Post-it voor PC en Android

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Aangezien ik hier al vaak een oplossing heb gevonden voor vragen of problemen;

Ik ben voor vrouwtjelief op zoek naar een programma voor op haar boekhoudkantoor, dat een beetje de functie van Post-itjes moet vervangen. Wij hadden er vroeger op de zaak eentje, maar die deed volgens mij enkel Windows, en herinner mij de naam niet meer.

Bedoeling is dus om virtuele Post-itjes te kunnen plakken op je scherm, daar bestaan er tal van proggies voor... Maar wat ze méér specifiek zoekt is waarbij iemand van haar personeel naar een andere PC (allemaal binnen hetzelfde kantoor en serveromgeving - of mag met een account systeem) een Post-it op het scherm kan zetten.

Voorbeeld: mijn madan (de bazin daar) is afwezig, maar iemand van het personeel neemt een telefoon aan, er wordt gevraagd om terug te bellen. Ze 'stuurt' op één of andere manier een virtuele Post-It naar de bazin haar PC of account, van zodra ze inlogt ziet ze die 'terugbellen naar' op haar scherm.
OF bvb personeelslid 1 wil tijdens de afwezigheid van Pers2 die eraan herinneren dat ze bij terugkomst nog dossier X moet afwerken, Post-itje plakken.

Welke software zou hiervoor best dienen? Indien mogelijk gratis, er mag zeker iets betaald worden indien het de moeite waard is.

Nog beter zou het zijn als dat proggie ook Android-compatiebel zou zijn, gezien ze op haar GSM en tablet ook android gebruikt...

Ik hoor graag jullie voorstellen of gebruikerservaringen...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Email met rules erop?
bv: move to folder, popup, ... (gebaseerd op de titel ##POSTIT##)?
Kost niets en is op 2 minuten geïmplementeerd (zonder workflow)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

heist_175 schreef:Email met rules erop?
bv: move to folder, popup, ... (gebaseerd op de titel ##POSTIT##)?
Kost niets en is op 2 minuten geïmplementeerd (zonder workflow)
Vergeten te vermelden, ze willen idd net uit de Outlook ervaring stappen, en gewoon die gele plakkertjes aan hun scherm zien hangen... :)
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

heist_175 was me voor...
lijkt me ook makkelijkst.

Bij specifieke programma's, als die al bestaan, is het steeds afwachten of die nog blijven werken na updates van OS (windows/android/...).
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Je kan ook OneNote eens proberen.
Ik zou het zelf ook eens moeten proberen ... :oops:
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Ik ging ook zeggen: OneNote. Daarin kun je ook notebooks sharen en zo. Ik zou niet meer zonder kunnen, zowel op het werk als privé. Vooral ook de sync met OneDrive is zeer aangenaam (heb dus ook bvb al mijn notes beschikbaar op iPad en Android telefoon).
Recent overigens toevallig een zalige feature ontdekt van OneNote: een text search werkt dus op images. Ik had wat screenshots in een notitie en toen ik een search deed, vond hij matches op die screenshot :).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Of anders een Google account aanmaken en keep gebruiken, bestaat zelfs een app voor op Android. Je kan er alarmen aan vasthangen

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”