Ik ben opzoek naar sequener/sampler software wat geschikt is voor kinderen (12/13jaar).
Zelf gebruik ik Ableton Lite maar dergelijke programma's vind ik nog wat te moeilijk voor kinderen.
Enkele features waaraan ik dacht:
- Ondersteuning voor midi
- VST ondersteuning
- Freeware/Opensource
- Kids friendly
- Windows 10 compatible
Iemand een idee?
Fruityloops is al wat eenvoudiger, maar toch net te moeilijk denk ik.
Sequencer/sampler voor kids 12+
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Eens kijken naar apps bedoeld voor mobile/tablet? Die zijn vaak (gezien ook de beperkte "input" mogelijkheden) veel beperkter en dus makkelijker te gebruiken.
Bv. deze bestaat ook voor Windows (10):
[youtube]4rF9ueuLLXE[/youtube]
Bv. deze bestaat ook voor Windows (10):
[youtube]4rF9ueuLLXE[/youtube]
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Hm, als je software wil met VST ondersteuning vrees ik dat het 'kids friendly' aspect sowieso al wat in het gedrang komt aangezien dat natuurlijk los staat van eender welke DAW.
GarageBand is heel beginner-gericht maar enkel MacOS. Misschien eens kijken naar alternatieven in die richting?
Side note, eender welke DAW valt op zich goed mee voor basisdingen eens je vertrokken bent. Ableton of Fruity Loops zijn dan de eersten waaraan ik denk voor Windows. Als je hen de principes wat uitlegt, zouden ze dan al niet verder kunnen? Een DAW leren is voor 99% toch gewoon rondklooien.
Logic vind ik zelf het makkelijkste (en is wat ik zelf ook gebruik), maar opnieuw enkel macOS.
Anders inderdaad naar tablet apps of zo kijken, maar die zijn dan dikwijls weer héél beperkt.
GarageBand is heel beginner-gericht maar enkel MacOS. Misschien eens kijken naar alternatieven in die richting?
Side note, eender welke DAW valt op zich goed mee voor basisdingen eens je vertrokken bent. Ableton of Fruity Loops zijn dan de eersten waaraan ik denk voor Windows. Als je hen de principes wat uitlegt, zouden ze dan al niet verder kunnen? Een DAW leren is voor 99% toch gewoon rondklooien.
Logic vind ik zelf het makkelijkste (en is wat ik zelf ook gebruik), maar opnieuw enkel macOS.
Anders inderdaad naar tablet apps of zo kijken, maar die zijn dan dikwijls weer héél beperkt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
We gaan wat uittesten met de trial versies van Magix Music Maker live en Fruityloops 12.
Met GarageBand heb ik al eens kunnen spelen, zeker niet slecht. Ik denk dat Magix een goed alternatief is.
Met GarageBand heb ik al eens kunnen spelen, zeker niet slecht. Ik denk dat Magix een goed alternatief is.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490