iemand heeft een nieuwbouw maar weet niet wat daar aan de hand is.
Eerst telenet modem ingebouwde wifi enkel signaal in de garage,
powerlines helpen ook niet. Dan netgear wndr 3700 was dan signaal garage veranda (als de deur garage openstond) en heel zwak living. Klein gaatje geboord living garage en dan living netgear gezet maar garage viel dan weg was dan living keuken veranda en een deeltje terras. Dan netgear vervangen door assus 68u is beter maar geenen vetten.
Radio enkel studio brussel of m@m weet het niet vanbuiten al de rest ruis.
Echt om moedeloos van te worden. Trouwens midiketern kenwood en staat aan de venster keuken in de hoop toch wat van signaal te ontvangen.
Al zijn draden komen daar toe die doorheen het huis lopen van de boxen.veranda living keuken badkamer terras.
Heb nu gedacht aan het volgende
https://hificorner.nl/hifi/home-cinema/ ... avr-x1200w,
hij wilt muziek hebben in zijn huis.
Heb zo een vermoeden dat het bedrijf ( metaalverwerking) achtrer hem met een stoorzender zit want is toch niet normaal.
iemand andere ideeën oplossingen
wifi receiver
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
In een nieuwbouw zou ik echt wel aanraden om direct een degelijke wifi-infrastructuur te voorzien. Je kan ineens alles van kabels etc voorzien en eens alles aanwezig is kan je in de toekomst veel makkelijker upgraden dan achteraf terug te moeten beginnen breken etc in je nieuwbouw.
Een mogelijke piste is om je Telenetmodem/-router als hoofdrouter te gebruiken en dan op verschillende plaatsen in het huis access points te installeren. Voorzie naar die punten ineens ethernetbekabeling ipv met bridges te werken. Met één router/access point kom je er in de meeste huizen gewoon niet, zeker in moderne/nieuwbouw die langs alle kanten geïsoleerd zijn. Minstens één AP per verdieping is in de meeste gevallen geen overbodige luxe.
Unifi AP's worden hier vaak aangeprezen, maar er zijn meerdere mogelijkheden.
Het is een investering, maar op de totaalkost van je nieuwbouw zeker te verantwoorden imho. Als je op zo veel mogelijk plaatsen reeds de bekabeling voorziet maak je het jezelf enkel makkelijker in de toekomst.
Wat het probleem met je FM-ontvangst betreft: werkt het bv in de tuin wel om alle zenders te ontvangen? Zoals ik hierboven ook al aanhaalde, zijn nieuwbouwhuizen tegenwoordig vaak enorm hard geïsoleerd waarbij het wel meer voorkomt dat FM etc er gewoon niet doorgeraken.
Een mogelijke piste is om je Telenetmodem/-router als hoofdrouter te gebruiken en dan op verschillende plaatsen in het huis access points te installeren. Voorzie naar die punten ineens ethernetbekabeling ipv met bridges te werken. Met één router/access point kom je er in de meeste huizen gewoon niet, zeker in moderne/nieuwbouw die langs alle kanten geïsoleerd zijn. Minstens één AP per verdieping is in de meeste gevallen geen overbodige luxe.
Unifi AP's worden hier vaak aangeprezen, maar er zijn meerdere mogelijkheden.
Het is een investering, maar op de totaalkost van je nieuwbouw zeker te verantwoorden imho. Als je op zo veel mogelijk plaatsen reeds de bekabeling voorziet maak je het jezelf enkel makkelijker in de toekomst.
Wat het probleem met je FM-ontvangst betreft: werkt het bv in de tuin wel om alle zenders te ontvangen? Zoals ik hierboven ook al aanhaalde, zijn nieuwbouwhuizen tegenwoordig vaak enorm hard geïsoleerd waarbij het wel meer voorkomt dat FM etc er gewoon niet doorgeraken.
- proximusboyke
- Elite Poster
in de tuin iets beter
vooraan heel wa beter en uie de straat uit rijd perfect.
De nieuwbouw hebben ze zo gekocht sleutel op de deur.
Ik dacht eerst er zal wel in iedere kamer een aansluiting zijn maar nope gewoon 1 kabel die toekomt in de garage
ze hebben het goedkoop kunnen kopen ( maar begin het te snappen
)
Ik dacht eerst er zal wel in iedere kamer een aansluiting zijn maar nope gewoon 1 kabel die toekomt in de garage

ze hebben het goedkoop kunnen kopen ( maar begin het te snappen

mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ja, schrap die inSSIDer dan maar, externe reden zal er niet zijn. Idd doen zoals butskristof zegt en AP's installeren.proximusboyke schreef:in de tuin iets beter
ze hebben het goedkoop kunnen kopen ( maar begin het te snappen)
Wel straf dat men nog steeds durft woningen op te leveren zonder de bekabeling die anno 2017 toch nodig/normaal is. "Internet? Bwah, da's iets voor achteraf". Met dan nog heel wat bijkomende kosten tot gevolg.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tja, als ik mensen tracht duidelijk te maken dat ze genoeg kabels moeten trekken krijg ik vaak de reactie... maar het is toch draadloos ?CCatalyst schreef:Wel straf dat men nog steeds durft woningen op te leveren zonder de bekabeling die anno 2017 toch nodig/normaal is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
Vergeet ook niet dat in veel nieuwbouw woningen de garage een koude zone is ,
er dit dan namelijk isolatie tussen de koude zone en de rest van de woing.
verder moet je ook eens kijken of het alarm niet stoort, er bestaan nog steeds alarm detectoren met een 2.4 ghz radar. (stuur me eventueel een foto)
behang of verf kan ook wel eens metaal deeltjes bevatten !
er dit dan namelijk isolatie tussen de koude zone en de rest van de woing.
verder moet je ook eens kijken of het alarm niet stoort, er bestaan nog steeds alarm detectoren met een 2.4 ghz radar. (stuur me eventueel een foto)
behang of verf kan ook wel eens metaal deeltjes bevatten !
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Dat is een heel normale reactie voor leken natuurlijk als de providers zelf draadloze routers leveren... niet?r2504 schreef:Tja, als ik mensen tracht duidelijk te maken dat ze genoeg kabels moeten trekken krijg ik vaak de reactie... maar het is toch draadloos ?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Kan ik je alleen maar gelijk in geven. Maakt nog maar eens duidelijk hoe weinig de generatie die nu aan het bouwen/huizen kopen is, die toch wordt verondersteld 'opgegroeid' te zijn met computers en internet er eigenlijk van af weet.
Dat bedrijven die zich uitsluitend bezig houden met huizen bouwen in 2017 dan nog zo'n ingesteldheid hebben is al helemaal te gek voor woorden.
Dat bedrijven die zich uitsluitend bezig houden met huizen bouwen in 2017 dan nog zo'n ingesteldheid hebben is al helemaal te gek voor woorden.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1077 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Er is een wezenlijk verschil tussen opgroeien met computers en ook weten hoe het ding werkt. Als ik zie... zelf opgegroeid met computers (ik was 7 toen de eerste in huis kwam), ik ken de techniek en hoe het ding werkt.
Als ik mijn neefjes/nichtjes bekijk, die zijn er letterlijk mee opgegroeid - ze weten van niks anders - maar ze weten effectief niks van hoe het ding draait of wat.. en dat is wat triest.
Basiscursus computing tech, anyone?
Als ik mijn neefjes/nichtjes bekijk, die zijn er letterlijk mee opgegroeid - ze weten van niks anders - maar ze weten effectief niks van hoe het ding draait of wat.. en dat is wat triest.
Basiscursus computing tech, anyone?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1196 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Ik zie dat idd ook, zowel mensen die als IT-er werken als mensen die niet als IT-er werken en ongeacht de leeftijd
- modem/router/AP
- DHCP/IP/lease/DNS
- upload/download Mbps/MBps
- VOIP/over-the-top
Maar gebruiken des te meer, de grootste zever eerst: facebook, minecraft, whatsapp, ...
- modem/router/AP
- DHCP/IP/lease/DNS
- upload/download Mbps/MBps
- VOIP/over-the-top
Maar gebruiken des te meer, de grootste zever eerst: facebook, minecraft, whatsapp, ...
- proximusboyke
- Elite Poster
nieuwbouw is nu ondertussen al 2 jaar.
Dusja ik denk wel dat de muren droog zullen zijn.
Dusja ik denk wel dat de muren droog zullen zijn.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- diepvries
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Aangezien het een nieuwbouw is denk ik vooral aan het ijzer in de gewelven, die zitten ook vaak in de muren (dus niet enkel plafond).
Verder zou ik ook eens kijken naar de DECT telefoons, die kunnen ook heel wat storing veroorzaken. Een microgolf kan dat ook doen trouwens.
Verder zou ik ook eens kijken naar de DECT telefoons, die kunnen ook heel wat storing veroorzaken. Een microgolf kan dat ook doen trouwens.

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 765 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Nee. De ouderen zijn er nooit echt mee kunnen opgroeien.
De jongeren zijn opgegroeid met systemen die met weinig problemen werk(t)en.
Onze, middelste, generatie is opgegroei met computers waar thuis "werk" aan was om ze te doen draaien.
Van de basic interface in de C64 en consoorten, tot het geprul met autoexec en config.sys om toch maar genoeg basic memory vrij te krijgen om een spelletje te kunnen laden.
Wij hebben gewoon wat meer blootstelling kunnen krijgen; niet dat iedereen in onze generatie ook op de challenge inging.
Tegenwoordig hebben ze idd allemaal met een computer gewerkt, maar zijn de computers spijtig genoeg ook "goed genoeg" dat je niet al te vaak meer onder de "motorkap" moet gaan sleutelen.
En net zoals iedereen nu met de auto rijdt in vgl met 60 jaar geleden, weet nog altijd geen kat hoe zo'n auto nu eigenlijk werkt, laat staan in staat is om zelf onderhoud uit te voeren.
De jongeren zijn opgegroeid met systemen die met weinig problemen werk(t)en.
Onze, middelste, generatie is opgegroei met computers waar thuis "werk" aan was om ze te doen draaien.
Van de basic interface in de C64 en consoorten, tot het geprul met autoexec en config.sys om toch maar genoeg basic memory vrij te krijgen om een spelletje te kunnen laden.
Wij hebben gewoon wat meer blootstelling kunnen krijgen; niet dat iedereen in onze generatie ook op de challenge inging.
Tegenwoordig hebben ze idd allemaal met een computer gewerkt, maar zijn de computers spijtig genoeg ook "goed genoeg" dat je niet al te vaak meer onder de "motorkap" moet gaan sleutelen.
En net zoals iedereen nu met de auto rijdt in vgl met 60 jaar geleden, weet nog altijd geen kat hoe zo'n auto nu eigenlijk werkt, laat staan in staat is om zelf onderhoud uit te voeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 178 keer
Het zou inderdaad kunnen dat dit bedrijf storingen veroorzaakt door bv. inductieovens om metaal op te warmen om dit te kunnen bewerken.
Dit kun je proberen vaststellen door met gsm, FM-radio, laptop,... te gaan wandelen in de tuin richting bedrijf.
Als dit bedrijf inderdaad de oorzaak zou zijn kun je er wellicht niet veel aan doen
In principe zou het BIPT een vaststelling kunnen doen en zou men de vergunningen van het bedrijf kunnen nakijken maar dit zal wellicht niets opleveren.
In dit geval gebruik je best UTP kabels en zo weinig mogelijk wireless.
Dit kun je proberen vaststellen door met gsm, FM-radio, laptop,... te gaan wandelen in de tuin richting bedrijf.
Als dit bedrijf inderdaad de oorzaak zou zijn kun je er wellicht niet veel aan doen

In principe zou het BIPT een vaststelling kunnen doen en zou men de vergunningen van het bedrijf kunnen nakijken maar dit zal wellicht niets opleveren.
In dit geval gebruik je best UTP kabels en zo weinig mogelijk wireless.