Wie kan me hierbij even helpen?
Ik heb sinds kort een probleem met de connectie naar FON SPOTS.
Een jaar of twee geleden heb ik zo'n FONERA gekocht. Werkt perfect. FON netwerk is hier in huis aanwezig, en overal toegang tot alle FON spots.
Maar nu doet hij dat niet meer.
Als ik bijvoorbeeld op de iPhone wil verbinden via één of andere (ook mijn eigen) FON SPOT, neemt hij even het netwerk en springt er terug af. Verder gebeurt er niets.
Het ligt niet aan de iPhone. Ik heb dit ook met een andere iPhone, iPad en laptop geprobeerd. Allen geven dezelfde problemen.
Andere wifi en Telenet Wifree is geen probleem.
Ik heb op de iPhone al eens een nieuw profiel aangemaakt voor FON SPOTS, maar dat helpt niet.
Wat kan hier aan de hand zijn? Wie heeft dit nog werkende vanuit een FONERA of iets anders?
Alvast dank.
> edit : ter info : zo'n FONERA zendt 2 SSID's uit : een privé SSID en de openbare FON SSID. Hier noemt die FON_FREE_INTERNET.
Op de privé SSID kan ik inloggen en perfect verbinden naar buiten. Surfen werkt, alles werkt.
Maar op de FON_FREE_INTERNET werkt het niet.
Proximus Fon (Fonera) geen verbinding meer?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
de mijne is nog steeds online hoor, staat zelfs op mijn edpnet aansluiting nu geloof ik....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Wat ik heb onthouden en hier en daar 'opgepikt', is dat er geen FONERA's meer te koop zijn, maar dat de actieve FONERA's zouden blijven werken.
Het zou zelfs mogelijk zijn om een tweedehands te kopen en deze te laten activeren onder het specifieke sharing systeem van toen : dus zelf een FON SPOT opzetten bij jou thuis, en alzo krijg je ook bij andere FON SPOTS gratis toegang. Dat was toch de hele opzet.
Dit heeft altijd gewerkt tot voor een paar dagen.
Het zou zelfs mogelijk zijn om een tweedehands te kopen en deze te laten activeren onder het specifieke sharing systeem van toen : dus zelf een FON SPOT opzetten bij jou thuis, en alzo krijg je ook bij andere FON SPOTS gratis toegang. Dat was toch de hele opzet.
Dit heeft altijd gewerkt tot voor een paar dagen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik gebruik de fon gegevens zelfs zonder actieve fon. Ooit eens geregistreerd en het toestel bleef offline staan, dan maar uitgezet en surfen via fon bleef werken
Is al een week geleden btw.

- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
OK, ben er bijna uit, maar ik weet eigenlijk zelf niet goed hoe.
Op alle iDevices werkt het nu. Maar hoe kom ik erbij?
Ik heb eerst een mail gestuurd naar Fonera support. Zij hebben een aantal mogelijkheden gegeven, waaronder verwijderen van cookies, maar hielp niet.
Ook gaven ze de tip om poorten 53,1812, 1813 en 443 niet te blokkeren ??? Ik zou niet weten hoe ik die moet of kan blokkeren. Het heeft trouwens altijd gewerkt, zonder iets aan de router te veranderen.
Als laatste gaven ze als tip een factory reset. Na de reset heb ik wat moeten prullen om terug verbinding te krijgen met de configuratie pagina van Fonera zelf.
Uiteindelijk is het geluk.
Eigenlijk heb ik vanalles op de FONERA zelf ingesteld, én op mijn iPhone heb ik gebruik gemaakt van de app Wifi Hotspots van Proximus en de app Fon utility. Vraag me niet wat ik allemaal heb gedaan, maar uiteindelijk heb ik hetzelfde gedaan als voorheen : een profiel via WIFI hotspots app gemaakt.
Tijdens die actie heb ik hem nog een paar keren naar de app Fon utility zien springen vooraleer het profiel te bewaren.
Wat een gedoe allemaal. Moet dat echt zo moeilijk gaan? Of ligt het aan mij??? Of kan het ook anders?
Enfin, nu heb ik op alle iDevices verbinding op MIJN EIGEN FON spot. Morgen eens proberen op een andere vreemde FON spot.
EDIT : nog één probleempje. Hoe maak ik verbinding op mijn laptop met de FON spot. Dat werkt nog niet goed, hij verbindt wel met de FON spot, maar er is geen verbinding met het internet. Ik weet niet of dit in het verleden wel heeft gewerkt, ik dacht van wel.
Op alle iDevices werkt het nu. Maar hoe kom ik erbij?
Ik heb eerst een mail gestuurd naar Fonera support. Zij hebben een aantal mogelijkheden gegeven, waaronder verwijderen van cookies, maar hielp niet.
Ook gaven ze de tip om poorten 53,1812, 1813 en 443 niet te blokkeren ??? Ik zou niet weten hoe ik die moet of kan blokkeren. Het heeft trouwens altijd gewerkt, zonder iets aan de router te veranderen.
Als laatste gaven ze als tip een factory reset. Na de reset heb ik wat moeten prullen om terug verbinding te krijgen met de configuratie pagina van Fonera zelf.
Uiteindelijk is het geluk.
Eigenlijk heb ik vanalles op de FONERA zelf ingesteld, én op mijn iPhone heb ik gebruik gemaakt van de app Wifi Hotspots van Proximus en de app Fon utility. Vraag me niet wat ik allemaal heb gedaan, maar uiteindelijk heb ik hetzelfde gedaan als voorheen : een profiel via WIFI hotspots app gemaakt.
Tijdens die actie heb ik hem nog een paar keren naar de app Fon utility zien springen vooraleer het profiel te bewaren.
Wat een gedoe allemaal. Moet dat echt zo moeilijk gaan? Of ligt het aan mij??? Of kan het ook anders?
Enfin, nu heb ik op alle iDevices verbinding op MIJN EIGEN FON spot. Morgen eens proberen op een andere vreemde FON spot.
EDIT : nog één probleempje. Hoe maak ik verbinding op mijn laptop met de FON spot. Dat werkt nog niet goed, hij verbindt wel met de FON spot, maar er is geen verbinding met het internet. Ik weet niet of dit in het verleden wel heeft gewerkt, ik dacht van wel.