Sedert enkele weken overgeschakeld van Telenet naar Orange. Over het algemeen tevreden van de techniek, inernet geen problemen qua beschilkbaarheid en geadverteerde snelheid.
De digicorder is een ander paar mouwen. Hier zitten nogal wat dingen niet in die bij Telenet wel kunnen, zoals op de ene corder kijken wat je op de andere hebt opgenomen.
Er zijn ook ene paar 'minor annoyances', zoals traag zappen, vertraging bij het synchroniseren van het geluid en het feit dat de AB geen knop heeft om de TV ingang te veranderen, waardoor je steeds de TV AB in de buurt moet hebben.
Ergerlijker zijn bugs zoals het opnemen van een serie. Blijkbaar stopt de automartische opname na 2 weken. Je moet ze dus elke keer opnieuw activeren.
Een balk om te zien waar je bent tijdens het bekijken van een opname is pas verschenen (denk ik)
Hij loopt al eens vast en je moet hem dan een of een paar keer resetten. Gelukkig zit er een schakelaartje in het adaptersnoer.
Ze hebben nog veel werk, daar bij Orange.
Bugs in de Orange decoder
-
- Elite Poster
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Draait hij op de laatste update? ik ben zelf (nog) geen Orange gebruiker maar ik weet wel de decoders van anderen nu veel beter werken dan een paar maanden geleden door alle updates.
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Hier reeds enkele maanden klant en heb totaal geen weet van dat de serie opnames na 2 weken stoppen. Heb verschillende opnames die langer lopen dan 2 weken en perfect werken. Heb je hiervoor reeds contact gehad met de helpdesk?
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
1. Dat automatische opnames na 2 weken stoppen lijkt me fout. Ik heb zelf Orange thuis liggen en dat werkt bij mij al maanden aan een stuk voor bepaalde series (o.a national geographic en discovery channel, alsook vier en één). Als je hiermee problemen ondervind zou ik toch contact opnemen met Orange en een swap van je decoder aanvragen.Peter R. schreef: Ergerlijker zijn bugs zoals het opnemen van een serie. Blijkbaar stopt de automartische opname na 2 weken. Je moet ze dus elke keer opnieuw activeren.
Een balk om te zien waar je bent tijdens het bekijken van een opname is pas verschenen (denk ik)
Hij loopt al eens vast en je moet hem dan een of een paar keer resetten. Gelukkig zit er een schakelaartje in het adaptersnoer.
2. De balk om te zien waar je naar kijkt is er reeds van in het begin?
3. Die vastlopers heb ik nog maar 3x gehad, en dan is die schakelaar inderdaad iets handigs

Dit zijn dus geen bugs in het algemeen, maar specifiek problemen van jouw toestel. Zou dus zeker eens vragen aan Orange om deze te swappen. Zoals ik het lees heb ik het vermoeden dat jouw Orange decoder niet verbonden is met de modem en alzo geen updates binnen haalt.
1. Klik op het groene huisje
2. Klik op instellingen
3. Klik op Technisch
4. Klik op Netwerk
Wat zegt "verbindingsstatus"? Of "Controleer internetverbinding"?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti