iCloud agenda en Android

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Allen,

Tot voor kort hadden mijn vrouw en ik beide een iPhone met een gedeelde iCloud agenda.
Zij heeft van de baas een nieuwe smartphone gekregen, maar een Android based deze keer.

Hoe kunnen we de agenda's terug met elkaar laten synchen? Het hoeft niet direct een resynch te zijn van alles wat er in stond, maar wel de nieuwe afspraken dat die zeker en vast gedeeld worden.

Voorwaarde is wel dat het:
- gratis is
- makkelijk in gebruik
- ik de agenda app van mijn iPhone kan blijven gebruiken

Kan ik bv een google agenda synchen in de iPhone agenda (en dus daar iets toevoegen/verwijderen) en die delen met mijn vrouw en dat ook zij aanpassingen kan doen?
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Als je het simpel wilt houden kan je inderdaad best Google Calendar gebruiken. Je exporteert dan eenmalig je Apple agenda gegevens en importeert ze naar Google.
Als je maar 1 Google account hebt kan je die op beide toestellen instellen, indien je 2 accounts hebt kan je elkaar rechten geven om te lezen/schrijven in elkaars agenda.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Maar dan moet ik dus wel de google calendar app gaan gebruiken, en niet meer de iphone app?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Nee, je kan elke agenda in elke aganda-app toevoegen, je kan een GMAIL agenda toevoegen in je Apple Calendar app, en je kan een iCloud agenda toevoegen in de GMAIL agenda app.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”