Telenet dvb-c in rusthuis

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het rusthuis van mijn tante laat weten dat haar nogal oude lcd tv 32" niet meer zal werken nu de analoge tv-signalen vervangen worden door puur digitaal dvb-c. In de handleiding van de tv staat inderdaad alleen maar pal SECAM en catv etc vermeld.

Het rusthuis stelt voor om een dvb-c decoder via hen aan te schaffen. 120 euro.

Ik denk dan: er moet een goedkopere oplossing zijn. Of toch maar een nieuw toestel? Het oude ga ik helaas niet meer verkocht krijgen dan.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

De ervaring (grootouders) leert mij dat je beter een nieuwe TV koopt die DVB-C aankan (al dan niet met CI module). Dan heb je maar 1 afstandbediening en dat maakt het allemaal veel makkelijker voor die mensen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Ja daar vreesde ik al voor. Enige tips voor een goeie simpele tv?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Elke (nieuwe) tv tegenwoordig zal dit wel hebben.
Enige dat ik wel zou aanraden om naar te kijken, is of deze een CI+ slot heeft (geen CI, maar CI+), dan ben je zeker dat een telenet kaart werkt ermee (anders heb je maar iets van 4-5 zenders die niet beveiligd zijn).

Zelf heb ik al tweede TV een goedkoop model van 100 euro aangeschaft, paar jaar geleden al, en deze kan dit perfect aan.
Misschien nu met de eindejaarskoopjes eens rondkijken, of volgende maand met de solden (voor zover je dan nog korting krijgt natuurlijk...).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Ok interessant. Het rusthuis stelt een groepsaankoop van tv's voor 350 euro voor. Dat gaan we dus niet doen. En hun ander voorstel voor een dvb-c module is te ingewikkeld.

Ze schrijven dat ze een Broadcast center hebben. Betekent dat toch dat er nog apart een kaartje moet komen?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 231 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Als ze een broadcast center hebben, dan zijn er geen aparte kaartjes meer nodig en zouden de zenders onversleuteld op de kabel moeten zitten.
Computer(k)nul
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Ok dat zal dan wel kloppen. Maar dus wel een andere tv die dvb-c kan ontvangen. Of is er toch nog een goedkope en makkelijke oplossing?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Een gekochte (2de hands) digibox? Met een beetje geluk kun je de TV en digibox met 1 remote bedienen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Zorg ook dat het simpel is qua bediening

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

liegebeestig schreef:Ok interessant. Het rusthuis stelt een groepsaankoop van tv's voor 350 euro voor. Dat gaan we dus niet doen. En hun ander voorstel voor een dvb-c module is te ingewikkeld.

meestal gaan die groepsaankopen bij een lokale handelaar (kleine omzet), maar die ze wel allemaal installeert en uitlegt en zo. Als er al niet wat blijft kleven aan de organisatoren :-D

http://www.2dehands.be/audio-video-tv/t ... 25929.html
deze heeft DVB-C, trouwens zelf al 6-7 jaar samsung tv (gekregen bij proximus) die dvb-c heeft.

http://www.2dehands.be/audio-video-tv/t ... 79200.html

200 € nieuwe met nog 1 jaar garantie
http://www.2dehands.be/audio-video-tv/t ... 73745.html

http://www.kapaza.be/nl/tv/mooie-samsun ... 166277.htm

2dehands zou ik max. 150 € gaan en max 2 jaar of zo.

Soit, voor 250 € heb je een nieuwe FULL-HD met 2 jaar garantie (soms meer via uw visakaart), dus 350 € met 'groepsaankoop' is way overpriced. Tenzij ze 4K tv of zo aanbieden of groter dan 32"
https://www.artencraft.be/nl/lg-hdr-led ... 95684.html
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de voorbeelden. Het zal inderdaad Kapaza of 2dehands.be worden. Ik snap eigenlijk niet waarom een mens nog iets nieuws zou kopen als er zo veel mooie dingen tweedehands te vinden zijn.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En in de groepsaankoop zal ook support zitten, vervangtoestel misschien?
Kijk eens naar de voorwaarden alvorens direct naar conclussies te springen.

En euhm, niet vergeten dat je verlof zal mogen pakken als je op problemen botst bij de installatie.
Want de persoon die er zich met bezighoudt zal er 's avonds of in 't weekend niet zijn. Als die al in dezelfde vestiging zit, want tegenwoordig zijn dat rusthuisgroepen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

liegebeestig schreef:Bedankt voor de voorbeelden. Het zal inderdaad Kapaza of 2dehands.be worden. Ik snap eigenlijk niet waarom een mens nog iets nieuws zou kopen als er zo veel mooie dingen tweedehands te vinden zijn.
Wel voor zorgen dat die TV niet te oud is, dus beter geen TV's kopen die al 6 jaar oud zijn want anders riskeer je dat je die TV na 6 maanden op de vuilbak mag gooien, TV's die maximum 3 jaar oud zijn is de kans wel wat kleiner.
Ik persoonlijk moet er niet van weten van 2de hands artikelen want dat is miserie overkopen van een ander.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Bijna alle elektronica die ik koop is 2dehands maar wel jong (1-2jaar) en ik gebruik gezond verstand. Nog nooit problemen gehad, zelfs bijvoorbeeld 2dehands iPhone 6 etc. Onze eigen 2de hands Tv is intussen al 6 jaar up en running.

Service vind ik wel een valabel argument maar goed, ik ken er zelf ook wel iets van.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

De periode komt er nochtans aan dat je mooie miskochte cadeau's op 2e hands zult kunnen aankopen :wink:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

apestaart schreef:Ik persoonlijk moet er niet van weten van 2de hands artikelen want dat is miserie overkopen van een ander.
Ik koop al bijna 20 jaar via 2dehands. Vroeger voor de fun, nu uit noodzaak. Is idd. altijd risico. Een beetje Russische Roulette. Maar soms ook superdeals met correcte mensen. Zo mijn 2dehandswagen van 3 jaar met nog 2 jaar officiële Ford garantie erbij, en toch 2-3000 € onder de marktprijs. (topmodel met 52000 km).

Mijn wasmachine dan maar nieuw gekocht. Tja, was al bij loeters spotgoedkoop en dan nog cashback van AEG en 3 jaar garantie. Tja, dan ga ik geen machine van 3-4 jaar oud gaan kopen, waarvan je niet weet hoeveel ze gebruikt is.
Idem droogkast (1 keer naar ene gereden op 40 km. van mijn deur, tja, was een B klasse, ipv A++) Grrr..

Onlangs een Note 4 gekocht via marktplaats (normaal haal ik altijd af). Leek me betrouwbaar....230 € betaald incl. shipping en otterbox case van 40 €.
Blijft een prachtig amoled scherm, verwisselbare batterij, sdslot. Tja, moet ik dan 600 € geven voor een S7 Edge (iets kleiner), omdat die net ietsje sneller gaat en android 7 binnenkort heeft?

Heb een paar keer mogen naar factory settings zetten. Wifi flikkerde constant, 2 weken later wilde hij mijn contacten niet meer weergeven. Tja, dat zijn softwarefouten, maar lag niet aan defect toestel.
Nu heb ik de indruk dat de batt. niet meer ok is. valt soms snel naar beneden of helemaal uit. Tja, gewoon goede op amazon/ebay kopen voor +/- 20 € hé.

mijn veroveringen afgelopen jaren:
digicorder Telenet: 125 €
B&W 6 speakers (nieuw) via 2dehands, bijna helft v/d prijs
mijn I7 desktop
mijn note 3
gocart zoon
ps 3 + ps4
NAS + WD blacks (nog in garantie, zonder factuur)
Fritzbox 7490 (100 €, nieuw uit NL)
...

Alléé, ik raak off-topic.

Moraal: alleen AFHALEN, mét factuur, nog in garantie liefst. En bekijk ook specs/prijzen met huidige generatie. Sommige vragen bijna meer met verouderde hardware, zonder garantie...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Philips full HD 37inch van 2012 met ambilight en dvb-c en zelfs Dlna gevonden voor 70 euro. Daar kunnen we niet voor sukkelen he.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”