Kans maken op een Playstation 4? Je hoeft alleen even je gegevens in te vullen…

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Internetgebruikers worden steeds vaker misleid met e-mails en websites die sterk lijken op uitingen van bekende en betrouwbare bedrijven. Hoe herken je phishing en hoe verklein je de kans op phishing via jouw website? Steeds vaker proberen bedrijven op slimme manieren, bijvoorbeeld met winacties, jouw gegevens te achterhalen en vaak doen ze dat niet met een onschuldig doel. Dat bleek ook uit ons onderzoek Trends in Internetgebruik. In 2016 heeft maar liefst 72% van de consumenten en 80% van de bedrijven te maken gehad met phishing.
https://www.sidn.nl/a/veilig-internet/k ... -te-vullen

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Waar is de tijd dat ze alles prijs gaven voor een chocoladereep...

Aan de andere kant moet ik zelf bekennen dat ik, voor de weinige keren dat ik mijn gegevens effectief deel, ook niet alle algemene voorwaarden uitpluis :(
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Zulke zaken passeren vaak op Facebook. Vraag me af waarom mensen daar altijd blijven intrappen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

De typische like en survey scams, en domme mensen blijven er in trappen.

neen je kan helemaal geen BMW of iphone of een ander artificieel opgeklopt product mee winnen, hier is de debunk page of scam alert page
-> ze halen het weg, en enkele weken later zie ik ze weer zulke onzin sharen
-> unfriend of unfollow als straf, en ik schrijf dat op hun profiel
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer
Bedankt: 728 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

gisteren ook weer zo'n wedstrijden tegen gekomen.
Win een fiat 500 in ruil voor enkele antwoorden. De URL? zo'n ondefinieerbaar ding...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Ik vind dat artikel en die actie eigenlijk wel heel belachelijk. Om te beginnen staan die mannen daar op een vakbeurs waardoor hun (vermeende) legitimiteit een pak hoger is dan de random post op Facebook. Daar een PS4 weggeven is ook helemaal niet 'too good to be true' want ze betalen wellicht al een hele hoop PS4s om daar al maar gewoon standruimte te hebben. Het heeft ook niets met Phishing te maken, want bij Phishing doet men zich voor als een wel bekende website met als doel jouw credit card of login gegevens te ontfutselen. Hier gaat het gewoon over 'persoonsgegevens' maar ze zeggen er niet bij dewelke. Als dat gewoon naam, adres, telnr. en dergelijke zijn, dan ben ik vrij zeker dat iedereen hier wel al eens ergens op een beurs of zelfs online die gegevens ingevuld heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”