Beste allen,
Gisteren vastgesteld dat ik geen 5G signaal meer heb via de recentste (witte) TN modem.
Enig opzoekwerk op google, bevestigt het probleem waarbij na een nieuwe update voor deze modems, de 5G buffer direct vol loopt ... Dit zou opgelost zijn door een nieuwe update in september maar helaas, zelfs na een volledige reset van de modem blijft het probleem aanhouden.
Heeft nog iemand dezelfde problemen of meer nieuws over een oplossing?
Dank bij voorbaat
Nieuwste telenet modem (wit) en 5GHz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 142 keer
Laatst gewijzigd door philippe_d 11 okt 2016, 09:15, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: topic titel aangepast (5GHz ipv 5G)
Reden: topic titel aangepast (5GHz ipv 5G)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik dacht dat men dit in Mijn Telenet had uitgezet... misschien daar eens controleren.
Geen idee trouwens of de fix er al is ?
Geen idee trouwens of de fix er al is ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb deze witte modem ook en continue problemen mee. Aangezien een oplossing lang op zich liet wachten heb ik mij een draadloze router van Netgear aangeschaft. Al mijn internetverkeer loopt nu langs daar. Ik heb wel het draadloze gedeelte van de witte Telenet modem volledig afgezet.
Volgens mij ging er een software update gebeuren bij Telenet voor dit probleem maar ik heb geen idee of dit werd uitgevoerd.
Volgens mij ging er een software update gebeuren bij Telenet voor dit probleem maar ik heb geen idee of dit werd uitgevoerd.
-
- Elite Poster
Gisteren klantendienst gecontacteerd. Hier bevestigt men dat er een probleem is met bepaalde (dus niet alle!) nieuwste modems. Blijkbaar zijn er hier ook hardware variaties.
Probleem is dat door een bug de 5G- buffer direct vol loopt (wat dit ook moge betekenen) en er geen signaal op 5G- band meer wordt uitgezonden. Binnen ongeveer een maand zou een nieuwe firmware update uitkomen.
Voor mij is het wel een probleem dat ik voor deze router die ik laten plaatsen heb tegen betaling - 75€ - precies om te kunnen genieten van 'ac' in februari van dit jaar.
Ik wil wel enkele weken wachten maar indien er geen schot in de zaak komt zullen ze toch moeten 'ruilen' voor een nieuw model. Heb finaal 75€, mogelijk zelfs meer (kan me de exacte prijs niet meer herinneren) betaald.
Probleem is dat door een bug de 5G- buffer direct vol loopt (wat dit ook moge betekenen) en er geen signaal op 5G- band meer wordt uitgezonden. Binnen ongeveer een maand zou een nieuwe firmware update uitkomen.
Voor mij is het wel een probleem dat ik voor deze router die ik laten plaatsen heb tegen betaling - 75€ - precies om te kunnen genieten van 'ac' in februari van dit jaar.
Ik wil wel enkele weken wachten maar indien er geen schot in de zaak komt zullen ze toch moeten 'ruilen' voor een nieuw model. Heb finaal 75€, mogelijk zelfs meer (kan me de exacte prijs niet meer herinneren) betaald.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 4 keer
5Ghz*
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Deel van't meubilair
Gisteren nog ergens geweest waar men zo'n nieuwe witte modem had en de werkte prima op 5 GHz.koenraaddeconinck schreef:Gisteren klantendienst gecontacteerd. Hier bevestigt men dat er een probleem is met bepaalde (dus niet alle!) nieuwste modems. Blijkbaar zijn er hier ook hardware variaties.
Het verhaal dat er dus verschillende versies in omloop zijn kan dus best kloppen.
Gewoon compensatie vragen !koenraaddeconinck schreef:Ik wil wel enkele weken wachten maar indien er geen schot in de zaak komt zullen ze toch moeten 'ruilen' voor een nieuw model. Heb finaal 75€, mogelijk zelfs meer (kan me de exacte prijs niet meer herinneren) betaald.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb uit goeie bron firsthand de reden gezien waarom de witte router problemen geeft, en het is niet de buffer zoals op veel media gezegd wordt.
De fix wordt momenteel gedeployed maar het zal nog een paar maand duren voor ze allemaal geupdate zijn.
De fix wordt momenteel gedeployed maar het zal nog een paar maand duren voor ze allemaal geupdate zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 28 keer
zeg maar..ITnetadmin schreef:Ik heb uit goeie bron firsthand de reden gezien waarom de witte router problemen geeft, en het is niet de buffer zoals op veel media gezegd wordt.
Tspel werkt op mijn zenuwen!
-
- Deel van't meubilair
En wat is het dan wel ?ITnetadmin schreef:Ik heb uit goeie bron firsthand de reden gezien waarom de witte router problemen geeft, en het is niet de buffer zoals op veel media gezegd wordt.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik had een beetje beloofd om geen details publiekelijk te lekken; voor telenet is het verspreiden van interne info (bv de verdeling van de frequenties op de coax, of de bugfixes op de modems) blijkbaar aanleiding tot onmiddellijk ontslag.
Ik wil je wel een PM sturen.
Ik wil je wel een PM sturen.
-
- Elite Poster
Bij mij alles terug ok zonder voorafgaande mededeling van TN
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb het hier sinds lang niet meer geprobeerd. Toen de problemen zijn opgedoken heb ik van grote miserie een aparte router aangeschaft van het merk Netgear. Al mijn draadloos verkeer loopt nu via deze router. Het draadloze gedeelte van de witte Telenet modem heb ik afgezet.
Sinds ik de Netgear gebruik heb ik geen problemen meer ondervonden op de 5 GHZ band.
Sinds ik de Netgear gebruik heb ik geen problemen meer ondervonden op de 5 GHZ band.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik heb nu sedert dinsdag dit nieuwe witte model.
Nog geen problemen gehad , wifi is ook beter dan het oud model
+-50mb/s transfer op wifi 5ghz met 80 mhz kanaalbreedte (dit met een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 )
Getest 7m van de modem met 2 muren ertussen
Tevreden hier momenteel
Alst goed is mag het ook eens gezegd worden hé !!!
Nog geen problemen gehad , wifi is ook beter dan het oud model
+-50mb/s transfer op wifi 5ghz met 80 mhz kanaalbreedte (dit met een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 )
Getest 7m van de modem met 2 muren ertussen
Tevreden hier momenteel
Alst goed is mag het ook eens gezegd worden hé !!!