Dit is niet voor mij .
iemand heeft alles van business bij telenet.
Op de laatste dag van vervaldatum betaald hij iedere keer via zijn visakaart zijn aanrekening of dag erna, business hebben 31 dagen om te betalen.
Aleen, het bedrag is nooit wat er op "mijn telenet" staat.
bv ;
vandaag staan er :
€ 208,50
€ 196,17
Je hebt een openstaand saldo van € 450,50
zolang ik naar school ben geweest was 208.5+196.17 geen 450.50€
als je dan wat verder kijkt in de laatste faktuur zie je dan niet staan openstaande faktuur 208.50 maar 254.33€
Als hij dan vandaag betaald en die 254.33 zou moeten juist zijn dan zou je denken dat ze 254.33 aanreken maarnee 233.17€ vragen ze.
Als je zegt op mijn telenet staat 208.5 en factuur vandaag 196.17 zeggen ze nee da is meer dan 200€
Als je uitlegt vraagt hoe komt het dat iedere keer een ander bedrag is dan wat op "mijn telenet" staat, kunnen ze geen zinnig antwoord geven, misschien zus misschien zo of misschien vorige keer te weinig betaald, hallo jullie vullen het bedrag in die van mijn visa afgaat zegt die persoon hun antwoord, ja meneer dan weten wij het ook nie.
Is de ombudsdienst dan de enige oplossing om achter de waarheid te komen ???
ombudsdienst enige oplossing ?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Heeft hij al eens de facturen zelf bekeken? Daar staat normaal tot in alle details hoe ze aan de bedragen komen.
Dus niet enkel de openstaande saldo's bekijken, maar effectief de PDF files downloaden, eventueel afdrukken, en bekijken.
Dus niet enkel de openstaande saldo's bekijken, maar effectief de PDF files downloaden, eventueel afdrukken, en bekijken.
- proximusboyke
- Elite Poster
nee staat nis op en in mijn telenet staat duidelijk 208.50€ te betalen dus mijn inziens moeten ze niet afkomen dat 233.17€ is.
Is alsof je zou gaan winkelen in delhaize en op u tiket staat 105€ en ze vragen 137€
klopt toch ergens niet.
Is alsof je zou gaan winkelen in delhaize en op u tiket staat 105€ en ze vragen 137€
klopt toch ergens niet.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Als je een beetje kan rekenen, zie je meteen dat er 45,83 euro van één of andere vorige factuur niet betaald is. Wellicht is er een probleem met de VISA-rekening, misschien wordt de kredietlimiet af en toe overschreden en gebeuren de betalingen daardoor niet altijd correct.
Je zoekt dus best eens alle VISA-afrekeningen en Telenet-facturen van de afgelopen maanden of jaren bij elkaar en zoekt uit waar het is misgelopen.
Ombudsman en Telenet kunnen niets doen omdat zij geen zicht hebben op je VISA-afrekeningen.
Je zoekt dus best eens alle VISA-afrekeningen en Telenet-facturen van de afgelopen maanden of jaren bij elkaar en zoekt uit waar het is misgelopen.
Ombudsman en Telenet kunnen niets doen omdat zij geen zicht hebben op je VISA-afrekeningen.
- proximusboyke
- Elite Poster
visa afschriften zijn altijd de bedragen die er afgaan wat ZEI zeggen die moet betaald worden.
Limieten zou ik nie zodenken, daar het heel grote bedragen zijn en er geen echte limiet opzit.
Limieten zou ik nie zodenken, daar het heel grote bedragen zijn en er geen echte limiet opzit.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als je een limiet hebt van 1000 euro, je moet telenet 100 euro betalen en je zit al op 950 euro, dan is het volgens mij vrij onmogelijk dat Visa zegt "ah kijk, je kan nog 50 euro nu betalen aan telenet, en volgende maand doen we de rest wel". Een Visa afrekening is bij mijn weten steeds ofwel het volle bedrag of wel niks.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- proximusboyke
- Elite Poster
inderdaad krisken !!! en ook ze hebben net zoals wij een franse kaart 8000/dag en 25000/maand.
Indien je kiest voor onmiddellijk van de rekening het dubbele. Dus het zou nu nog mogen zoals raf zegt, die bedragen worden nooit bereikt
nu hoor ik jullie al zeggen waarom zo een bedragen maar in frankrijk zijn bankdiensten duur en 1x per jaar is er een actie de ene keer die kaart een jaar aan de helft van de prijs deze was aan - 75% volgend jaar een andere kaart. Ook wij nemen dan gewoon de kaart die dat jaar in promo staat.
Indien je kiest voor onmiddellijk van de rekening het dubbele. Dus het zou nu nog mogen zoals raf zegt, die bedragen worden nooit bereikt

nu hoor ik jullie al zeggen waarom zo een bedragen maar in frankrijk zijn bankdiensten duur en 1x per jaar is er een actie de ene keer die kaart een jaar aan de helft van de prijs deze was aan - 75% volgend jaar een andere kaart. Ook wij nemen dan gewoon de kaart die dat jaar in promo staat.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Sowieso user error.
-Oftewel openstaand deelsaldo van een te lage betaling uit het verleden
-Oftewel herhinneringskosten (die alleen op factuur vermeld staan, en niet altijd online zichtbaar zijn)
Dat is het nadeel als je altijd tot het laatste moment wacht totdat ze dreigen met afsluiten en dan online moeten betalen via de website. Betaal netjes adhv je papieren factuur, VOOR dat je online moet betalen om afsluiting te vermijden, en dan heb je zo een farces niet voor, want krijg je geen herhinneringen enz ...
Oplossing? Eens netjes betalen adhv een factuur, die dan direct betalen, en het vanaf dan zo doen, dan zie je altijd netjes wat je betaald, en is het correct en op tijd betaald en zijn fouten veel sneller terug te volgen tot hun oorzaak.
-Oftewel openstaand deelsaldo van een te lage betaling uit het verleden
-Oftewel herhinneringskosten (die alleen op factuur vermeld staan, en niet altijd online zichtbaar zijn)
Dat is het nadeel als je altijd tot het laatste moment wacht totdat ze dreigen met afsluiten en dan online moeten betalen via de website. Betaal netjes adhv je papieren factuur, VOOR dat je online moet betalen om afsluiting te vermijden, en dan heb je zo een farces niet voor, want krijg je geen herhinneringen enz ...
Oplossing? Eens netjes betalen adhv een factuur, die dan direct betalen, en het vanaf dan zo doen, dan zie je altijd netjes wat je betaald, en is het correct en op tijd betaald en zijn fouten veel sneller terug te volgen tot hun oorzaak.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- proximusboyke
- Elite Poster
FlashBlue als je op de laatste dag betaald is het op tijd betaald.
Als er staat betalen tegen 08/12 en je betaald op 07/12 is dat tijd genoeg. Er staat niet het moet op de rekening staan voor 8/12
Er is hier zeker geen sprake van dreigen af te sluiten enzo.
Maar goed zal hem adviseren via de ombudsdienst te gaan, want hier komt er geen echt antwoord op de vraag.
Ik heb ook al eens een herrinering gehad en dat staat tenminste duidelijk op de aanrekening.
Ik had het dat ze andere bedragen vragen dan wat op mijn telenet staat en wat op de factuur staat (die zijn trouwens hetzelfde)
dus lees als er zo een kost is staat die op de factuur en zal het eindbedrag ook dezelfde zijn die je ziet staan op mijn telenet.
Als er staat betalen tegen 08/12 en je betaald op 07/12 is dat tijd genoeg. Er staat niet het moet op de rekening staan voor 8/12
Er is hier zeker geen sprake van dreigen af te sluiten enzo.
Maar goed zal hem adviseren via de ombudsdienst te gaan, want hier komt er geen echt antwoord op de vraag.
Ik heb ook al eens een herrinering gehad en dat staat tenminste duidelijk op de aanrekening.
Ik had het dat ze andere bedragen vragen dan wat op mijn telenet staat en wat op de factuur staat (die zijn trouwens hetzelfde)
dus lees als er zo een kost is staat die op de factuur en zal het eindbedrag ook dezelfde zijn die je ziet staan op mijn telenet.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Erelid
De ombudsdienst gaat eens goed lachen...
Dit is puur een betalingsgeschil, en de uitkomst kan imho 2 dingen zijn:
-De ombudsdienst verklaart uw klacht niet ontvankelijk (meest logische in mijn ogen)
-De ombudsdienst vraagt aan telenet meer uitleg en hun standpunt, en dit heeft dan tot gevolg dat telenet tot in detail het volledig dossier van "uw kameraad" gaat uitpluizen, inc alle achterstanden, alle herhinneringen, alle niet correcte betalingen. Daar dan een mooie factuur van gaat opmaken, die communiceren aan de ombudsdienst en aan "uw kameraad", en die gaat dan zijn achterstanden en verschillen sowieso moeten betalen.
Ik blijf er dan ook bij dat ie het zelf veroorzaakt heeft, als je correct betaald, zijnde adhv factuur, via overschrijving, en op tijd en het juiste bedrag, dan krijg je geen extra kosten, geen verwarring en ga je ook zo geen situaties tegenkomen...
(En dan laat ik de factor dat hij u misschien niet de volledige waarheid verteld over zijn betalingsgedrag tov telenet nog buiten beschouwing, mensen zijn op dat vlak heel erg rare wezens.)
Dit is puur een betalingsgeschil, en de uitkomst kan imho 2 dingen zijn:
-De ombudsdienst verklaart uw klacht niet ontvankelijk (meest logische in mijn ogen)
-De ombudsdienst vraagt aan telenet meer uitleg en hun standpunt, en dit heeft dan tot gevolg dat telenet tot in detail het volledig dossier van "uw kameraad" gaat uitpluizen, inc alle achterstanden, alle herhinneringen, alle niet correcte betalingen. Daar dan een mooie factuur van gaat opmaken, die communiceren aan de ombudsdienst en aan "uw kameraad", en die gaat dan zijn achterstanden en verschillen sowieso moeten betalen.
Ik blijf er dan ook bij dat ie het zelf veroorzaakt heeft, als je correct betaald, zijnde adhv factuur, via overschrijving, en op tijd en het juiste bedrag, dan krijg je geen extra kosten, geen verwarring en ga je ook zo geen situaties tegenkomen...
(En dan laat ik de factor dat hij u misschien niet de volledige waarheid verteld over zijn betalingsgedrag tov telenet nog buiten beschouwing, mensen zijn op dat vlak heel erg rare wezens.)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dat is mogelijk als je geluk hebt, maar banken werken slechts 5 dagen per week en mogen 1 werkdag gebruiken om de betaling te "verwerken".proximusboyke schreef:als je op de laatste dag betaald is het op tijd betaald.
Vergeet dus maar dat die betalingen realtime doorkomen, dat is absoluut niet het geval.
Als de vervaldag op de Telenet-factuur in het weekend of op een officiële verlofdag valt, dan is de kans zeer groot dat je betaling te laat zal zijn.
Lees dit maar eens: http://www.radio2.be/de-inspecteur/timi ... schrijving
Het is trouwens de plicht van de klant om facturen correct te betalen. Dat wil dus ook zeggen dat het de plicht van de klant is om uit te zoeken waar die 45,83 euro openstaand saldo vandaan komt.
Als je vermoed dat Telenet een fout heeft gemaakt, moet jij dat kunnen bewijzen.
De ombudsdienst gaat je niet helpen met je facturen af te drukken en netjes te sorteren in een map en de eventuele fout in de factuur te vinden.
-
- Erelid
inderdaad raf1.
En bij het herlezen van het topic valt mijn oog nu trouwens op een detail in de eerst post (vooral het tweede stukje in het vet). ->
Het zou me niet verbazen moesten er op die manier al een paar keer €8 (of is het intussen al €12 bij telenet?) kosten bij het geheel zijn geslopen wegens laat betalen.
Zo creëer je inderdaad onoverzichtelijkheden, zeker als je geen uitgeprinte facturen wil bijhouden
En bij het herlezen van het topic valt mijn oog nu trouwens op een detail in de eerst post (vooral het tweede stukje in het vet). ->
Dus dan zit je sowieso al over de vervaldag heen, plus dan nog eens de verwerkingsperiode.proximusboyke schreef: Op de laatste dag van vervaldatum betaald hij iedere keer via zijn visakaart zijn aanrekening of dag erna, business hebben 31 dagen om te betalen.
Het zou me niet verbazen moesten er op die manier al een paar keer €8 (of is het intussen al €12 bij telenet?) kosten bij het geheel zijn geslopen wegens laat betalen.
Zo creëer je inderdaad onoverzichtelijkheden, zeker als je geen uitgeprinte facturen wil bijhouden

- proximusboyke
- Elite Poster
volgens mij betaal je met mastercard dus is het (of zou het toch zo moeten zijn) onmiddellijk geboekt.
Als je iets online met visa of mastercard betaal, dan moet je toch ook nie wachten tot ze hun geld op de rekening hebben staan.
Nuja we zullen zien wat de uitslag is.
Zijn bedoeling is gewoon te wete te komen WAAROM IEDERE KEER meer is.
FlashBlue ik kan tot een bepaald hoogte meegaan in uw verhaal, maar een verschil van 25.17€ is voilgens mij niet enkel een herrinneringskost.
het is ook niet de bedoeling daar geld of compensatie uit te halen.
Die mensen willen gewoon een uileg hoe het komt dat ze ieder keer meer moeten betalen dan wat op facturen en mijn telenet staat.
Blijkbaar kan de erste lijn klantendienst die niet geven.
Als je iets online met visa of mastercard betaal, dan moet je toch ook nie wachten tot ze hun geld op de rekening hebben staan.
Nuja we zullen zien wat de uitslag is.
Zijn bedoeling is gewoon te wete te komen WAAROM IEDERE KEER meer is.
FlashBlue ik kan tot een bepaald hoogte meegaan in uw verhaal, maar een verschil van 25.17€ is voilgens mij niet enkel een herrinneringskost.
het is ook niet de bedoeling daar geld of compensatie uit te halen.
Die mensen willen gewoon een uileg hoe het komt dat ze ieder keer meer moeten betalen dan wat op facturen en mijn telenet staat.
Blijkbaar kan de erste lijn klantendienst die niet geven.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
lijkt bijna of ze 12% btw toevoegen...proximusboyke schreef:nee staat nis op en in mijn telenet staat duidelijk 208.50€ te betalen dus mijn inziens moeten ze niet afkomen dat 233.17€ is.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nee, dat is het niet... als ontvangende partij krijg je eerst een soort van "intentie tot betalen", iets nadien een soort van confirmatie, op het einde van de dag nogmaals een soort bevestiging en dan kan het nog altijd zijn tot TN effectief wacht tot het geld op hun rekening staat.proximusboyke schreef:volgens mij betaal je met mastercard dus is het (of zou het toch zo moeten zijn) onmiddellijk geboekt.
- krisken
- userbase crew
Nu, ongeacht of betalen op de vervaldag een correcte instelling is of niet, dan nog zou Telenet perfect moeten kunnen uitleggen van waar dat verschil komt, toch? Dan moet Telenet gewoon kunnen zeggen dat dit komt omdat hij een aantal keer te laat heeft betaald, en dat er daardoor x euro kosten zijn bijgekomen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Ik zou hen het advies geven om hun facturen gewoon te betalen zoals elke normale mens: via een bankoverschrijving, ten laatste enkele dagen voor de vervaldatum. Zoomit activeren is ook een mogelijkheid, dan verschijnen je facturen binnen je Internet Banking omgeving en kan je betalen in één muisklik. Als dat allemaal te moeilijk is kunnen ze nog altijd een domiciliëring nemen.proximusboyke schreef:Die mensen willen gewoon een uileg hoe het komt dat ze ieder keer meer moeten betalen dan wat op facturen en mijn telenet staat.
Als die 'betaal nu online' knop verschijnt in Mijn Telenet, dan wil dat zeggen dat er reeds betalingsachterstand is (en er dus herinneringskosten e.d. van toepassing zijn), zie https://www2.telenet.be/nl/business/kla ... t-betalen/. Bij betalingen via kredietkaarten wordt er een commissie aangerekend door de betalingsprovider, dus het is logisch dat je dan meer betaalt dan iemand die zijn facturen gewoon op tijd betaalt via overschrijving.
- krisken
- userbase crew
Los van deze situatie meen ik mij te herinneren dat je nooit meteen herinneringskosten mag rekenen. Althans, dat is wat men mij destijds wijsmaakte tijdens de lessen Bedrijfshuishoudkunde een jaar of 20 terug?
1. Opsturen factuur (wat bij Telenet geen echte factuur is, maar aanmaning. Bij een echte factuur moet (!) het woord factuur er op staan!)
2. Eerste herinnering (kosteloos)
3. Tweede herinnering (kosteloos)
4. Eerste aanmaning (kan kosten bij gerekend worden)
5. Tweede aanmaning (kan kosten bij gerekend worden)
6. Eventueel doorschuiven naar incassodienst
1. Opsturen factuur (wat bij Telenet geen echte factuur is, maar aanmaning. Bij een echte factuur moet (!) het woord factuur er op staan!)
2. Eerste herinnering (kosteloos)
3. Tweede herinnering (kosteloos)
4. Eerste aanmaning (kan kosten bij gerekend worden)
5. Tweede aanmaning (kan kosten bij gerekend worden)
6. Eventueel doorschuiven naar incassodienst
Telefonie = EDPnet + OVH
- proximusboyke
- Elite Poster
Ombudsdienst vind ook dat telenet die kosten moet kunnen uitleggen en gaan het behandelen.
Het enige wat we wel al weten is dat het niks te maken heeft met kosten om te laat te betalen. (Allez dat zei toch die dame aan meneer omdat hij op fb een vraag had gesteld). Zullen zien wat hun uitleg is.
Het enige wat we wel al weten is dat het niks te maken heeft met kosten om te laat te betalen. (Allez dat zei toch die dame aan meneer omdat hij op fb een vraag had gesteld). Zullen zien wat hun uitleg is.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Een businessklant die bij telenet geen correcte info kan bemachtigen betreffende facturen lijkt me niet logisch.
Belt hij wel naar het juiste nummer.
Best kan je zelf eens al de facturen en visa-afrekeningen bekijken, of zijn boekhouder dit laten uitspitten voor je een andere instantie dit voor jouw laat doen.

Belt hij wel naar het juiste nummer.
Best kan je zelf eens al de facturen en visa-afrekeningen bekijken, of zijn boekhouder dit laten uitspitten voor je een andere instantie dit voor jouw laat doen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Wat Telenet stuurt is een aanrekening, geen aanmaning (toch niet in eerste instantie). Maar in dit geval speelt dat niet want voor een businessklant (met BTW-nummer dus) worden er geen aanrekeningen maar facturen gestuurd. En daar staat ook gewoon 'factuur' op.krisken schreef: 1. Opsturen factuur (wat bij Telenet geen echte factuur is, maar aanmaning. Bij een echte factuur moet (!) het woord factuur er op staan!)
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- proximusboyke
- Elite Poster
22/11/2016 1049578472 € 196,17 22/12/2016
Je hebt een openstaand saldo van € 216,33
terug zo, eens benieuwd wat ze antwoorden tegen de ombudsdienst
vorige week krijgen ze dit.
De laatste twee maanden gebeurden er inderdaad correcties op je facturen. Ook in oktober werd er 20,16 euro afgetrokken van je aanrekening. Je betaalde toen op 7/12 het bedrag min correcties, maar dit pas nadat we je factuur van november opmaakten. Ook hier trok het systeem dan de correcties van je nieuwe factuur, maar betaalde je de 20,16 euro al minder met je betaling voor oktober. Er zijn geen extra kosten van laattijdige betalingen ofzo. groeten saxxxxxxx
Je hebt een openstaand saldo van € 216,33
terug zo, eens benieuwd wat ze antwoorden tegen de ombudsdienst
vorige week krijgen ze dit.
De laatste twee maanden gebeurden er inderdaad correcties op je facturen. Ook in oktober werd er 20,16 euro afgetrokken van je aanrekening. Je betaalde toen op 7/12 het bedrag min correcties, maar dit pas nadat we je factuur van november opmaakten. Ook hier trok het systeem dan de correcties van je nieuwe factuur, maar betaalde je de 20,16 euro al minder met je betaling voor oktober. Er zijn geen extra kosten van laattijdige betalingen ofzo. groeten saxxxxxxx
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML