ethernet modems

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
boOort

Omdat ik een netwerkje wil aanleggen met een router heb ik een ethernet-modem met RJ-45 ingang nodig om op mijn router aan te sluiten.
Maar ik vind nergens in Belgie winkels die een andere modem verkopen dan de Alcatel Speed Touch Home PSTN.
Zijn er geen winkels in Belgie die andere ethernet-modems verkopen(Dlink DSL-30G?) want die Alcatel is vrij duur vind ik.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb even rondgekeken maar ik heb er ook gen gevonden, ik denk dat als je een andere ethernet-modem koopt je niet veel goedkoper zal zijn
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bo0ort,

Er is denk ik ook maar 1 ethernetmodem die massaal verkocht wordt in België en dat is de SpeedTouch Home en varianten (SpeedTouch Mulitpc).
Deze is inderdaad een beetje duurder, maar het is degelijke kwaliteit. Ik moet zeggen, het is zijn geld wel waard!

Maar om een antwoord te geven op je vraag: niemand verbied je het toestel in België te kopen... toch wordt dat aangeraden dat wel te doen. Maar in principe kan je een compatible modem ook net over de grens in Nederland, Duitsland of Frankrijk kopen. Je kan natuurlijk ook bij een fabrikant rechtstreeks online bestellen ofzo...

Best is dan wel dat je even kijkt of het model door Belgacom getest werd voor adsl en of het is goedgekeurd. Dan ben je al een stap dichter bij het niet kopen van een incompatibele modem.
Checken of een modem compatibel is bevonden door Belgacom kan je doe op: www.belcomlab.com (Compatible adsl modems)

Die DLink modem die je aanhaalt staat jammer genoeg nog niet in de lijst....Als je natuurlijk zelf de manueel grondig doorneemt en kijk of hij aan de specs van Belgacom Adsl beantwoord, kan je natuurlijk zelf beslissen of hij compatibel is.

Een belgische winkel of e-shop waar ze die dlink verkopen heb ik wel nog niet gevonden.
I love it when a plan comes together!
boOort

bedankt voor de reply's,SeNsEi Ze0n en The Oddity.

Ik zal misschien eens kijken op internationale onlineshops.
Op http://www.amazon.co.uk heb ik eentje gevonden voor slechts 66€, maar helaas werd ie niet geleverd buiten Groot-Brittanië.
:-(
Maar misschien hebben ze wel een ethernetmodem op een andere site...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik denk dat het grootste verschil tussen de buitenlandse modem de vpi en vci waarden zijn, in belgie zijn die 8 en 35
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bo0ort,

je kan maybe wel eens luisteren bij je lokale computerhandelaar, of waar je anders je pc materiaal koopt en vragen of hij dat toestel bij zijn leverancier niet kan bestellen...;

Ik heb hier zo'n winkel in Gent en die hebben een prijslijst van wat ze in vooraad hebben, maar ik mag daar steeds binnenvallen met de meest exotische dingen en die bestellen ze dan. Je moet er wel een beetje op wachten (iets langer dan gewone bestelling)

Anders kan je nog eens kijken op de page van de distributors en resellers die op de site www.dlink-benelux.com (Distributors) Misschien vindt je iets op de distributors hun homepage...
boOort

bedankt voor deze tips, ik heb nu dankzij die distributeur-site een site gevonden waar ik een D-Link DSL-300g kan kopen voor 95€. :-D :-D :-D

Bedankt!! :-D
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 7 keer

boOort schreef:bedankt voor deze tips, ik heb nu dankzij die distributeur-site een site gevonden waar ik een D-Link DSL-300g kan kopen voor 95€. :-D :-D :-D

Bedankt!! :-D
Die site doet mij erg denken aan Redcorp.com (is gewoon inhoudelijk percies rats hetzelfde) :) Niets mis mee hoor... het viel met gewoon op ;)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bo0ort,

blij dat we konden helpen.... ah, Nukem nu dat ge het zegt.... zo bestellingen voor alle mogelijke dingen kunt ge altijd wel krijgen bij Redcorp en Bechtle (kwas die effe uit gedachten verloren) Ik krijg alle seizoenen het boek van redcorp met soft en hardware, en van Bechtle krijg ik altijd dienen gelen bijbel ;-) Eigenlijk nog zot dat ze zo'n versies drukken...beter in e-vorm (prijzen wijzigen toch bijna dagelijks)
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

NuKeM schreef:

Die site doet mij erg denken aan Redcorp.com (is gewoon inhoudelijk percies rats hetzelfde) Niets mis mee hoor... het viel met gewoon op
Neen is gewoon ne winkel Solutions

Voor meer informatie over ons , onze producten en onze
diensten kan u steeds met ons contact opnemen , of langskomen in
onze showroom in Londerzeel , Houthalen , Leuven , Haacht of Boom.

Kijk op hun site en vergelijk www.solutions.be zelfde eigenaar.....

Eddited by Sub Zero
Ik heb even je BBcode aangepast.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

u moet een modem gebruiken die door belgacom goedgekeurd is dacht ik ? ik vind da ook vrij duur maar heb al veel mensen horen "stoeffen" over de stabiliteit etc over alcatel speedtouch home het is een beetje een duurdere investering maar liever dat dan problemen zou ik zeggen ;)
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Erik, je moet niks. Je mag gerust zlf op je eentje een modem kopen, die zelf niet is goedgekeurd door Belgacom. Als je die aan de praat krijgt op je adsllijn: geen enkel probleem.

Maar als je er problemen mee hebt zal je ook niet moeten rekenen op support van Belgacom, want BGC geeft enkel support voor de modems die zij aanbieden, misschien nog voor die die goedgekeurd zijn door Belcomlabs, maar daar twijfel ik al aan.

Een modem niet goedgekeurd zal dus zeker geen support krijgen van BGC. Maar het mag. Het is dus zeker niet verboden.
All Your Base
Plus Member
Plus Member

ik heb er ernstige twijfels aan dat modems niet goedgekeurd door belcomlab wel naar behoren zullen functioneren op ons adsl netwerk, die testen zijn er niet voor niets. support wordt er idd zowieso alleen gegeven voor de door belgacom verkochte modems, maar als je dan toch een modem buiten dat gamma wilt, houd het dan bij het lijstje goedgekeurde modems...

belgacom gaat trouwens in de toekomst ook goedkopere ethernetmodems aanbieden, wanneer precies kan ik wel nog niet zeggen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

all your base,

Dlink is nu toch niet het merk om te zeggen van die gaat niet werken op ons netwerk...? zoveel verschil zit er toch niet op de meeste netwerken eh... zoals sensei zegt VPI-VCI waarden. Langs de andere kant breng je maybe wel beter geen modem mee van amerika ofzo.. maar een dlink die in FR-DU-NL of bij ons verkocht wordt zou ik me toch aan wagen zenne :p

Trouwens de lijst van Belcomlabs is niet zó uitgebreid... test BGC permanent door met modems.... dus zoeken ze zelf nieuwe modellen en testen ze die of??? Omdat er daar onderaan die page zo staat van: "wil je in de lijst? contacteer ons dan..." Dat komt maar raar over.

Als die lijst idd op die manier samengesteld wordt dan is dat zeer subjectief.
All Your Base
Plus Member
Plus Member

tis en blijft een risico, zeker als je die modem dan uit een ander land gaat importeren. als ze in belgie verkocht worden zal het dan waarschijnlijk wel werken, we zijn hier voor de moment zelf ook enkele dlink wireless modems aan't testen, samen met een hele lading van siemens modems, die ook nog niet in de lijst staan, maar die naar alle waarschijnlijkheid dit jaar gaan verkocht worden.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

mja, het is idd wel een risico (UK, VS,... daar zou ik dat niet met doen..)

Maar NL --> geen probleem ken iemand die daar al om een adsl modem is geweest en werkt prima... Die SPTH worden daar ook verkocht :p

Mja die DLink is in belgië dacht ik...
Allez, BGC komt eens met wat nieuwe dingen op de proppe :p
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”