De enige oplossing dat ik dan ook zie is om mijn domein account te verwijderen, en opnieuw te laten aanmaken.
Dit zou ik echter liever vermijden, aangezien dit toch wel wat werk zal zijn.
Iemand die een betere oplossing weet voor dit probleem? Een of andere command line instructie om de boel te resetten?
Win10 - Kan geen bestanden downloaden
- selder
- Moderator
- Berichten: 6620
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Run eens rsop.msc voor je computer account en je user account, en kijk dan eens of er een policy aanwezig is die rommelt in de security zones van internet explorer.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Al eens met je AD user ingelogd op een ander toestel? Heb je daar hetzelfde probleem? Zo ja: Dan zit er wellicht iets mis op vlak van GPO's. Zo nee, dan lijkt het mij eerder een probleem met het gebruikersprofiel op die ene pc.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- diepvries
- Plus Member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
- Locatie: W-VL
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Welke antivirus gebruik je? Sommige antivirus zoals McAfee hebben een active scanning optie die dergelijke zaken kan blokkeren.





- selder
- Moderator
- Berichten: 6620
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Maar wat zei de "rsop.msc"?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz