Nieuwste telenet modem (wit) en 5GHz

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 142 keer

Beste allen,

Gisteren vastgesteld dat ik geen 5G signaal meer heb via de recentste (witte) TN modem.

Enig opzoekwerk op google, bevestigt het probleem waarbij na een nieuwe update voor deze modems, de 5G buffer direct vol loopt ... Dit zou opgelost zijn door een nieuwe update in september maar helaas, zelfs na een volledige reset van de modem blijft het probleem aanhouden.

Heeft nog iemand dezelfde problemen of meer nieuws over een oplossing?

Dank bij voorbaat
Laatst gewijzigd door philippe_d 11 okt 2016, 09:15, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: topic titel aangepast (5GHz ipv 5G)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik dacht dat men dit in Mijn Telenet had uitgezet... misschien daar eens controleren.

Geen idee trouwens of de fix er al is ?
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb geen problemen op dat vlak met die nieuwe modem, ofwel is het omdat ik enkel op 5GHz netwerk werk en 2.4GHz netwerk zelfs uitgeschakeld is.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb deze witte modem ook en continue problemen mee. Aangezien een oplossing lang op zich liet wachten heb ik mij een draadloze router van Netgear aangeschaft. Al mijn internetverkeer loopt nu langs daar. Ik heb wel het draadloze gedeelte van de witte Telenet modem volledig afgezet.
Volgens mij ging er een software update gebeuren bij Telenet voor dit probleem maar ik heb geen idee of dit werd uitgevoerd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren klantendienst gecontacteerd. Hier bevestigt men dat er een probleem is met bepaalde (dus niet alle!) nieuwste modems. Blijkbaar zijn er hier ook hardware variaties.

Probleem is dat door een bug de 5G- buffer direct vol loopt (wat dit ook moge betekenen) en er geen signaal op 5G- band meer wordt uitgezonden. Binnen ongeveer een maand zou een nieuwe firmware update uitkomen.

Voor mij is het wel een probleem dat ik voor deze router die ik laten plaatsen heb tegen betaling - 75€ - precies om te kunnen genieten van 'ac' in februari van dit jaar.

Ik wil wel enkele weken wachten maar indien er geen schot in de zaak komt zullen ze toch moeten 'ruilen' voor een nieuw model. Heb finaal 75€, mogelijk zelfs meer (kan me de exacte prijs niet meer herinneren) betaald.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

5Ghz*
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

koenraaddeconinck schreef:Gisteren klantendienst gecontacteerd. Hier bevestigt men dat er een probleem is met bepaalde (dus niet alle!) nieuwste modems. Blijkbaar zijn er hier ook hardware variaties.
Gisteren nog ergens geweest waar men zo'n nieuwe witte modem had en de werkte prima op 5 GHz.

Het verhaal dat er dus verschillende versies in omloop zijn kan dus best kloppen.
koenraaddeconinck schreef:Ik wil wel enkele weken wachten maar indien er geen schot in de zaak komt zullen ze toch moeten 'ruilen' voor een nieuw model. Heb finaal 75€, mogelijk zelfs meer (kan me de exacte prijs niet meer herinneren) betaald.
Gewoon compensatie vragen !
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb uit goeie bron firsthand de reden gezien waarom de witte router problemen geeft, en het is niet de buffer zoals op veel media gezegd wordt.
De fix wordt momenteel gedeployed maar het zal nog een paar maand duren voor ze allemaal geupdate zijn.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 28 keer

ITnetadmin schreef:Ik heb uit goeie bron firsthand de reden gezien waarom de witte router problemen geeft, en het is niet de buffer zoals op veel media gezegd wordt.
De fix wordt momenteel gedeployed maar het zal nog een paar maand duren voor ze allemaal geupdate zijn.
zeg maar..

Tspel werkt op mijn zenuwen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ITnetadmin schreef:Ik heb uit goeie bron firsthand de reden gezien waarom de witte router problemen geeft, en het is niet de buffer zoals op veel media gezegd wordt.
En wat is het dan wel ?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik had een beetje beloofd om geen details publiekelijk te lekken; voor telenet is het verspreiden van interne info (bv de verdeling van de frequenties op de coax, of de bugfixes op de modems) blijkbaar aanleiding tot onmiddellijk ontslag.
Ik wil je wel een PM sturen.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 28 keer

ITnetadmin schreef:Ik wil je wel een PM sturen.
stuur maar :)

Als ze transparant zouden communiceren over problemen die frustraties opwekken, zijn er geen publieke lekken nodig toch?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij alles terug ok zonder voorafgaande mededeling van TN
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb het hier sinds lang niet meer geprobeerd. Toen de problemen zijn opgedoken heb ik van grote miserie een aparte router aangeschaft van het merk Netgear. Al mijn draadloos verkeer loopt nu via deze router. Het draadloze gedeelte van de witte Telenet modem heb ik afgezet.
Sinds ik de Netgear gebruik heb ik geen problemen meer ondervonden op de 5 GHZ band.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Ik heb nu sedert dinsdag dit nieuwe witte model.
Nog geen problemen gehad , wifi is ook beter dan het oud model

+-50mb/s transfer op wifi 5ghz met 80 mhz kanaalbreedte (dit met een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 )
Getest 7m van de modem met 2 muren ertussen

Tevreden hier momenteel

Alst goed is mag het ook eens gezegd worden hé !!! :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”