Situatie:
Dochter aan het verbouwen, ze gaan tijdelijk (max 3-4 maand) naar een andere woning.
In de tijdelijke woning is er een Telenet aansluiting (modem-only), met een aangesloten coax (goed TV signaal).
De huidige modem is niet geprovisioneerd (Telenet self-starter portal).
We willen de administratieve rompslomp vermijden van een verhuis (en binnen 3 maanden terug een verhuis).
Wat gebeurt er als we de modem zelf verplaatsen?
De 2 woningen liggen in hetzelfde stadsdeel, op max 1 km van elkaar.
Ik neem aan dat Telenet van de verhuis niets merkt, en dat de modem normaal zal provisioneren?
Of zijn modems aan een regio of node gelinkt?
Telenet modem tijdelijk verhuizen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 8 keer
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zelfde node zal lukken maar nodes zijn ondertussen klein geworden, dat is volgens mij zelfs niet zichtbaar voor hen.philippe_d schreef:Situatie:
Dochter aan het verbouwen, ze gaan tijdelijk (max 3-4 maand) naar een andere woning.
In de tijdelijke woning is er een Telenet aansluiting (modem-only), met een aangesloten coax (goed TV signaal).
De huidige modem is niet geprovisioneerd (Telenet self-starter portal).
We willen de administratieve rompslomp vermijden van een verhuis (en binnen 3 maanden terug een verhuis).
Wat gebeurt er als we de modem zelf verplaatsen?
De 2 woningen liggen in hetzelfde stadsdeel, op max 1 km van elkaar.
Ik neem aan dat Telenet van de verhuis niets merkt, en dat de modem normaal zal provisioneren?
Of zijn modems aan een regio of node gelinkt?
Normaal zou ik gokken dat dezelfde CMTS moet lukken alleen vraag ik me af of die registratie daar aan een poort gelinkt zijn als het van een andere node komt.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Dat gaat alleen lukken als je op dezelfde node hangt. Dezelfde CMTS is niet voldoende.
Als het één straat of een paar straten verder is, zou je het eens kunnen testen.
Als het één straat of een paar straten verder is, zou je het eens kunnen testen.