2.1 Surround in auto?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Mr.mister
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hey,

Ik had een idee, zou het mogelijk zijn om zo'n Logitech kit in de auto te zetten?

Verbruikt dat niet teveel?

En kan dit op 12V?

Ik wil liever niet men luidsprekers van de auto gaan vervangen, ik zou gewoon op de achterbank een sub en 2 speakers willen zetten.

Kan dit?
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dat gaat als je originele radio een RCA uitgang heeft en je kit een RCA ingang, of een covertor van RCA naar jack.
De logitech kit is wel niet gemaakt voor 12V gelijkspanning, dan ga je een stekkervoeding moeten zoeken die je 12V naar 230V wisselspanning maakt.
Mr.mister
Member
Member

Sinister schreef:Dat gaat als je originele radio een RCA uitgang heeft en je kit een RCA ingang, of een covertor van RCA naar jack.
De logitech kit is wel niet gemaakt voor 12V gelijkspanning, dan ga je een stekkervoeding moeten zoeken die je 12V naar 230V wisselspanning maakt.

Ik bedoel zonder mijn autoradio te gebruiken.

Zo'n logitech of andere surround kit heeft meestal een jack aansluiting of bluteooth.

Maar ik wil dus men eigen radio niet gebruiken.

Kan mijn batterij dat aan?

En enig advies voor zo'n stekkers?

Al was het met een soundbar das ook al goed, en een subje erbij.

Bijvoorbeeld:
http://www.ibood.com/be/nl/product-spec ... ndbar.html
---
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
---
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

2.1 is toch gewoon maar stereo (met een aparte subwoofer)... wat is het nut dan als je geen speakers gaat vervangen ?
Mr.mister
Member
Member

r2504 schreef:2.1 is toch gewoon maar stereo (met een aparte subwoofer)... wat is het nut dan als je geen speakers gaat vervangen ?

Aangezien het een 2dehands auto betreft, en ik niet van plan ben grote kosten of werk te doen, dus ik laat de speakers en radio voor wat het is, en ik wil er gewoon iets insteken dat niet teveel plaats in pakt maar toch een leuk geluid geeft.
---
---
Sinister
Premium Member
Premium Member

http://www.v-direct.nl/energie-c-11636/ ... r-230-vac/
Hier vind je de omvormers
Uw batterij kan alles aan, zolang ge geen 2u speelt zonder je rondrijdt en op voorwaarde dat ze geen 10 jaar oud is al.
Mr.mister
Member
Member

Sinister schreef:http://www.v-direct.nl/energie-c-11636/ ... r-230-vac/
Hier vind je de omvormers
Uw batterij kan alles aan, zolang ge geen 2u speelt zonder je rondrijdt en op voorwaarde dat ze geen 10 jaar oud is al.
Super, nee de batterij is enkele maanden gelednen nieuw gestoken.
Maar er bestaan geen verschillen? Die sterker zijn dan andere ofzo?
En het is idd de bedoeling enkel te gebruiken als ik rondrijd.

EDIT:

Deze is oke?
http://www.pdashop.be/product/85278/tru ... -230v.html
---
---
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik ga eerlijk zijn, maar is dit niet wat té bric-a-brac? Een goedkope autoradio en wat deftige speakers gaan u net meer dan 100€ kosten ofzo? En dan is het meteen mooi ingewerkt en deftig? :|
ooh. shiny.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Dat mag je mij is uitrekenen dan iets meer dan 100 eur :) 2 de hands mss wel ja.
Natuurlijk zijn er sterkere batterijen, maar dat is gewoon voor langer te spelen wanneer stilstaand, als je rijdt levert je alternator de voltage toch.
Mr.mister
Member
Member

cloink schreef:Ik ga eerlijk zijn, maar is dit niet wat té bric-a-brac? Een goedkope autoradio en wat deftige speakers gaan u net meer dan 100€ kosten ofzo? En dan is het meteen mooi ingewerkt en deftig? :|

Het is gewoon dat ik niets ken van auto's, dus ik weet niet hoe iets te vervangen ofzo, en als ik dit in de garage zou gaan vragen krijg ik wsl al een rekening nog voor ze eraan begonnen zijn ;-)
---
---
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Goh, ben er niet meer mee bezig en alles zal ook afhangen van uw model auto enzo, maar kom, den eerste de beste link:

2 van de dees: http://www.autoradiostore.be/product/71 ... -v418.html
1 van den deze: http://www.autoradiostore.be/product/63 ... 180ui.html

Dan hebt ge natuurlijk wel gene sub, geen idee of dat nen dealbreaker is? Anders actieve sub tweedehands ofzo? Ik heb vroeger deze gehad, was wel fijn ding (ook omdat het bijna geen ruimte in neemt): http://www.autoradiostore.be/product/62 ... x710a.html (verkocht aan 150€, dik jaar geleden)

Qua installatiegemak: mja, daar ga je met zo'n bric-a-brac oplossing toch ook tegen botsen?
ooh. shiny.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Uw oplossing kost al 450 eur met sub he :wink: en de zijne wsl 40 eur, want die logitech set zal hij al wel hebben.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ja, ik zei zonder sub hé. :-)

En hoe gaat hij muziek tot op de hoedenplank krijgen? Enfin, alles kan, alles mag, to each their own. :beerchug:
ooh. shiny.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Met de kabels van de 2 speakers achterdoor de hoedeplank en zetels naar de subwoofer.
Met bluetooth van zn gsm naar de set vermoed ik.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Damn, als ik wist dat de min of meer degelijke autoradio's al zo goedkoop waren had ik hem ook vervangen. Het begint echter op z'n einde te lopen dus 60 euro investeren voor een radio lijkt me ook geen goed plan meer.
Voorlopig behelp ik mezelf verder met een Anker BT-speakertje op het dashboard, goed genoeg voor als ik alleen op de baan ben :-D . Na twee jaar sukkelen met CD's is Bluetooth al een hele verademing.

That said, voor 120 euro zou ik niet verder sukkelen met zo'n gebricoleerde opstelling en gewoon de radio (en eventueel speakers) vervangen. Ik zeg het, als ik twee jaar geleden had geweten dat het niet meer kost.. Uiteindelijk moeten die dingen ook nog ergens vastgemaakt worden of zo én zijn ze gemaakt om min of meer goed te klinken vanop een bureau of tafel of zo. Niet ergens hangende in een wagen.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Ja als hij een DIN formaat radio heeft dan is dat zeker een mogelijkheid ja.
Mr.mister
Member
Member

Hey,

Het gaat over een Peugeot 206+

Hierbij vindt je een filmpje over de radio.

Ik moet wel zeggen, ik heb ook al gelezen dat als ik de radio zou vervangen, dat ik dan de controles aan het stuur verlies, die knoppen op men stuur voor de volume enzo, niet dat dat dat echt een ramp is, maar tzou jammer zijn.. Heb ook wel gelezen dat je een speciaal bakje kan aansluiten zodanig dat dat toch nog werkt..
Nu goed, hier komt bij dat ik momenteel op deze radio een Parrot MKi9100 aangesloten is. Maar deze werkt ook niet echt supergoed.. Hij valt regelmatig uit enz.. Wsl slechte connectie of iets anders.
Dus een radio met bluetooth is eigenlijk wel mijn droom.. Maar hoe zit het dan met die micro? Wordt er bij die radio dan een micro geleverd om te kunnen bellen ofzo?
---
---
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Waarom moet ik nu spontaan aan dit denken bij deze post ?
http://www.youtube.com/watch?v=_Bm7G520X9k
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 49 keer

^^ :lol:

Met 2de hands moet dat toch lukken hé. Kijk voor 6x9 ovaal luidsprekers en monteer die in de hoedenplank, die gaan vaak luid en laag genoeg, dus gene sub nodig. Tenzij ge de sjonny wilt uithangen :lol:
De huidige radio heeft waarschijnlijk zo'n ISO stekker ding, dus radio wisselen gaat makkelijk. Vaak liggen er al draden naar de koffer vanuit het fabriek, dan moet ge al gene draad meer trekken.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik heb deze in een clio van 2004: http://www.autoradiostore.nl/product/50 ... 560bt.html
Goedkope pendelauto die niet veel verbruikt, en waar het geen kwaad kan dat er een deur tegen knalt op de veel te smalle parking op't werk.

Aan de garage gevraagd of ik de pinnetjes even mocht gebruiken om de radio eruit te halen.
Radio eruit, kabels los.
Frame voor de pioneer erin, lipjes ombuigen zodat dit vast zit.
ISO-kabel erin met ondersteuning voor stuurbediening, die specifiek voor het model auto is, in mijn geval
Kabeltje specifiek voor merk radio dit dus ook aansluiten.
Microfoon voor de handsfree plakken, altijd wel een plekje te vinden en een manier om die kabel weg te werken. (een auto is echt niet moeilijk)
Alles aansluiten aan de radio
contact aan, luisteren of je geluid hebt even een willekeurige zender instellen, checken of de stuurbediening werkt
contact uit, sleutel uit, weer in & aan en controleren of hij de zender onthouden heeft (anders draadje versteken, vroeger moest, nu bij mijn clio was dit direct ok)
radio vastklikken en verder spelen.

Kleine investering die u veel plezier bezorgt.
Kan uiteraard goedkoper, maar ik wou pioneer. Radio toen wel gekocht aan €95 op amazon.de en dan nog 27£ voor de kabels. Is minder als 1 boete voor niet handsfree te bellen :) En als ge botst riskeert ge niet dat ge plots een logitech box tegen u achterhoofd krijgt...
Mr.mister
Member
Member

Hey,

Het is al even geleden, maar ik wou toch nog laten weten hoe ik het opgelost had.

Ik ben toch voor de logitech 2.1 set gegaan.
In combinatie met een Trust 12v to 220v omvormer.

De sub is in de koffer vastgemaakt met een spanband.
Tussen de zetels (niet echt zichtbaar) lopen de kabels naar de 2 luidsprekers die op de achterbank liggen, deze zijn ook tussen de zetels en komen er slechts 10cm uit. Dus vliegen zullen ze wsl niet doen.

Nuja, het is een gemakkelijke oplossing qua installatie, (vrij goedkoop +/- €100), maar natuurlijk je verliest hier en dar wel wat ruimte, en ik gebruik het ok enkel als ik grote afstanden doe (meer dan een uur rijden) omdat ik telkens die trust power moet aansluiten en de kabels naar voortrekken en de iphone connecteren enz..

Ik denk dat ik bij de volgende auto toch maar voor een volwaardig geluid/bluetooth combo ga :-)

Maar bon, it will do for now.

Grt.
---
---
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 49 keer

Pics ? 8)
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”