STHome & geen 3.3Mbps

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
e-merge

Ik heb sinds enkle dagen een nieuwe modem ( Speedtouch Home ) en de verbinding valt niet steeds meer weg. Maar nu heb ik een probleem met de snelheid die varieert heel de tijd tussen 5 en 100 KB/s. Mijn uiteindelijke downloadsnelheid ligt op iets van een 60 KB/s. Mijn vraag is nu komt dit omdat mijn instellingen niet goed zijn of omdat ik te ver van de centrale zou wonen ?

Greetz Jeff

Edited by The Oddity
Ik heb je post verplaatst. Dit gaat over snelheid. Het forum techniek is eerder voor problemen met drivers.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

e-merge,

op welke basis bepaal jij je downloadsnelheid? Willekeurige download van een willekeurige server? Dat is uiterst subjectief, omdat niet alle servers een upstream hebben van 3.3Mbps of hoger.
Haal je je gegevens van Kazaa? Dan is dit eveneens een uiterst subjectief gegeven omdat de meeste gebruikers geen upstream hebben van 3.3Mbps, de overgrote meerderheid heeft een upstream van 128Kbps.

Ik zou adviseren eerst je snelheid te testen door drie tests uit te voeren:

1. Download een willekeurig bestand van de server http://tucows.skynet.be (vb een game) die minstens groter is dan 15Mb. Kijk wat jouw downloadsnelheid is en en de evolutie ervan.

2. Doe een online snelheidstest op www.adslbox.be. Bekijk de waarden en vergelijk de waarden!

3. Doe een online speedtest op www.speedtest.nl. Bekijk de waarden en vergelijk de waarden!

Indien je snelheid op de speedtests iest zou liggen in de buurt van 6Kb, dan is dit omdat je om smallband zit...(maw te veel gedownload)

Laat ons weten wat alle waarden zijn, geef voldoende feedback, dan kunnen we je eventueel gerichter advies geven, om je downloadsnelheid hoger te krijgen.
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Heb op het skynetforum ook een post ontdekt van e-merge. Had hem daar de tip gegeven eens z'n snelheid te testen via zijn speedtouch home, dit zijn de resultaten :

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 232 kbit/sec
Attainable Atm rate : 128 kbit/sec
Used line rate : 228 kbit/sec
Fast used Atm rate : 128 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 98
Noise Margin : 17 dB
Line attenuation : 55 dB
Output Power : 12 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
no data available

Ik woon precies toch wa te ver van de centrale

Effe slikken zou ik zeggen. Niet echt wat het hoort te zijn. Maar die afstand kan toch de echte reden niet zijn : met bovenstaande waarden haal je dus zelfs die 1.1 Mb/s niet, wat eigenlijk zonder problemen moet lukken (zeker met een speedtouch home). Die line attenuation van 55 dB zou moeten wijzen op een afstand van iets meer dan 5 km.

Vrees dat er ergens iets anders moet scheefliggen. Kan je eens meegeven hoe het met je bekabeling gesteld is.
Als er nogal wat "randapparaten" (telefoons, faxen en dergelijke) zijn, probeer die eens af te schakelen en plug je modem in, in het 1e Belgacom stopcontact zonder verlengkabels en doe die test nog eens.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Gast

Het zit zo bij mij : Als ik verbind met ADSL heb ik ofwel dat de snelheid voortdurend op 15 KB/s is met deze waardes :

Attainable line rate : 232 kbit/sec
Attainable Atm rate : 128 kbit/sec
Used line rate : 228 kbit/sec
Rel. capacity occupation : 98
Noise Margin : 17 dB
Line attenuation : 55 dB

no data available

ofwel is de snelheid wat beter maar zie ik in DUMeter da de snelheid veel varieert tussen 5 en 100 KB/s en dan krijg ik deze waardes :

Attainable line rate : 1920 kbit/sec
Attainable Atm rate : 1696 kbit/sec
Used line rate : 1908 kbit/sec
Fast used Atm rate : 1696 kbit/sec
Rel. capacity occupation : 99
Noise Margin : 5 dB
Line attenuation : 58 dB
Output Power : 15 dBm

Attainable line rate : 868 kbit/sec
Attainable Atm rate : 768 kbit/sec
Used line rate : 220 kbit/sec
Rel. capacity occupation : 25
Noise Margin : 27 dB
Line attenuation : 34 dB
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm dit is heel raar, ik zou zeggen normaal is het eerste gedacht te ver van de centrale, maar normal als je zelf niet deftig kunt synchroniseren aan 3.3Mbps, dan geeft BGC u gewoon adsl lijn.

Ik vermoed dat er ofwel een zware storing is op je lijn, ofwel is er een probleem met je binnenhuisinstallatie. Ik denk de eenvoudigste oplossing is bellen naar 0800/22700 de stroing melden, vragen dat ze je lijn uitmeten en eventueel een afspraak maken met een technieker...

Normaal kan je binnen dezelfde connectie wel niet van synch, snelheid veranderen, dus ik veronderstel dat dit is met... een nieuwe verbinding..?

Heel raar.

Ofwel is er iets mis met de modem, want bij de eerste downstream gegevens geeft hij precies upstream weer... das heel raar... firmware geupdate ofzo? tweaking?
Laatst gewijzigd door The Oddity 22 maa 2003, 20:13, in totaal 1 gewijzigd.
e-merge

De snelheid verandert alleen al ik een nieuwe verbinding maak dus niet tijdens de verbinding.
De modem is nog net nieuw heb nog niets met de firmare verandert ofzo.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm je hebt dus met andere woorden nog niet lang adsl?

Dan zou ik ten zeerste aanraden contact te nemen met BGC. Men zal best je lijn eens reseten en hersynchroniseren... ik vermoed een storing op je lijn, ofwel is er aan je binneninstallatie iets niet in orde. Heb je de splitters goed geplaatst?

Best even contact nemen met BGC! Indien je al contact gehad hebt laat eens weten wat ze zeggen!
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

firmawre geupdate ofzo? tweaking?

Alle na wie doe da na, Wij zijn brave gebruikers (ike toch :roll: :roll: )
e-merge

Ik heb naar de storingsdienst gebeld en ze hebben daar mijn lijn terug op 1,1 Mbit gezet en alles werkt terug perfect :-D
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Je zal inderdaad te ver van de centrale zitten. Denk dat die 3.3 MB/s werkt tot ongeveer 4.5 of zo, en dan heb je echt wel zo'n speedtouch home nodig (qua stabiliteit is dat de beste modem). Verder zal normaal niet lukken. ADSL heeft nu eenmaal een aantal fysische beperkingen.

Nu : een stabiele verbinding aan 1.1 Mb/s is natuurlijk wel te verkiezen boven een onstabiele aan een hogere snelheid, die je toch niet haalde.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Aha, goed!

Bedankt dat je iets laat weten. Geeft hij nu betere synch waarden weer? Maw: 1120kBps Vermoedelijk wel. Idd, zoals Polleke zegt: té ver eh.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”