Ahum...
heel rare zaak voor:
firewall (opnsense) op lan port 1 van bbox3 en achter de opnsense mijn hele pc netwerk
tv1+tv2 op lan port 3+4 van bbox3, beide alleen met utp
sinds ik ipv6 connectiviteit binnen mijn netwerk heb... valt de tv geregeld uit?!?
is nu al 2 dagen dat ik daarmee zit, en het lijkt echt geen toeval meer, maar ik zou niet weten hoe het mogelijk (zou mogen) is (zijn)
dus:
- opnsense heeft een ipv6 adres, ik stel dan alles in om te zorgen dat mijn translation werkt, ik kan inkomend en uitgaande van mijn pc ipv6 verbindingen maken
- binnen de 12u werkt de tv niet meer, met de melding a la "middleware error: timeout" en "uw decoder is niet verbonden" en "uw modem heeft geen verbinding"
dit terwijl internet perfect werkt....
haal ik mijn firewall utp eruit - geen oplossing. verwijder ik mijn firewall ipv6 config - geen oplossing.
reboot ik de modem werkt het terug en blijft het werken... maar ik heb dan ook een andere ipv6 range.
van zodra ik die ipv6 range in mijn firewall aanpas, blijft de tv nog een tijd werken (paar uur, geen idee hoeveel precies) en dan ineens... poef, gedaan.
ik heb dan ook volgende vragen:
- what the hell? is dat normaal niet iets dat niet zou mogen gebeuren? (mijn firewall zijn ipv6 zou toch niets mogen te maken hebben met de decoders)
- iemand dit ooit meegemaakt/voorgehad/van gehoord?
- wat kan de oorzaak (en oplossing...) zijn ?
ik zou naar proximus bellen, maar ik denk dat ik daar "euhhh.... wat?" en "no support" te horen zou krijgen...