Sinds daarstraks heb ik plotseling het probleem dat wanneer ik m'n Outlook 2003 opstart, hij meestal eerst z'n nieuwe mail inleest, en daarna naar 100% CPU gaat (en blijft hangen).
Het is een XP Pro met alle mogelijk fixes voor zowel XP als Office. Ik heb ook al een repair gedaan van m'n PST, maar zonder oplossing. Ik heb het probleem trouwens op twee verschillende accounts.
Iemand een mogelijke oplossing ?
Outlook 2003 - 100% CPU
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Even scannen naar wormen, mss een massmailer die aan het werk schiet?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik ken het fenomeen min of meer, en da's een bug die al héél lang in Outlook zit. Outlook wilt soms niet volledig afsluiten, en bijgevolg blijft er een proces OUTLOOK.EXE draaien, ook al heb je daarnaast een 2e sessie open staan. En die slurpt alle mogelijke resources op, zodanig zelfs dat andere office-applicaties niet meer willen opstarten, ...
Ik zeg niet dat dit gerelateerd is, maar kijk eens of je niet meer dan 1x OUTLOOK.EXE hebt lopen?
Ik zeg niet dat dit gerelateerd is, maar kijk eens of je niet meer dan 1x OUTLOOK.EXE hebt lopen?
-
- Deel van't meubilair
Ik heb het probleem zelfs na een clean start van de PC... ondertussen ook al een scan/repair gedaan op de PST, maar alles zonder resultaat. Ondertussen ben ik defrags aan het draaien op de disken... you never know.
Iedere keer ik Outlook opstart leest hij meestal (alhoewel, soms geraakt hij nog niet zover) zijn mails van de server, en schiet dan naar 100% CPU.
M'n virus scanner en spyware tools zijn up-to-date, en tijdens het probleem heb ik ook geen netwerk activiteit, dus een mass mailer zal het waarschijnlijk ook wel niet zijn (zie trouwens niet in wat Outlook op zich daar mee te maken heeft).
Beetje hulpeloos... al moet ik nog eens provider de PST te linken aan een andere PC (hopelijk kan ik dan nog aan m'n mails).
Iedere keer ik Outlook opstart leest hij meestal (alhoewel, soms geraakt hij nog niet zover) zijn mails van de server, en schiet dan naar 100% CPU.
M'n virus scanner en spyware tools zijn up-to-date, en tijdens het probleem heb ik ook geen netwerk activiteit, dus een mass mailer zal het waarschijnlijk ook wel niet zijn (zie trouwens niet in wat Outlook op zich daar mee te maken heeft).
Beetje hulpeloos... al moet ik nog eens provider de PST te linken aan een andere PC (hopelijk kan ik dan nog aan m'n mails).
-
- Deel van't meubilair
Opstarten met de /SAFE parameter lukt wel
Als ik echter terug op de normale manier opstart gaat hij weer naar 100% CPU

Als ik echter terug op de normale manier opstart gaat hij weer naar 100% CPU

Mja, Meon, wat jij aanhaalt is gewoon de kutwerking van office
. Je moet maar eens in .net Excel of Word proberen afsluiten, gegarandeerd problemen. In het geval van Excel sluit deze zelfs compleet niet meer af en iedere keer dat je een excel document aanmaakt blijft er een excel app open staan. Uiterst handig en zeker niet belastend voor de CPU
.

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Deel van't meubilair
De magische System Restore heeft het wederom opgelost
De vraag is dus wederom hoe en waar kwam het vandaan ?

De vraag is dus wederom hoe en waar kwam het vandaan ?
-
- Deel van't meubilair
Mmm... en nu heb ik de echte dader... de nieuwste "Junk mail filter" update voor Microsoft Office ! Ik was blijkbaar vergeten dat ik dit WE een update had gedaan van Office, en toen ik hem daarnet opnieuw deed had ik terug mijn probleem. System restore en het was wederom in orde.Sub Zero schreef:It's magic. Zoals soms wel eens in de informatica