Outlook 2003 - 100% CPU

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sinds daarstraks heb ik plotseling het probleem dat wanneer ik m'n Outlook 2003 opstart, hij meestal eerst z'n nieuwe mail inleest, en daarna naar 100% CPU gaat (en blijft hangen).

Het is een XP Pro met alle mogelijk fixes voor zowel XP als Office. Ik heb ook al een repair gedaan van m'n PST, maar zonder oplossing. Ik heb het probleem trouwens op twee verschillende accounts.

Iemand een mogelijke oplossing ?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Even scannen naar wormen, mss een massmailer die aan het werk schiet?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik ken het fenomeen min of meer, en da's een bug die al héél lang in Outlook zit. Outlook wilt soms niet volledig afsluiten, en bijgevolg blijft er een proces OUTLOOK.EXE draaien, ook al heb je daarnaast een 2e sessie open staan. En die slurpt alle mogelijke resources op, zodanig zelfs dat andere office-applicaties niet meer willen opstarten, ...

Ik zeg niet dat dit gerelateerd is, maar kijk eens of je niet meer dan 1x OUTLOOK.EXE hebt lopen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik heb het probleem zelfs na een clean start van de PC... ondertussen ook al een scan/repair gedaan op de PST, maar alles zonder resultaat. Ondertussen ben ik defrags aan het draaien op de disken... you never know.

Iedere keer ik Outlook opstart leest hij meestal (alhoewel, soms geraakt hij nog niet zover) zijn mails van de server, en schiet dan naar 100% CPU.

M'n virus scanner en spyware tools zijn up-to-date, en tijdens het probleem heb ik ook geen netwerk activiteit, dus een mass mailer zal het waarschijnlijk ook wel niet zijn (zie trouwens niet in wat Outlook op zich daar mee te maken heeft).

Beetje hulpeloos... al moet ik nog eens provider de PST te linken aan een andere PC (hopelijk kan ik dan nog aan m'n mails).
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

ik heb al iets dergelijk aan de hand gehad, bij mij hielp het om de anti virus te verwijderen en opnieuw te installeren).
't proberen waard zou ik zeggen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Opstarten met de /SAFE parameter lukt wel :???:

Als ik echter terug op de normale manier opstart gaat hij weer naar 100% CPU :?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Mja, Meon, wat jij aanhaalt is gewoon de kutwerking van office :). Je moet maar eens in .net Excel of Word proberen afsluiten, gegarandeerd problemen. In het geval van Excel sluit deze zelfs compleet niet meer af en iedere keer dat je een excel document aanmaakt blijft er een excel app open staan. Uiterst handig en zeker niet belastend voor de CPU :).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

De magische System Restore heeft het wederom opgelost :?

De vraag is dus wederom hoe en waar kwam het vandaan ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

It's magic. Zoals soms wel eens in de informatica :)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sub Zero schreef:It's magic. Zoals soms wel eens in de informatica :)
Mmm... en nu heb ik de echte dader... de nieuwste "Junk mail filter" update voor Microsoft Office ! Ik was blijkbaar vergeten dat ik dit WE een update had gedaan van Office, en toen ik hem daarnet opnieuw deed had ik terug mijn probleem. System restore en het was wederom in orde.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dan zie je maar hoe intensief MS bezig is met spam te filteren eh! :P
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”